Andet multimedie
bentjuul 3670
High gloss eller fotopapir til laser
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-03-08 23:57

Greetings!

Jeg leder efter et sted hvor jeg kan købe high gloss eller fotopapir til
laserprinter. Papirvægten må ikke være over 163g/m^2.

Det gør naturligvis ikke noget hvis det er billigt eller i små pakninger
- jeg skal ikke udskrive stakkevis af billeder...

Kontor Syd skal have ca. 200,- for 150 ark HP Q6616A. Getmore skal have
ca. 160,- for samme.

Kan lign. papirkvalitet fås billigere, mon?

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 05-03-08 02:57

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> ca. 160,- for samme.
>
> Kan lign. papirkvalitet fås billigere, mon?

Svært at sige da HP på denne side
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF18a/A1-14247-14333-14333-14359-2176855.html?jumpid=reg_R1002_DKDA
ikke har listet det papir.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 08:27

Jubii wrote:

> Svært at sige da HP på denne side
> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF18a/A1-14247-14333-14333-14359-2176855.html?jumpid=reg_R1002_DKDA
> ikke har listet det papir.

Den side rummer en liste over HP-laserprintere (jeg går udfra at papiret
ikke dur til blæksprøjter). Jeg har ingen HP-printer, jeg søger bare en
papirkvalitet der svarer til Q6616A men med en lavere totalpris.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 05-03-08 09:08

Jesper Poulsen wrote:

> Den side rummer en liste over HP-laserprintere (jeg går udfra at papiret
> ikke dur til blæksprøjter). Jeg har ingen HP-printer, jeg søger bare en
> papirkvalitet der svarer til Q6616A men med en lavere totalpris.

Siden er til HP Photo Laser Paper oversigt til de printere de passer bedst til. Når man kan se
hvilket papir der passer bedst kan man søge på det og se specfikationerne. Da q6616a ikke er
listet kan man ikke se specifikationerne og ved derfor ikke hvilken kvalitet det drejer sig om,
så hvordan kan man så rådgive om noget tilsvarende?
Og du spurgte efter "high gloss eller fotopapir til laserprinter", så hvorfor nævner du nu
"blæksprøjter"?
Jeg mener man skal bruge det papir der passer til ens printer, evt. typen, så her står jeg af.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 11:21

Jubii wrote:

> Og du spurgte efter "high gloss eller fotopapir til laserprinter", så hvorfor nævner du nu
> "blæksprøjter"?

Læste du mit indlæg eller gætter du bare?

> Jeg mener man skal bruge det papir der passer til ens printer, evt. typen, så her står jeg af.

Ja, laserpapir til laserprintere. Blækpapir dur ikke til laserprintere
og omvendt - det er det listen indikerer.

Jesper Poulsen

Fra : Jubii

Dato : 05-03-08 09:33

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> ca. 160,- for samme.
>
> Kan lign. papirkvalitet fås billigere, mon?

HP Laser Photo Paper (laserfotopapir) Q6616A

Produktnavn HP Superior Laser Paper 160 Glossy-160 g/m²/A4/210 x 297 mm/150 ark

sælges i begrænset lager af computer city for 129 kr.

begin 666 s.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 11:21

Jubii wrote:

> sælges i begrænset lager af computer city for 129 kr.

Læste du mit første indlæg?

Jesper Poulsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-03-08 13:34

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i meddelelsen

> Læste du mit første indlæg?

Hmm ... hvad er det i indlægget du ikke kan bruge? Som jeg læser det,
eftersøger du en billigere pris på HP Q6616A eller lign. kvalitet. Og det er
det, du har fået ...

--
MVH Thomas
Mangler du inspiration til en fed gave?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 09-03-08 21:16

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Hmm ... hvad er det i indlægget du ikke kan bruge? Som jeg læser det,

"Kontor Syd". Hvis jeg har Kontor Syd i nærheden, så tvivler jeg stærkt
på at Computer City kan levere det billigere til mig end Getmore kan.

> eftersøger du en billigere pris på HP Q6616A eller lign. kvalitet. Og det er
> det, du har fået ...

Nej, det har jeg ikke.

Jesper Poulsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 09-03-08 21:43

> "Kontor Syd". Hvis jeg har Kontor Syd i nærheden, så tvivler jeg stærkt
> på at Computer City kan levere det billigere til mig end Getmore kan.

Du må undskylde, men jeg forstår dig ikke - betyder ovenstående, at hvis du
ikke har et Kontor Syd i nærheden, så kan Computer City levere det billigere
end Getmore ..?

> Nej, det har jeg ikke.

Sidst jeg regnede efter, var 129,- billigere end 160,- så der må være andre
faktorer der spiller ind, siden du mener at 129,- ikke er billigere end
160,- - for at vi skal have en chance for at hjælpe dig, så er vi nødt til
at have kendskab til de faktorer der spiller ind, det er væsentlig lettere
end at skulle gætte sig til dem ...

Fra : Mr.X

Dato : 10-03-08 17:15

".°o.O Thomas O.o°." <flash4@it.invalid> skrev i en meddelelse

> Du må undskylde, men jeg forstår dig ikke - betyder ovenstående, at hvis
> du ikke har et Kontor Syd i nærheden, så kan Computer City levere det
> billigere end Getmore ..?

Poulsen har svært ved at huske hvad han selv har skrevet og desværre kniber
det med synet, så staklen kan heller ikke læse

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-08 21:18

Mr.X wrote:

> Poulsen har svært ved at huske hvad han selv har skrevet og desværre kniber
> det med synet, så staklen kan heller ikke læse

??

Jesper Poulsen

Fra : Morten Lind

Dato : 10-03-08 17:23

Mr.X <ingen@post.tak.dk> wrote:

> Poulsen har svært ved at huske hvad han selv har skrevet og desværre kniber
> det med synet, så staklen kan heller ikke læse

Gad vide, hvorfor nogle spøgelser kan finde på at spøge sådan?

M.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 10-03-08 21:17

..°o.O Thomas O.o°. wrote:

> Sidst jeg regnede efter, var 129,- billigere end 160,- så der må være andre

Plus forsendelse. Jeg tvivler på at jeg kan købe det hos Computer City
og få det leveret på min adresse til 129,-
- Det kan jeg nemlig hos Getmore.

> 160,- - for at vi skal have en chance for at hjælpe dig, så er vi nødt til
> at have kendskab til de faktorer der spiller ind, det er væsentlig lettere

Det er ret simpelt. "Kontor Syd". Kontor Syd er et lokalt Sønderjysk
firma der holder til i Aabenraa og Sønderborg.

Jesper Poulsen

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 10-03-08 22:19

> Plus forsendelse. Jeg tvivler på at jeg kan købe det hos Computer City
> og få det leveret på min adresse til 129,-
> - Det kan jeg nemlig hos Getmore.

Kunne det have været en idé at fortælle at der skulle regnes fragtpriser med
i dit regnestykke ..? Bare et gæt ...

> Det er ret simpelt. "Kontor Syd". Kontor Syd er et lokalt Sønderjysk
> firma der holder til i Aabenraa og Sønderborg.

Hvis du forventer at folk gætter sig til / bruger tid på at finde ud af hvor
geografisk kan handle og hvilke evt. transportmidler du har, før de svarer
på dit indlæg, og derefter bliver behandlet som de er blevet i denne tråd,
så tager du nok prisen som den mest optimistiske person på usenet

Med andre ord: jo flere oplysninger du selv kommer med, jo bedre hjælp får
du

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-08 09:43

Jesper Poulsen wrote:
> [...]
> ca. 160,- for samme.
>
> Kan lign. papirkvalitet fås billigere, mon?

Du er off-topic, indkøbssnak hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-03-08 11:23

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Du er off-topic, indkøbssnak hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Ræk mig lige fundatsen.

> XFUT

Ignoreret.

Jesper Poulsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 05-03-08 11:33

Jesper Poulsen wrote:

> Ræk mig lige fundatsen.

http://groups.google.com/group/dk.admin.opslag/browse_thread/thread/c60502d6e6e8d4e8/170bd831323ea3b0?hl=da&lnk=st&q=#170bd831323ea3b0

1. Gruppenavn:
dk.fritid.foto.indkoeb

2. Beskrivelse:
Emner vedroerende indkoeb af fotoudstyr.

3. Fundats:
Gruppen er tiltænkt spørgsmål, vejledning og debat omkring indkøb af
fotoudstyr, det være sig spørgsmål vedrørende indkøb af nyt eller
brugt fotoudstyr.

Derudover udveksling af erfaringer med handel i ind- og udland,
diverse udenlandske forretninger, toldregler, forsendelse, garanti
m.m.

Spørgsmål til gruppen kan fx være:

Hvor køber jeg X-kamera billigst?

Hvilket digitalkamera er bedst til 2000 kr.?

Hvilken butik er billigst med "fotopapir" til printeren?

Hvilken butik fører xxxxx "fotopapir" i nærheden af Ølstykke?

Hvor kan jeg købe uoriginale farvepatroner til min printer, og er der
nogen der har erfaring med hvor de købes billigst?

Får jeg dansk manual med ved køb af kamera i Tyskland?

Hvilket af disse 3 kameraer er bedst til prisen (oplys gerne
behov/krav)?

Hvilket kamera bør jeg købe (oplys gerne behov/krav)?

I Gruppen er det tilladt at diskutere foto- og optagelsesteknik i det
omfang det er nødvendig for fx at sammenligne to kameramodeller eller
for at gøre et svar fyldestgørende.

Følgende ønskes ikke i gruppen og henvises til de respektive grupper:

Generelle spørgsmål omkring foto- og optagelsesteknik, kamerapleje,
vedligeholdelse af udstyr, og andre emner der ikke er relateret til
indkøb af fotoudstyr.

Køb og salg.
Annoncering for køb og salg
Binære filer (eksempelvis billeder)

4. Begrundelse:
Den eksisterende gruppe news:dk.fritid.foto får et meget stort antal
indlæg vedrørende anskaffelser, købevejledninger, rabatordninger,
diverse spørgsmål om hvilket kamera der er bedst til 2000 kr. m.m.
Dette i en grad så det fylder alt for meget i gruppen og i en grad så
den egentlige snak om fotografering "drukner" i mængden af spørgsmål
vedrørende indkøb af digitalkameraer og andet udstyr, som i dag sælges
i et meget stort antal.

Der kommer næsten dagligt nye kameramodeller, hvilket er med til at øge
strømmen af spørgsmål relateret til indkøb eller udskiftning af
udstyr.

5. Moderering:
Nej

6. Forslagsstiller: