Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon Flash SB-28 og stand by?
Fra : Michaelbs

Dato : 03-02-08 19:51

Håber der er en Nikonbruger, der kan hjælpe mig.
Jeg bruger SB-28 off camera, triggered vha Pocke Wizards.
Imidlertid går den i Stand By efter ca 5min uden brug og derefter virker den
ikke før den bliver vækket af "dvalen". Det er højst utilfredsstillende at
man ikke kan regne med om den flasher eller ej.
Er der en måde at få den til at undgå at gå i stand by?
Canon flash har customsettings, hvor man kan slå det fra men jeg kan ikke
finde det hos Nikon.
Nogen der kan hjælpe?

mvh Michaelbs

Fra : Henrik

Dato : 03-02-08 12:42

On 3 Feb., 19:51, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:
> Håber der er en Nikonbruger, der kan hjælpe mig.
> Jeg bruger SB-28 off camera, triggered vha Pocke Wizards.
> Imidlertid går den i Stand By efter ca 5min uden brug og derefter virker den
Sluk flash
hold on/off nede i 0,5 sec tryk på mode

http://www.mir.com.my/rb/photography/hardwares/classics/NikonF5/SB28Manual/index1.htm#4

Fra : Michaelbs

Dato : 03-02-08 21:10

"Henrik" <DK.HenrikBjerregaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg bruger SB-28 off camera, triggered vha Pocke Wizards.
> Imidlertid går den i Stand By efter ca 5min uden brug og derefter virker

Mange tak. Perfekt!!

Michaelbs

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-02-08 12:27

On 2008-02-03 19:51:25 +0100, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> said:

> [...]
> Er der en måde at få den til at undgå at gå i stand by?
> Canon flash har customsettings, hvor man kan slå det fra men jeg kan

Mon ikke det kan slåes fra? SB6/800 kan indstilles så de ikke går på
standby. Har du googlet det?

Thomas Schreiber
http://thsch.com