opklodsning af gulvstrøer
Fra : SB

Dato : 03-02-08 22:30

Hej

Findes der ikke en bedre måde at klodse gulvstrøer op end en mursen, 2
stykker træ og et par kiler?
jo muligvis at nøjes med 1 stykke træ, men undre mig hvis der ikke var noget
smartere fremstillet man kunne bruge til netop det formål, guderne må vide
om de kiler en dag finder på at hoppe ud, og jo ikke just nemme at komme ind
i en "krybekælder" der er 21 cm høj

Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-02-08 22:43

SB ( sobo@SLETTESofir.dk ) skrev følgende i
dnqpj.72$m47.65@news.get2net.dk :
> [...]
> guderne må vide om de kiler en dag finder på at hoppe ud, og jo ikke
> just nemme at komme ind i en "krybekælder" der er 21 cm høj

Søjler af mursten hvorpå gulvet klodses op med knudsen kiler. Husk at sætte
stiksøm gennem strø og kiler så de ikke hopper ud.

Hmm.. 21 cm? Bruger du de dyre limtræs strøer? Der er jo ikke meget
opklodsning hvis du bruger en 45x95 el. lign. Knudsen kiler fås temmelig
høje.

- Martin

Fra : SB

Dato : 04-02-08 07:04

"Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hmm.. 21 cm? Bruger du de dyre limtræs strøer? Der er jo ikke meget
> opklodsning hvis du bruger en 45x95 el. lign. Knudsen kiler fås temmelig

afstanden er 8,5 m. tror at selv limtræ skal understøttes der
Har søgt på knudsenkilen og fundet hvad jeg skal bruge, takker for hjælpen

Søren

Fra : Martin Petersen

Dato : 04-02-08 16:30

SB ( sobo@SLETTESofir.dk ) skrev følgende i
BVxpj.1$ax5.0@news.get2net.dk :
> "Martin Petersen" <usenet@[FJERN]nakskovnet.dk> skrev i en meddelelse

> afstanden er 8,5 m. tror at selv limtræ skal understøttes der

De limtræs strøer jeg tænker på er 40x39 mm
(http://www.billigbyg.dk/shop/kerto-gulvstroeer-40-15344p.html)... Så der
ville være 17 cm op til underkant strø. Altså en rimelig stor opklodsning.
Bruger du regler (45x95) er du nede på 11.5. Jeg ville nok gå op i en 45x125
og skære den 2/3 over for hver 50 cm. Det tager spændet ud af den så lortet
ikke ligger og vrider. Klodserne skal så ligge under snittet.

- Martin

Fra : SB

Dato : 04-02-08 20:15

> [...]
> 45x125 og skære den 2/3 over for hver 50 cm. Det tager spændet ud af den
> så lortet ikke ligger og vrider. Klodserne skal så ligge under snittet.

Bruger 45 x 95 som er savet ½ igennem pr. halve meter, med opkoldsning
derunder.
Betongulvet under er langt fra vandret, men sådan gjorde de jo den gang.
En sætning jeg har hørt mange gange de sidste ½ år *suk*
så har brug for alt mellem 40 og 100 mm. opklodsning

Søren