Mail problemer
Fra : Jan Nyeboe

Dato : 09-02-08 10:20

Hej

Jeg skrev for nogen tid siden om et problem i mail, jeg kan pludselig
ikke sende mails mere.

Der er nu gået lidt over en uge og det er ikke lykkes mig overhoved at
sende en eneste mail. Jeg kan stadig godt modtage alle typer d.v.s.
både med og uden filer vedhæfte.

Jeg har talt med TDC, da jeg har mit internet fra dem, og fordi jeg
altid har brugt SMTP.mail.dk som til at afsende mails fra. Meget lidt
hjælp fra deres side, jeg skulle prøve med ASMTP.mail.dk og så grinede
supporten, da det ikke hjalp var den eneste hjælp herefter. Da jeg ikke
brugte dem til mail men bruger min i123 internet til mail, ja kunne de
ikke hjælpe mig men de vil godt lige have 200,- kr det svar.

Det der undre mig er, det hele skete pludselig og det ser ud til kun er
min computer det går ud over.
Ud over min powerbook g4 har vi 2 Winpc og en gl. Ibook. Hvis jeg
bruger "fejlfinding til e-postforbindelse" er der grønt lys over det
hele, d.v.s. jeg har forbindelse til min mail server på i123 og der er
hul igennem til TDC SMTP server.

Jeg ved godt det er meget tekst, men jeg håber der findes en derude som
har nogen ideér til hvad jeg kan/skal gøre for at komme op og køre igen.

På forhånd tak

Nyeboe

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-02-08 10:53

Jan Nyeboe <jan@nyeboe.dk> wrote:

> Jeg skrev for nogen tid siden om et problem i mail, jeg kan pludselig
> ikke sende mails mere.
> Der er nu gået lidt over en uge og det er ikke lykkes mig overhoved at
> sende en eneste mail.

Du skal være mere konktret og kortfattet, hvis nogen skal hjælpe.

> Jeg kan stadig godt modtage alle typer d.v.s.
> både med og uden filer vedhæfte.

Ligegyldigt om der er vedhæftede filer.

> Jeg har talt med TDC, da jeg har mit internet fra dem, og fordi jeg
> altid har brugt SMTP.mail.dk som til at afsende mails fra.

Har altid brugt smtp.mail.dk!
Er det ændringen, hvor det gik galt?
Duer smtp.mail.dk ikke lige nu?

?

> Da jeg ikke
> brugte dem til mail men bruger min i123 internet til mail, ja kunne de
> ikke hjælpe mig men de vil godt lige have 200,- kr det svar.

Bruger du egen mailserver?
Hvad er i123?

> Det der undre mig er, det hele skete pludselig og det ser ud til kun er
> min computer det går ud over.

Altså "kun DIN computer" eller "kun din COMPUTER".

> [...]
> bruger "fejlfinding til e-postforbindelse" er der grønt lys over det
> hele, d.v.s. jeg har forbindelse til min mail server på i123 og der er

Korte meldinger!
Mailopsætning på din Powerbook.
Er samme opsætning på de andre?
Virker de andre eller virker ingen?

> Jeg ved godt det er meget tekst, men jeg håber der findes en derude som
> har nogen ideér til hvad jeg kan/skal gøre for at komme op og køre igen.

Skriv dine opsætning i næste indlæg.
POP, SMTP, ect.

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are the ones who do.

Fra : Steen

Dato : 09-02-08 17:15

On 2008-02-09 10:19:55 +0100, Jan Nyeboe <jan@nyeboe.dk> said:

> Der er nu gået lidt over en uge og det er ikke lykkes mig overhoved at
> sende en eneste mail. Jeg kan stadig godt modtage alle typer d.v.s.
> både med og uden filer vedhæfte.

Jeg kan kun fortælle hvad jeg gør.
Jeg bruger Gmail, og også deres ind/udgående mailserver.
I Mail kan du indstille flere forskellige smtp-servere, så når Gmail
engang imellem er lidt tunge at danse med, spørger Mail automatisk om
jeg vil benytte en anden server.

Derfor, prøv at angive de servere du har lov til at bruge (din udbyder mm).
Du kan angive en standardserver - og skulle den ikke virke, kan du
afsende med en alternativ server.