Rykkergebyrer
Fra : elvis

Dato : 15-07-01 19:19

Er rykkergebyrer fradrags-berettiget ??

- På forhånd tak

Fra : Peter Pedersen

Dato : 15-07-01 21:54

"elvis" <zacho@REMOVEmail.tele.dk> wrote in message
news:3b51dea6$0$326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Er rykkergebyrer fradrags-berettiget ??

Hvad tror du selv? Du kan bare betale til tiden makker, det gør vi andre.

/peter

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 16-07-01 09:11

"elvis" <zacho@REMOVEmail.tele.dk> wrote in message
> Er rykkergebyrer fradrags-berettiget ??

Det afhænger af, om det er en driftsomkostning, jf. Statsskattelovens §§
4 - 6.

Mon ikke Jørgen Madsen sidder inde med denne viden.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Jørgen Madsen

Dato : 25-07-01 00:43

Jamen Peter dog ... Jeg har haft ferie (malet et helt hus - udvendigt med
Pinotex - hyggeligt, men anstrengende), men Erik har svaret som forventet.

Hilsen

Jørgen Madsen

"Peter Grauslund Christensen" <peter@FJERNDETTEgrauslund.com> skrev i en
meddelelse news:3b52a1c8$0$4671$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 31-07-01 13:58

"Jørgen Madsen" <elsted@madsen.mail.dk> wrote in message
> Jamen Peter dog ... Jeg har haft ferie (malet et helt hus - udvendigt
med
> Pinotex - hyggeligt, men anstrengende), men Erik har svaret som
forventet.

Anstrengende siger du? Jeg har lige brugt to dage på på et tag for at
tage tagsten ned. Av.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-07-01 12:23

elvis wrote:

> Er rykkergebyrer fradrags-berettiget ??

I forbindelse med erhvervsmæssig gæld, ja.
Dog ikke gæld til det offentlige.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-07-01 14:00

Erik G Christensen wrote:

> I forbindelse med erhvervsmæssig gæld, ja.
> Dog ikke gæld til det offentlige.

Hvordan bogfører man egentlig en udgift uden fradrag?

Årets indtægter
- Udgifter med fradrag
= Skattemæssigt overskud
- Skat 32%
= Overskud efter skat
- Udgifter uden fradrag
= Endeligt overskud

Er det sådan?

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-07-01 14:41

Jonathan Stein wrote:

> Hvordan bogfører man egentlig en udgift uden fradrag?
>
> Årets indtægter
> - Udgifter med fradrag
> = Skattemæssigt overskud
> - Skat 32%
> = Overskud efter skat
> - Udgifter uden fradrag
> = Endeligt overskud

Næ, det du viser er en resultatopgørelse, og har ikke noget
- direkte - med bogføring at gøre.

Den normale driftsopgørelse er ligeglad med skattefradrag,
derfor laves normalt en "skattekorrektion" til driftsopgørelsen,
for at vise de skattemæssige beløb.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-07-01 15:56

Erik G Christensen wrote:

> Næ, det du viser er en resultatopgørelse, og har ikke noget
> - direkte - med bogføring at gøre.

Ja, men du skal jo læse det, jeg mener - ikke det, jeg skriver!

Min opgørelse skulle være resultatet af bogføringen - altså om man
samler udgifter uden fradrag og holder dem uden for skatteberegningen,
men det svarer nedenstående jo på:

Fra : Michael Harboe

Dato : 16-07-01 18:21

Postér den som en særskilt post i resultatopgørelsen.

Hvis du anvender virksomhedsskatteordningen, vil beløbet derfor ikke blive
anset som "hævet"

De venligste hilsener

Michael

Fra : Knud Berggreen

Dato : 16-07-01 18:37

In <3b51dea6$0$326$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, on 07/15/2001
at 08:19 PM, "elvis" <zacho@REMOVEmail.tele.dk> said:

>Er rykkergebyrer fradrags-berettiget ??

Det vil under alle omstædnigheder være en skattepligtig indtægt for den
der opkræver gebyret. Men det er vist ikke momspligtigt, eller er det?

/Knud