MacBook fra Humac
Fra : J.K.Arning

Dato : 06-02-08 06:30

Er der nogle egentlige ulemper ved at købe sin Macbook igennem Humac?
Er der evt. ligefrem nogle fordele ved det?

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-02-08 23:19

J.K.Arning skrev:
> Er der nogle egentlige ulemper ved at købe sin Macbook igennem Humac?
> Er der evt. ligefrem nogle fordele ved det?
>
> Jesper

Der er jo 6-8% studierabat ved Aplle Store, frem for kun 2% ved Humac.
Jeg kan ikke komme i tanke om fordele ved Humac...

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-02-08 23:42

Lennart Borregaard wrote:

> Der er jo 6-8% studierabat ved Aplle Store, frem for kun 2% ved Humac.
> Jeg kan ikke komme i tanke om fordele ved Humac...

Nja, det kan jeg nu godt... Da jeg i efteråret købte min Macpro, kunne
jeg ikke forhandle mig frem til rabat på hardware. Til gengæld fik jeg
ekstra RAM til 1200kr. under normalprisen for 4x1gb ECC RAM, og ca.
1500kr.s rabat på software, jeg også købte, så det alt i alt svarede til
105s rabat..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-02-08 23:48

> Nja, det kan jeg nu godt... Da jeg i efteråret købte min Macpro, kunne
> jeg ikke forhandle mig frem til rabat på hardware. Til gengæld fik jeg
> ekstra RAM til 1200kr. under normalprisen for 4x1gb ECC RAM,

Apple's normal pris .. eller den alm. markedspris ?

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-02-08 08:26

On 2008-02-06 23:41:38 +0100, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> ekstra RAM til 1200kr. under normalprisen for 4x1gb ECC RAM, og ca.
> 1500kr.s rabat på software, jeg også købte, så det alt i alt svar ede

Nu ligger Apple's ram priser jo ca. på det 3 dobbelte af markedsprisen.
Den eneste fordel jeg kan se ved Humac er, at man kan smide maskineriet
i hovedet på dem, når det ikke virker. Jeg har aldrig fået så ringe og
nedladende "service" som i Humac, så jeg køber aldig noget hos dem igen.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-02-08 08:49

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> [...]
> i hovedet på dem, når det ikke virker. Jeg har aldrig fået så ringe og
> nedladende "service" som i Humac, så jeg køber aldig noget hos dem igen.

Det kan du også med Apple ... du skal bare kaste lidt længere ;)

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 07-02-08 09:45

On 2008-02-07 08:48:58 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det kan du også med Apple ... du skal bare kaste lidt længere ;)

Ja, men du skal selv betale fragt. Hvad tror du det koster at sende
MacPro eller 30" ACD?

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-08 14:03

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Ja, men du skal selv betale fragt. Hvad tror du det koster at sende
> MacPro eller 30" ACD?

Man betaler skam ikke fragt af disse to. Jeg kan ikke lige på Apples
side se, hvor grænsen for at få 'free shipping' ligger, men Apple
betaler fragten for en Apple iPod Touch til 21249,

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=brows
e&mco=19C88A20&node=home/shop_ipod/family/ipod_touch>

men ikke til en iPod Classic til 2.599 ?

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=brows
e&mco=916FC38&node=home/shop_ipod/family/ipod_classic>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-02-08 15:12

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/wa/RSLID?nnmm=brows
> e&mco=916FC38&node=home/shop_ipod/family/ipod_classic>

jeg tror han mener fragt når man sender til rep.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-08 15:36

> jeg tror han mener fragt når man sender til rep.

Det ser ud til at du har - ret.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-02-08 18:26

Per Rønne <per@rqnne.invalid> wrote:

> Man betaler skam ikke fragt af disse to.

Når de skal skibes tilbage pga fejl: jo

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-02-08 13:34

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> i hovedet på dem, når det ikke virker. Jeg har aldrig fået så ringe og
> nedladende "service" som i Humac, så jeg køber aldig noget hos dem igen.

Hvad RAM angår, så er det ikke samme mærke som det, Apple sælger. Jeg
checkede priser på RAM, inden jeg bestilte, og det billigste, jeg kunne
finde via edbpriser.dk lå 297kr. over det, jeg kom til at give.

Mht. servicen hos Humac, så har jeg _aldrig_ været ude for hverken
manglende service eller nedladende service hos dem, - og det hverken da
de hed AUCComputerMac, OfficeLine eller nu Humac. - Jeg kan fx. godt
lide, at når jeg kommer derned, bliver jeg oftest hilst på med navns
nævnelse. Sådan noget viser jo, at man er velkommen i butikken.

Jeg har ofte sendt kunder ned til dem og bedt kunden hilse fra mig og
sige, at de fx. skal finde et godt tilbud, eller gøre dit elelr dat i
forb. med en handel, og jeg har altid fået positive tilbagemeldinger fra
dem, jeg har sendt derned. - OK, jeg véd godt, det måske også kan gøre
noget, at vi har haft en form for 'joint-venture' aftale, mens jeg selv
havde forretning, - at jeg sendte hardware kunder til dem, og de sendte
kunder til mig, hvis de ønskede de typer software, jeg importerede. - En
sådan aftale var jo til fordel for begge parter...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-02-08 18:24

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> manglende service eller nedladende service hos dem, - og det hverken da
> de hed AUCComputerMac, OfficeLine eller nu Humac.

Nej, de griner først når du er gået.

Fra : Per Rønne

Dato : 07-02-08 14:03

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Jeg har aldrig fået så ringe og nedladende "service" som i Humac,

Åh, da jeg i går spiste på McDonald's på Nørreport og ville på
dokumentet, fandt jeg ud af at det ville koste 2 kroner. »Aldrig i
livet«, sagde jeg, og holdt mig til jeg kom til Illum.

> så jeg køber aldig noget hos dem igen.

Og jeg har spist sidste gang på McDonald. En restaurant, ganske vist en
fastfood restaurant, som forlanger penge for at gæsterne kan komme på
toilettet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-02-08 23:40

> [...]

> Og jeg har spist sidste gang på McDonald. En restaurant, ganske vist en
> fastfood restaurant, som forlanger penge for at gæsterne kan komme på

Det koster da også, hvis man vil bruge toilettet på rastepladserne på
vej ned gennem Tyskland. Men OK, man får mange steder en rabatbillet på
det samme beløb, som man kan bruge i cafeteriet bagefter. Andre steder
sidder der en "tissemand" eller -kone, der samler penge sammen på en
tallerken. Det var vist en idé de fik fra Østtyskland ved
sammenlægningen.
Er det virkeligt lovligt at tage penge for toiletbesøg på en
restaurant i Danmark? Jeg mener da, at en restaurant med siddepladser
skal have et toilet til gæsterne. Det er derfor, nogle små grillbarer
kun har ståpladser. Jeg gik da ud fra, at det skulle være gratis.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-08 05:37

> [...]
> skal have et toilet til gæsterne. Det er derfor, nogle små grillbarer
> kun har ståpladser. Jeg gik da ud fra, at det skulle være gratis.

Ja, og de eneste restaurantr uden eget toilet jeg kender, er på
Hovedbanegården og i Scala-bygningen i København.

Men her har bygningerne naturligvis også gratis, fælles toiletter.

Der er vel ikke noget mærkeligt i at folk skal på toilettet på en
restaurant, så jeg finder det ganske simpelt uforskammet af MacDonald.
Det er dog muligt at det kun gælder på MacDonald Nørreport [som jeg
brugte da MacDonald i Illum er lukket].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-02-08 09:31

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> writes:
>Jeg har aldrig fået så ringe og
>nedladende "service" som i Humac, så jeg køber aldig noget hos dem igen.

Jeg tror at der er nogen forskel på hvilken forretning man har handlet i
-jeg har brugt Humac i Odense, og jeg har intet at klage over. Service har
været i orden og alle aftaler er oberholdt. Ingen kritik herfra.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-02-08 15:39

Frank Løkkegaard skrev:

> Jeg tror at der er nogen forskel på hvilken forretning man har handlet i
> -jeg har brugt Humac i Odense, og jeg har intet at klage over. Service har
> været i orden og alle aftaler er oberholdt. Ingen kritik herfra.

Det er også det indtryk jeg har, de fleste der brokker over Humac, er
dem som handler i Kbh.
Humac Odense/Århus giver åbenbart en bedre behandling.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 07-02-08 23:46

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:
>Det var vist en idé de fik fra Østtyskland ved
>sammenlægningen.

Næhh, de var der skam også før

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-02-08 00:43

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Næhh, de var der skam også før

Altså, jeg har da været på skiferie med bus masser af gange i firserne.
Der var en automat på døren ind til selve toiletterne, så man kun kunne
komme derind, hvis man putteden en 10 pfennig mønt i. Pissoiret og
håndvasken var gratis. Nogle gange skulle man købe sæbe og serviet i en
automat. Sæben var et papirtyndt ark, der rakte til en håndvask.
Selvfølgelig kunne der godt gå nogen, der gjorde rent og den slags, men
der sad da aldrig en forhutlet person med bedende øjne ved siden af et
lille bord med en skål til mønter udenfor. Jeg har i hvert fald ikke set
det på vejen mellem Danmark og alperne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 08-02-08 05:37

> [...]
> der sad da aldrig en forhutlet person med bedende øjne ved siden af et
> lille bord med en skål til mønter udenfor. Jeg har i hvert fald ikke set

Næh, det skal man vist til London for at opleve ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 08-02-08 15:49

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) on fredag 8. februar 2008 at 0:43
+0100 wrote:
> [...]
>der sad da aldrig en forhutlet person med bedende øjne ved siden af et
>lille bord med en skål til mønter udenfor. Jeg har i hvert fald ikke set

Hmmm, det kunne tyde på at jeg har en erindringsforskydning.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311