Æresport/blomster
Fra : MaG

Dato : 04-02-08 19:48

Hejsa!

Mine forældre har sølvbryllup d. 31.3 og i den forbindelse skal der jo laves
en æresport, men hvilke blomster passer lige på den årstid og kan holde bare
nogenlunde? Det må IKKE være gule blomster, pånær solsikker!

Håber der er nogen der kan hjælpe?!

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-02-08 08:05

"MaG" <maria@fredslund.biz> writes:

> [...]
> jo laves en æresport, men hvilke blomster passer lige på den årstid
> og kan holde bare nogenlunde? Det må IKKE være gule blomster, pånær

Ja, så er påskeliljer jo lidt udelukket. :)

Et bud kunne være krysanthemum. De fås i mange farver. Der er vist
også masser af tulipaner på markedet på det tidspunkt. Man kan evt.
vælge dem med løg. Roser holder jo hele året.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-02-08 12:20

"MaG" <maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> der jo laves en æresport, men hvilke blomster passer lige på den
> årstid og kan holde bare nogenlunde? Det må IKKE være gule

Jeg ville uden tvivl vælge tulipaner i forskellige farver. Den
æresport vil blive utroligt flot. Jeg har set flere eksemplarer af
slagsen, og de var en fryd for øjet. og man skal selvfølgelig ikke
spare på tulipanerne. Tulipaner er jo også meget holdbare i forhold
til så mange andre blomster.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-02-08 12:32

> [...]
> slagsen, og de var en fryd for øjet. og man skal selvfølgelig ikke
> spare på tulipanerne. Tulipaner er jo også meget holdbare i

Hej igen Maria.

Jeg glemte i skyndingen at forholde mig til det du skriver om gule
blomster. Jeg synes at bare nogle enkelte gule tulipaner ind imellem
vil lyse gevaldigt op. Desuden er det jo en kendsgerning at gule
blomster af én eller anden grund holder længe, det har jeg i hvert
fald erfaret, så kom du roligt nogle gule tulipaner imellem, det vil
dine forældre sikkert sætte pris på, når de ser hvor flot det ser
ud.

God fest.

Fra : MaG

Dato : 06-02-08 13:44

> [...]
> kom du roligt nogle gule tulipaner imellem, det vil dine forældre sikkert
> sætte pris på, når de ser hvor flot det ser ud.

Takker for alle svarene, det bliver nok til tulipaner så, men de gule sætter
jeg ikke i for min mor bryder sig bare ikke om gule blomster...

Skal høre om noget andet også, laver man så små buketter eller hvordan gør
man lige det, der kommer også sølv hjerter på i stof...

med venlig hilsen
Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-02-08 14:01

> [...]
> Skal høre om noget andet også, laver man så små buketter eller
> hvordan gør man lige det, der kommer også sølv hjerter på i

Det virker bedst (synes jeg), at sætte dem i små buketter i zigzag
med et ikke for stort mellemrum, så kan du jo sætte sølvhjerterne i
mellemrummene og evt. nogle "sølvaks" som jeg vil tro kan købes i
hobbyforretninger og måske også hos blomsterhandleren. Den æresport
jeg sidst så, var meget smuk med sølvaksene som "fyld". Det var
havre, der var sprayet med sølv.