Repair - Er dette noget lort eller?
Fra : Palle Jensen

Dato : 08-02-08 21:42

http://usenet.ducktrucks.dk/repair.jpg

Der er en masse warnings der ikke kan fikses.

Hvad betyder det?

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 08-02-08 22:28

On 2008-02-08 21:42:18 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> http://usenet.ducktrucks.dk/repair.jpg
>
> Der er en masse warnings der ikke kan fikses.
>
> Hvad betyder det?

Har du prøvet at starte op fra en OSX disk og køre reparer disk
tilladelser derfra??

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-02-08 22:33

On 2008-02-08 22:27:47 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Har du prøvet at starte op fra en OSX disk og køre reparer disk
> tilladelser derfra??

Kan ikke huske hvordan man gør.

På den måde er Mac ikke så smart. Der findes en masse hold-den-og-den
knap nede kombinationer, men der burde været én type login (som på
Windows (F8 under opstart), hvor man fik en liste af
valgmuligheder.

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 09-02-08 00:29

On 2008-02-08 22:33:05 +0100, Palle Jensen
> [...]

> knap nede kombinationer, men der burde været én type login (som på
> Windows (F8 under opstart), hvor man fik en liste af

Tja nu kan du huske F8 så det syntes du er let, når man sætter OSX i og
booter skal man holde C nede, det står faktisk også på DVDen!!! Det er
faktisk ikke så svært...

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-02-08 00:47

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> [...]
> knap nede kombinationer, men der burde været én type login (som på
> Windows (F8 under opstart), hvor man fik en liste af

Hold shift nede for et starte i safemode. Med mindre man har behov for
for at starte i SU er det rigeligt til at løse 9/10 problemer.

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-08 23:20

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> http://usenet.ducktrucks.dk/repair.jpg

Ingenting. Det er en lille fejl i OS X 10.5. Lad være med at reparere
disktilladelser. Så ser du den ikke
Dette er sagt med et glimt i øjet, men også med en del alvor.
Disktilladelser er selvfølgelig vigtige, men man behøver ikke rode med
dem i en uendelighed. Der er en tendens til, at så snart nogen har et
problem og beder om hjælp, så får de at vide, at de skal reparere
disktilladelser. Det hjælper stort set aldrig, og der er slet ingen
grund til at reparere dem i tide og utide bare for en sikkerheds skyld.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Palle Jensen

Dato : 08-02-08 23:49

On 2008-02-08 23:20:23 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> disktilladelser. Det hjælper stort set aldrig, og der er slet ingen
> grund til at reparere dem i tide og utide bare for en sikkerheds skyld.

Njæeeee.....

Jeg kigger nu bare på det af nysgerrighed. Ikke fordi jeg tror der er
noget galt som sådan.

Jeg har ikke rodet med dem i en uendelighed. Kom bare forbi dem og
studsede over beskeden om "at det er noget galt som ikke kan fikses".

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-02-08 00:18

> [...]

> Jeg har ikke rodet med dem i en uendelighed. Kom bare forbi dem og
> studsede over beskeden om "at det er noget galt som ikke kan fikses".

Nu fik du også mig til at kontrollere tilladelser. Udover den kendte
fejl, har jeg nu en hel række ACL (Access Control Lists), der ikke
forventes at være der. Det går godt! Nå, men så længe der ikke er
problemer, så er det nok ikke vigtigt.
--
Henrik Münster
Esbjerg