Bedste browser til mac ?
Fra : Henrik

Dato : 09-02-08 10:58

Har nu prøvet os 10.5 's indbyggede Safari - men synes den er noget
tung at danse med.

Jeg savner f.eks. at browse vha af faneblade (når man har flere
browservinduer åbne) i stedet for at skulle åbne en helt ny browser
hver gang.
Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari
vinduer vha CMD-TAB?

Er der andre browsere som er bedre ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-02-08 19:08

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg savner f.eks. at browse vha af faneblade (når man har flere
> browservinduer åbne) i stedet for at skulle åbne en helt ny browser

Bare slå det til i indstillinger.

> Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari
> vinduer vha CMD-TAB?

Cmd + <

> Er der andre browsere som er bedre ?

Sikkert, men giv dig dog tid til at lære programmet først.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-02-08 14:20

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Bare slå det til i indstillinger.

> Cmd + <

aha - nu har jeg haft Mac i 2 år og det anede jeg heller ikke o.0
Takker! :)

/Jesper

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-08 14:29

Jesper Mehlsen <jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> wrote:

> aha - nu har jeg haft Mac i 2 år og det anede jeg heller ikke o.0
> Takker! :)

Æble (Cmd) + < skifter mellem forreste programs åbne vinduer.

Det virker faktisk på alle programmer, som gider understøtte det.
Desværre ikke Entourage med Dansk tatsetrur layout

/Preben

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 10-02-08 18:51

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Det virker faktisk på alle programmer, som gider understøtte det.
> Desværre ikke Entourage med Dansk tatsetrur layout

Og så vidt jeg kan se, heller ikke Pages

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-02-08 07:59

On 2008-02-10 14:20:01 +0100, Jesper Mehlsen
<jespermehlsenFJERNDETTE@gmail.com> said:

> aha - nu har jeg haft Mac i 2 år og det anede jeg heller ikke o.0
> Takker! :)
>
> /Jesper

Det anede jeg heller ikke. Takker osse! ;) Desuden vil jeg anbefale at
prøve den nye iCab 4. Den er fremragende!
- David
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : XenoCypraZ

Dato : 10-02-08 20:21

> Cmd + <
>

> /Preben

Det kan jeg ikke få til og virke.... Æble knappen og så pilen ved siden
af shift ?

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 10-02-08 20:41

XenoCypraZ <xenocypraz@gmail.com> wrote:

> Det kan jeg ikke få til og virke.... Æble knappen og så pilen ved siden
> af shift ?

Korrekt.
Hvilket program virker det ikke i?

/Preben

Fra : XenoCypraZ

Dato : 11-02-08 07:13

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Korrekt.
> Hvilket program virker det ikke i?
>
> /Preben
Firefox på 10.5

Men nu synes jeg at jeg kunne læse i et andet indlæg at funktionen var
flyttet til til cmd + '

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 11-02-08 15:39

XenoCypraZ <xenocypraz@gmail.com> wrote:

> Firefox på 10.5
>
> Men nu synes jeg at jeg kunne læse i et andet indlæg at funktionen var
> flyttet til til cmd + '

Virker uden problemer her med Firefox 2.0.0.12 og Mac OS 10.5.1

/Preben

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-02-08 16:06

XenoCypraZ wrote:

> Men nu synes jeg at jeg kunne læse i et andet indlæg at funktionen var
> flyttet til til cmd + '

Du kan ændre den til cmd+< i Keyboard.prefpane -> Keyboard shortcuts ->
'Move focus to next window in active application'.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-08 21:15

> [...]
>
> Jeg savner f.eks. at browse vha af faneblade (når man har flere
> browservinduer åbne) i stedet for at skulle åbne en helt ny browser

slå tabs til... de har været der i mange år.

> Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari
> vinduer vha CMD-TAB?

cmd+tab skifter mellem applikationer ikke mellem vinduer.

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-08 21:59

Den 09.02.2008 kl. 18:57 skrev Henrik <hschytte@mail.dk>:

> [...]
> hver gang.
> Desuden er det ikke lykkedes mig at skifte mellem 2 åbne safari

Faneblade er lige Opera. Jeg bruger den også til e-mail og newsreader. Kun
ekstrabladets "Live sider" kan den ikke klare korrekt. Her bruger jeg
Netscape. Safari bruger jeg næsten aldrig. Netscape gør det ud for Firefox
som den vist er bygget over.
Min defaultbrowser er Opera. Den har iøvrigt det fortrin at den åbner
torentfiler og downloader dem direkte i "Funktioner"=>"Overførsler". Så
der er ingen brug for et Bittorrent-program!

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-02-08 23:17

Lyrik skrev den 09-02-2008 21:59:

Min defaultbrowser er Opera. Den har iøvrigt det fortrin at den åbner
> torentfiler og downloader dem direkte i "Funktioner"=>"Overførsler". Så
> der er ingen brug for et Bittorrent-program!

Jeg mener ikke Opera kan prikke hul i en uPnP router, så der kan komme
forbindelser ind. Det kan Azureus, så den bruger jeg.

--
Thorbjørn

Fra : Lyrik

Dato : 09-02-08 23:51

Den 09.02.2008 kl. 23:17 skrev Thorbjørn Ravn Andersen
<thunderaxiom@gmail.com>:

> [...]
>
> Jeg mener ikke Opera kan prikke hul i en uPnP router, så der kan komme
> forbindelser ind. Det kan Azureus, så den bruger jeg.
Den prikker fint hul i min router. Uheldigvis kan jeg ikke kommentere på
uPnP, da jeg ikke aner hvad det er.

--
Greetings from Jens "Lyrik" Bech.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-02-08 00:27

Lyrik skrev den 09-02-2008 23:51:

> Den prikker fint hul i min router. Uheldigvis kan jeg ikke kommentere på
> uPnP, da jeg ikke aner hvad det er.

Spørgsmålet er om den prikker hul _IND_ - bittorrent kører nemlig bedst
når man kan koble sig til dig udefra. uPnP er sårn en mekanisme så
programmer KAN pille ved opsætningen af din router.

Fx ville en uPnP kapabel webserver automatisk kunne åbne din port 80 i
din router og bede routeren sende forbindelserne videre til din PC.

--
Thorbjørn

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-08 00:18

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Den prikker fint hul i min router.

Du er sikker på at det ikke er dig selv som har gjort det?

> Uheldigvis kan jeg ikke kommentere på
> uPnP, da jeg ikke aner hvad det er.

en dims der selv kan prikke hul i din router.