Hvilken router til udvidet netværk?
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-08 09:18

Hej,

Vi flytter i rækkehus pr. 1/3, og i den forb. ligger der allerede en
100MB linie. Det må jeg så leve med RJ45 stikket sidder midt i
stuen, og da vi har planlagt at have vores kontor i anden ende af
huset, vil vi helst være i stand til at udnytte vores AE med 2
tilsluttede printere.

Plan A: Finde en router vi kan smide på i stuen og "gemme væk", og så
lade vores AE koble på denne router, så vi kan have printerne stående
på kontoret og ikke i stuen.

Plan B: Finde en løsning på plan a

Er der nogen der har noget lign. sat op, og hvad kører umiddelbart
bedst med en AE? Jeg går ud fra det bare kræver en router der
understøtter WDS eller hvordan? Løsningen må gerne være billigere end
en ny AE - skulle jeg hilse og sige fra min kæreste

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 10:18

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> [...]
> understøtter WDS eller hvordan? Løsningen må gerne være billigere end
> en ny AE - skulle jeg hilse og sige fra min kæreste

En airport express ?

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-08 16:16

On 2008-02-12 10:17:31 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:
> En airport express ?

Den er for dyr synes jeg, ift. hvad man får. Jeg skal KUN bruge
routeren som koblingspunkt, ikke som itunes afspiller eller lign. Man
kan få 100+Mb/s routere med WDS for under 200kr idag, så at smide 749kr
efter en airport express er imho overkill.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-02-08 16:26

> [...]

> kan få 100+Mb/s routere med WDS for under 200kr idag, så at smide 749kr
> efter en airport express er imho overkill.

Nu ser jeg ofte på TCO når man køber sådan en dims. hvis jeg skal bruge
bare en halv time længere på at mocke rundt med sådan en billig dims så
er min besparelse i forhold til en Express væk ... men det er bare mine
0.02¤

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-08 16:54

On 2008-02-12 16:25:43 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> bare en halv time længere på at mocke rundt med sådan en billig dims så
> er min besparelse i forhold til en Express væk ... men det er bare mine

LOL, nu tager jeg ikke ligefrem løn for at fixe mit eget netværk, da
der ikke rigtig er nogen udover mig selv til at betale, men point taken

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : J.K.Arning

Dato : 12-02-08 02:47

On 12 Feb., 09:17, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote:
> [...]
> understøtter WDS eller hvordan? Løsningen må gerne være billigere end
> en ny AE - skulle jeg hilse og sige fra min kæreste

Træk kabel fra stuen til et sted hvor du kan have dit udstyr uden at
det kommer i vejen for jer. Køb en god gigabit router, jeg har selv
valgt en D-Link med Wifi. Hertil kan du så koble dit udstyr som du har
lyst til, men en god Gigabit router er alle pengene værd.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 12-02-08 16:14

On 2008-02-12 10:47:24 +0100, "J.K.Arning" <jesper.arning@gmail.com> said:

> Træk kabel fra stuen til et sted hvor du kan have dit udstyr uden at
> det kommer i vejen for jer.

Det er ikke en mulighed.

> Køb en god gigabit router, jeg har selv
> valgt en D-Link med Wifi. Hertil kan du så koble dit udstyr som du har
> lyst til, men en god Gigabit router er alle pengene værd.

En router, uanset hastighed, hjælper os vel intet, såfremt den ikke
understøtter WDS.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 13-02-08 02:57

> Plan A: Finde en router vi kan smide på i stuen og "gemme væk", og så
> lade vores AE koble på denne router, så vi kan have printerne stående
> på kontoret og ikke i stuen.

Jeg har faktisk lige lavet noget lidt lignende. Min kone forviste
vores NAS fra hendes hjemmekontor, hvor vi ellers har alle de kablede
forbindelser, fordi hun synes den larmer for meget. Så jeg har flyttet
NAS'en over til herreværelset hvor jeg har sat en Airport Express op,
som er WDS remote client ift. den wifirouter der står inde på min
kones hjemmekontor. Jeg har ikke nogen printere på AE'en, men mon ikke
det også ville virke?

Det skal siges at jeg sled en rum tid med at få AE'en til at koble sig
på den anden wifirouter af ikke-Apple fabrikat. Det lykkedes til
sidst, og jeg ved faktisk ikke, hvad det var der fik det til at
lykkes. Jeg rumsterede bl.a. med hvilken kanal, jeg satte dem til at
bruge, og det ser ud til at når jeg sætter dem begge på wifi-kanal 1,
så funker det, men skifter jeg til f.eks. wifi-kanal 6, så kører de
lige pludselig som to separate netværk.

Mht. en router som man kan "gemme væk" i stuen, så har jeg faktisk
noget liggende, som du måske kan bruge, den er i hvert fald meget
diskret i størrelse og design. Du kan se et billede hér af en
tilsvarende:

http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/LaFonera_Hardware_Disassembling

/hc