Philipinerne i September måned - billig re~
Fra : Thomas Petersen

Dato : 15-07-01 19:27

Vi er 2 der skal afsted til Philipinerne sidst i August/først i September, 1
voksen, samt 1 under 25 (ung ?). Vi forventer at bruge i alt 3 uger på
turen.

Pt. har vi kig på C&C Travel, rejse nr. 101, som er en åben billet (10-89
dage) med 2 dage på hotel). Pris 5.490,- evt. 103 med 7 dages hotelophold
til 5690,-

Vi har ikke umiddelbart behov for hotelopholdet, men på den anden side kunne
det jo være ganske rart.

Er der nogen der har erfaring med C&C travel, eller evt. alternativer
prismæssigt.

På forhånd tak,
Thomas Petersen

Fra : Torben Bech

Dato : 16-07-01 06:49

Så vidt jeg er vidende er der ikke så hulens mange alternativer til
Philippinerne, C&C har faktisk nogen ret gode priser.
Jeg ville jo nok mene at det næsten ikke kan svare sig andet end at tage nr
103, 200 kr for 7 overnatninger på valgfrit hotel, det kan man næsten ikke
sige nej til ??
Vore erfaringer med C&C: Check omhyggeligt deres priser og tider, det går
nogengange lidt stærkt derinde, og det er ikke alle deres medarbejdere der
har lige godt tjek på det hele.
Deres resort CoCo Beach (som de garanteret vil forsøge at overtale jer til
at bo på nogen dage) er dejligt - men dyrt set ifht prisniveauet dernede.

rigtig god tur, Philippinerne er en umådelig smukt land

mvh

Torben

Fra : Thomas Petersen

Dato : 16-07-01 12:44

Takker,

Jeg så lige det andet tilbud efter at jeg fik skudt den forrige msg. afsted.

Det ser jo meget godt ud med de lange udgave (103), men udmiddelbart skal vi
bo privat, så jeg ved endnu ikke om det er relevant.

Hvordan står man egentligt stillet mht. forsinkelser, hvis afgangen fra
Kastrup til Frankfurt er forsinket? - Der er en times ventetid (=ingenting)
i Frankfurt, så det ville jo være ret surt at misse sit fly der......

Mvh.
Thomas Petersen

Fra : Torben Bech

Dato : 17-07-01 06:46

Det er egentlig også noget jeg har overvejet i ny og næ, hvad nu hvis man
misser sit fly (uden egen skyld)....faktisk ved jeg ikke lige hvordan
reglerne er.

Men jeg går ud fra at hvis man misser et fly uden egen skyld, og det er en
forbindelse der er booket af ens bureau, så har de taget højde for den tid
det tager at skifte fly, så må det være dem der dækker extra udgifter.

Men faktisk er det da sket for os en gang eller to, at vi har måtte løbe,
fordi vi var for sent på den, og besætningen kun ventede på os før dørene
blev smækket i.

Man burde vel tjekke det med ens bureau og ens rejse-forsikringsselskab ?
Mere så man ved hvad man har at rette sig efter, hvis det skulle ske.
mvh

Torben

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 21-07-01 20:01

Et par kommentarer ang. Filipinerne, fly og C&C
I februar rejste jeg med C&C til Filipinerne, et fint arrangement hvor C&C
gjorde sit til at alt klappede. Men vi nåede ikke vores fly i London (vi skulle
flyve med British Airways Købehavn, London, Hong Kong, Manilla). Da det var
British Airways der stod for hele turen er det klart "deres problem". Fra gaten
(hvor vi kunne se flyet, men altså var for sent til at vi måtte komme med (18
personer)) blev vi sendt til en kø, der tog sig at den slags. Efter en del
ventetid, skaffede de os så plads med Emirates (et glimrende luftfartsselskab)
via Dubai til Manilla - og vi nåede frem ca. 3 timer forsent. Det var en lidt
kaotisk oplevelse i Heathrow, og ikke den bedste start på ferien, men efter en
luksustur med et halvtomt fly var alle glade igen. C&C ventede på os i
lufthavnen og sørgede for at alle kom til de hotel de havde bestilt for den
første nat.

Hvis vi skal til Filipinerne igen vil jeg nok også vælge C&C - og at bestille
mindst den første overnatning med dem. Det er rart lige at få en "let" start
oven på den lange transport.

Filipinerne er fantastisk smukt og indbyggerne er søde og hjælpsomme. C&C's Coco
Beach er et rart sted, med utrolig god service, men da vi var der var det fyldt
med danskere og det var ikke lige derfor vi valgte en tur til den anden ende af
verden. Vi var også en tur med Coco Explorer - det var tilgengæld en fantastisk
oplevelse, som vi gerne gør igen.

En sidste ting - kontroller grundigt hvordan vejret forventes at være der i den
periode og det sted I skal afsted. Det er meget forskelligt i de forskellige
dele af Filipinerne, men umiddelbart tror jeg ikke det er den bedste årstid (og
vejret kan være ret slemt dernede - med regn i tove og tyfoner).

Hilsen Hanne - som stadig drømmer om tropeøer og koralrev på Filipinerne

Thomas Petersen skriver: