Kan en G4 kører fx. både 7.61
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-07-01 21:48

Jeg har overvejet at købe en G4 til at lege lidt OS X samt afprøve en
masse gamle spil fra 7.6 tiden.

Hvis jeg smider et par HD i, kan jeg så lave forskellige OS
installationer og så starte G4'eren op i forskellige OS tilstande ?

Jeg kunne godt tænke mig at have den som en lege maskine til spil og som
en eller anden skrev for nyligt her i gruppen; alle små programmer,
udvidelser og så videre skal afprøves.

Kan alle OS'er lige fra det første til X køre på en G4 ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-07-01 22:15

> [...]
> udvidelser og så videre skal afprøves.
>
> Kan alle OS'er lige fra det første til X køre på en G4 ?

Jeg tror ikke du skal regne med, at maskinen kan køre med et OS ældre
end det, der følger med maskinen. Der er en grund til, at retail OS
CD'ere ikke kan starte de nyeste maskiner.

--
René

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 15-07-01 22:30

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Jeg tror ikke du skal regne med, at maskinen kan køre med et OS ældre
> end det, der følger med maskinen. Der er en grund til, at retail OS
> CD'ere ikke kan starte de nyeste maskiner.

Jeps - det er sgu da rigtigt. Jeg erindrer tydeligt nu hvor meget gnøf
vi havde med en G4, hvor jeg ikke havde den rigtige opstarts CD'ere !!

Nå, men måske skulle jeg blot lege med OS X ?

--
Cordiali saluti Jesper
mailto:jesper@gylling.net

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 16-07-01 16:43

> Jeps - det er sgu da rigtigt. Jeg erindrer tydeligt nu hvor meget gnøf
> vi havde med en G4, hvor jeg ikke havde den rigtige opstarts CD'ere !!
>
> Nå, men måske skulle jeg blot lege med OS X ?

Yep, det er slet ikke så ringe. Det er mit default OS nu.

--
René

Fra : tom dissing

Dato : 15-07-01 22:51

Desuden vil du opleve at det er utroligt svært at starte G4'ere med OS ældre
end det nyeste der er på maskinen..
Ex.
Har du OSX og 9.04 (9.1) på maskinen vil den uden problemer starte fra OSX
og 9.1..
Men du kommer til at slås for at få den til at starte fra 9.04 (.. Typisk
noget med først at mounte de andre diske ( dem med OSX og 9.1 på) efter 9.04
er startet.
Slutteligt..
Glem alt der er før 9.0.4
G4'erne kan .. Formodentligt slet ikke forstå systemerne.. Med mindre du går
ind og roder med ROM'en på dem.. IKKE NOGEN GOD IDE !!!
Vh
Tom

On 15/07/01 23:14, in article 1ewm0g6.1bw0y2g1cso1ckN%rfn@altavista.net,

Fra : Jesper Ørsted

Dato : 16-07-01 05:43

> [...]
> udvidelser og så videre skal afprøves.
>
> Kan alle OS'er lige fra det første til X køre på en G4 ?

Nu er 9.0 den ældste OS som G4 vil æde! Installer du hellere 7.6 på 7500
eller en endnu ædlre maskine.
--
Jesper Oersted.
"Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property

Fra : Gunleik Groven

Dato : 16-07-01 10:32

In article <1ewml8s.5jyowy10rkx3kN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper Ørsted) wrote:

> Installer du hellere 7.6 på 7500
> eller en endnu ædlre maskine.

Alle maskiner frem til de første G3'er (beige) kjører glimrende under
7.6.1. Kjøp heller en 7600, 8600 eller 9600. Apples mest solide travere
til dato, om enn ikke akkurat speed monstre lenger :))

mvh:
Gunleik