Macbook skærm problem
Fra : Martin S

Dato : 10-02-08 12:42

Jeg har en macbook med et sært skærm problem. Problemet er at når
computeren slukker skærmen for at spare strøm så kan den ikke tænde
skærmen igen når man trykker på en tast eller røre ved musen.
Baggrundsbelysningen går i gang men skærmen forbliver sort. Computeren
kører stadig - hvis man for eksempel hører baggrundsmusik kan man høre
den forsætter. Den eneste sikre måde at få tændt skærmen er at slukke
computeren og tænde den igen. Nogle gange virker det også hvis jeg
lukker skærmen ned og åbner den igen.

Computeren har været hos humac 2 gange, de siger at de ikke kan se
fejlen, men det er også et periodisk problem. Det opstår dog næsten hver
dag selv om der nogle gange kan gå flere dage i mellem. Første gang den
var hos humac skiftede de logicboarded på formodning, dette hjalp dog
ikke, jeg synes næsten problemet blev værre men det kan være et
tilfælde.

Inden jeg indleverede den hos humac snakkede jeg med apple og prøvede at
nulstille prammen og SMC strømstyringen. OSX er også geninstalleret.

Nu her anden gang den er hos humac har de skrevet at de ikke kan finde
nogen fejl og jeg skal snakke med dem i morgen. Er der nogen der har
hørt om noget ligende?

--
Besøg http://www.crunzh.com/crunzhmailmac.htm hvor du kan hente
mit opensource email program til mac.

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-08 14:46

Den 10.02.2008 kl. 12:42 skrev Martin S <news2005@adsltips.invalid>:

> [...]
>
> Nu her anden gang den er hos humac har de skrevet at de ikke kan finde
> nogen fejl og jeg skal snakke med dem i morgen. Er der nogen der har
Har en tilsvarende. Den gjorde også sådan. Problemet var at jeg kører med
2 skærme. TV og MacBook. Efter sleep åbner den med skærm på TV. Men det
kan man ikke se fordi TV er slukket. Hvis det er det samme så prøv at
tænde TV og gå over på den udgang du bruger. Her kunne jeg se skærmen,
mens den var slukket på MacBooken.
Så går man ind i skærme i systemindstillinger og trykker "Find skærm" så
lyser "Bogens" skærm pludselig op!
Løsning:
Tag ledningen til TV ud.

Men måske er det noget helt andet med din?

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.