Ny indkørsel - fjerne asfalt?
Fra : Zeki

Dato : 04-02-08 07:52

Hej.

Vi er godt trætte af vores asfalterede indkørsel og vil have lagt
granitskærver ud i stedet.

Skal jeg fjerne al asfalten og lægge stabilgrus og brolæggersand før jeg
lægger granitskærverne? Eller kan jeg bare lægge dem oven på asfalten?

På forhånd tak for svaret.

Fra : Carsten

Dato : 04-02-08 09:07

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er godt trætte af vores asfalterede indkørsel og vil have lagt
> granitskærver ud i stedet.

Hvad er problemet med jeres asfalterede indkørsel ? Den er jo noget nemmere
at skovle fri for sne end granitskærver vil være..

Fand foresten denne her:
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2004/20051005110853.htm

Carsten

Fra : Zeki

Dato : 04-02-08 09:15

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er problemet med jeres asfalterede indkørsel ?

Den er 10-15 år gammel og der er huller i. Ser ikke godt ud.

Fra : Leonard

Dato : 04-02-08 11:12

On Mon, 4 Feb 2008 07:51:42 +0100, Zeki wrote:

> Skal jeg fjerne al asfalten og lægge stabilgrus og brolæggersand før jeg
> lægger granitskærverne? Eller kan jeg bare lægge dem oven på asfalten?

Ja.

--
Leonard

Fra : Andersen [3650]

Dato : 05-02-08 22:03

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja.

Går du med livrem eller seler??

Ja

Hvordan hulen er det du svarer manden?
Selv med et kort og kontant svar, formår du
at tale med kløvet tunge.
Det er en OMMER

Fra : Leonard

Dato : 05-02-08 22:14

On Tue, 5 Feb 2008 22:02:57 +0100, Andersen [3650] wrote:

> [...]
>
> Ja
>
> Hvordan hulen er det du svarer manden?
> Selv med et kort og kontant svar, formår du

Hvor svært kan det være at forstå mit svar?
Jeg svarer ja, fordi jeg mener at det er svaret på begge hans spørgsmål.
Ved at lægge granitskærverne ovenpå asfalten spares en masse arbejde og
det bliver sandsynligvis ligeså godt, måske endda bedre, som at fjerne
asfalten og lægge nyt fundament under.
Så jeg mener han får en god løsning uanset om han vælger det ene eller
andet og derfor er savret ja til begge spørgsmål.

Var det langt nok et svar til at tilfredsstille herren?

--
Leonard

Fra : Armand

Dato : 07-02-08 00:01

Leonard skrev:
> [...]
> Så jeg mener han får en god løsning uanset om han vælger det ene eller
> andet og derfor er savret ja til begge spørgsmål.

Jeg tror at man til gebgæld vil løbe ind i et problem omkring dræn: Får
regnvand ikke mulighed for at trække ned i underlaget vil det løbe af, i
dette tilfælde: asfalt-overfladen, og derunder risikere formedelst at
skylle skærverne mod lavest liggende punkt hhv. nærmeste dræn :-/

--
Armand.

Fra : Zeki

Dato : 08-02-08 05:20

> [...]
> dette tilfælde: asfalt-overfladen, og derunder risikere formedelst at
> skylle skærverne mod lavest liggende punkt hhv. nærmeste dræn :-/

Den havde jo også tænkt på. Men nu er det heldigvis sådan at der er huller
en mas i asfalten hvor regnvandet kan løbe ned. Hullerne er én af årsagerne
til at vi vil have ny indkørsel (om hælder lidt og fører til en rist så
regnvand kan løbe væk)

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-02-08 16:45

> Var det langt nok et svar til at tilfredsstille herren?

Det var bedre
Og så husker du at svare ordentligt fremover.

Fra : Ivan

Dato : 04-02-08 15:49

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Vi er godt trætte af vores asfalterede indkørsel og vil have lagt
> granitskærver ud i stedet.

Er det ikke bar at få lukket de huller der i indkørsken.

> Skal jeg fjerne al asfalten og lægge stabilgrus og brolæggersand før jeg
> lægger granitskærverne? Eller kan jeg bare lægge dem oven på asfalten?

Du skal da have fjernet den gamle asfalt, inden du lægger noget ud.

Fra : Max

Dato : 04-02-08 16:02

Hej Zeki

> jeg lægger granitskærverne? Eller kan jeg bare lægge dem oven på
> asfalten?

Du ligger bare skærverne på asfalten, så er de også meget
lettere at fjerne når du er blevet træt af dem.

--
Mvh Max

Fra : Steen

Dato : 04-02-08 09:45

Hej Zeki.

Jeg har været turen igennem.
Jeg fjernede for 5 år siden en masse asfalt fra grunden.
Dengang var det ikke let at komme af med da det var miljøfarligt
affald.
Jeg var heldig at få lov til at lægge det i kommunens bunke så de
kunne lappe vej med det.

Fornylig skulle jeg af med mere asfalt,denne gang kunne jeg bare smide
det sammen med betonaffald.

I min kommune må asfalt ikke nedgraves.Så jeg tror at du lige skal
undersøge hvordan det er hvor du bor.
Jeg tror at det eneste rigtige er at fjerne det hele.

Hilsen
Steen

Fra : Ralph

Dato : 04-02-08 18:07

"Steen" <steen@joergensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>kunne lappe vej med det.

>Fornylig skulle jeg af med mere asfalt,denne gang kunne jeg bare smide

Hmm. Jeg har en lille landejendom, der har jeg de sidste 20 år købt affræset
asfalt når der er vejarbejde på den nærliggende hovedvej, ca 10 tons hvert
femte-sjette år. og brugt til vejreparationer.

Er det ulovligt? Vi har egen vandboring og vandet fejler intet - er lige
blevet chekket.
--
Ralph

Fra : Steen

Dato : 04-02-08 12:29

Hej Ralph.

Det er ikke ulovligt.
Masser af markveje bliver jo også fyldt med knust asfalt.

Men jeg gætter på at der kan blive problemer hvis man graver det ned.

Hilsen

Steen