iPod Touch
Fra : Storm

Dato : 10-02-08 10:13

Jeg sidder med en nyindkøbt (US) iPod Touch som kan se mit trådløse
netværk (Airport Express) men jeg kan ikke få forbindelse. Det gælder
også selv om jeg lader netværket stå pivåbent.

Er der nogen der kan give mig et tip til hvad der skal til?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-08 14:40

Storm <NInzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> også selv om jeg lader netværket stå pivåbent.
>
> Er der nogen der kan give mig et tip til hvad der skal til?

Du mangler da bare den her:
<http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=135010>

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-08 14:41

Den 10.02.2008 kl. 10:12 skrev Storm <NInzen@ofir.dk>:

> [...]
> også selv om jeg lader netværket stå pivåbent.
>
> Er der nogen der kan give mig et tip til hvad der skal til?
Tryk Ikonet "indstillinger" tryk Wi-Fi så kan du vælge Wi-Fi-netværk.
På min står der Apple Network e132a1
Når jeg trykker der får jeg:
IP-adresse 10.0.1.7
Subnetmaske 255.255.255.0
Router 10.0.1.1
DNS 10.0.1.1

Men jeg skal lige sige at jeg ikke kører med krypteringer og andet
bremseskidt.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Storm

Dato : 10-02-08 15:52

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Router 10.0.1.1
> DNS 10.0.1.1
>
> Men jeg skal lige sige at jeg ikke kører med krypteringer og andet

Tak - der står intet hos mig. Nu har jeg lige gået en tur og kom på
nettet ude i byen, så det må jo være min Airport der skal pilles ved og
ikke så meget Prebens finte?

Skal jeg mon i Airport Admin Utility tillade WDS?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 10-02-08 16:14

> Skal jeg mon i Airport Admin Utility tillade WDS?

Ja, tak - det hjalp

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-08 20:04

Den 10.02.2008 kl. 16:14 skrev Storm <NInzen@ofir.dk>:

> Ja, tak - det hjalp
Tillykke med den. Hvis du skal have adgang til uendelig mange programmer
gratis, så søg på "jailbreak."

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 20:52

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Tillykke med den. Hvis du skal have adgang til uendelig mange programmer
> gratis, så søg på "jailbreak."

99 af 100 klarer sig fint med Apples software. 3 parts sw giver under
alle omståndigheder ikke adgang til iPhone/Touch's primære mangler:
exchange klient, notes klient, blackberry klient samt java og flash
understøttelse i Safari.

IMHO er det iPhonenens primære mangler. Apple kunne evt gøre som
nokia og kaste en bunke penge efter RIM og derigennem sælge en
Blackberry klient.

Fra : Michael Holm

Dato : 10-02-08 20:49

> [...]
>
> IMHO er det iPhonenens primære mangler. Apple kunne evt gøre som
> nokia og kaste en bunke penge efter RIM og derigennem sælge en

men heldigvis kan man gå på Exchange webmail og "webkalender"

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 21:24

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> men heldigvis kan man gå på Exchange webmail og "webkalender"

så skal den ind på LAN først. OWA dimsen har de flået ud i 1.13 - den
kunne alligevel kun snakke http og ikke https.

Apple er opmærksom på problemet og har ansat et par MS folk til at
implemeneter en Active sync klient.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-02-08 20:54

Morten Reippuert Knudsen skrev den 10-02-2008 20:52:

> [...]
> alle omståndigheder ikke adgang til iPhone/Touch's primære mangler:
> exchange klient, notes klient, blackberry klient samt java og flash

Ang java: Jamvm er portet til iPhone, så det kommer stille og roligt.

http://gnu.wildebeest.org/diary/2007/11/22/free-your-iphone/

--
Thorbjørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-02-08 18:36

Storm skrev den 10-02-2008 15:52:

> Tak - der står intet hos mig. Nu har jeg lige gået en tur og kom på
> nettet ude i byen, så det må jo være min Airport der skal pilles ved og
> ikke så meget Prebens finte?

Nulstil din Express fuldstændig i bund så den glemmer alt om alt og se
SÅ om den ikke vil lade iPod'en forbinde sig.

--
Thorbjørn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-08 20:15

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-02-08 20:15

Storm <NInzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> ikke så meget Prebens finte?
>
> Skal jeg mon i Airport Admin Utility tillade WDS?

WDS har intet at gøre med om du kan komme på med en trådløs enhed. WDS
er kun nyttigt hvis du vil forbinde flere trådløse baser. Mit gæt er at
du bare ikke fik tildelt en IP adresse før ...

/thomas

Fra : Storm

Dato : 10-02-08 22:21

> WDS har intet at gøre med om du kan komme på med en trådløs enhed. WDS
> er kun nyttigt hvis du vil forbinde flere trådløse baser. Mit gæt er at
> du bare ikke fik tildelt en IP adresse før ...

Det har du nok ret i. Jeg har ikke valgt "Distribute IP addresses" fordi
det tidligere har givet problemer i min opsætning.

Derfor gav det mening for mig at jeg under WDS skulle vælge "Allow
wireless clients on this base station", og det kan jeg jo kun hvis jeg
vælger "Enable this base station as a WDS..."

Det virkede ihvertfald da jeg gjorde det. Det er vel også derfor jeg
ikke har kunnet få gæster med bærbare pc'er logget på trådløst?

Ja, jeg er rigtig glad for touchen og glæder mig til at bruge alle
mulighederne

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 10-02-08 23:03

Storm <NInzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Det virkede ihvertfald da jeg gjorde det. Det er vel også derfor jeg
> ikke har kunnet få gæster med bærbare pc'er logget på trådløst?

Så har din AE nok koblet sig på naboens pivåbne netværk som WDS.

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-02-08 00:01

Storm <NInzen@ofir.dk> wrote:

> Skal jeg mon i Airport Admin Utility tillade WDS?

Kun hvis du har flere baser, som skal kobles sammen. WDS bruger man til
at forlænge et netværks rækkevidde ved at anbringe flere baser i
bygningen. Til gengæld for den øgede rækkevidde kan det gå ud over
hastigheden.
--
Henrik Münster
Esbjerg