pille knapperne af keyboardet?
Fra : walther

Dato : 15-07-01 19:09

Hej,

Jeg skal have renset mit udvidede grå nøglebræt.

På et gammelt keyboard kunne jeg bare trække knapperne med et lige
træk, men kan jeg ødelægge noget ved det. De sad ikke helt så godt fast
bagefter, dog fast nok...

Nogen der har prøvet? jeg vil nødigt lægge det øde.

tak,
walther

Fra : S.Peters

Dato : 16-07-01 00:42

Jeg har prøvet det. Uden problemer og tasterne sidder lige så godt som før
på mit tastatur.

M.v.h
S.Peters

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 16-07-01 18:30

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Nogen der har prøvet? jeg vil nødigt lægge det øde.

En kop kaffe tvang mig til det. Jeg havde dog i lang tid problemer med
mellemrumstasten, da jeg ikke lige havde set, hvordan den sad. Den har
en lang ståltråds pind under sig, så vær opmærksom på hvordan den
sidder, før den hives af. Den andre (undtagen caps lock) skabte ingen
problemer.

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : walther

Dato : 16-07-01 19:16

In article <1ewnkfd.1d3ye2sefoetcN%jonasenREMOVE@THISit.dk>, Jan
Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> en lang ståltråds pind under sig, så vær opmærksom på hvordan den
> sidder, før den hives af. Den andre (undtagen caps lock) skabte ingen

Jeg tabte engang noget på '0'et i det numeriske tastatur så det
brækkede, så jeg kender godt bøjlen. Det var det tastatur jeg
eksperimenterede på :)

Jeg vil gå i gang med at pille knapperne af ved lejlighed...

tak for hjælpen,
walther

Fra : Lars Pallesen

Dato : 18-07-01 02:47

Kan ikke anbefale at STØVSUGE et nyt Mac tastatur af PRO-typen! (det
gennemsigtige)

Troede at jeg havde fundet løsningen på at udrydde det uappetitlige
snavs, som er så pinligt synligt hvis man vender et moderne iMac
tastatur med bunden i vejret, da jeg kækt hev en støvsuger frem!

Do NOT try this at home!

Efter et par ture med påhæftet radiator-accesory-kit-børsten kiggede jeg
stolt ned på mit tastatur - og konstaterede at der manglede 3 knapper!
DET forklarede jo i nogen grad de tre højlydte "klik" jeg havde hørt
under operationen.

Det skal dog siges, at efter jeg havde pillet dem ud af støsugerposen,
var det ikke noget større problem at fæstne dem på deres gamle pladser
på keyboardet!

MVH

Lars Pallesen

Fra : walther

Dato : 18-07-01 08:18

In article <3B54EA9F.E20FD2F9@mail1.stofanet.dk>, Lars Pallesen
<lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
> Det skal dog siges, at efter jeg havde pillet dem ud af støsugerposen,
> var det ikke noget større problem at fæstne dem på deres gamle pladser

Nu er det jo ikke os allesammen der har en IndustrialSuperVac3000 :)

tak for tippet,

walther

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 18-07-01 19:58

> [...]

> stolt ned på mit tastatur - og konstaterede at der manglede 3 knapper!
> DET forklarede jo i nogen grad de tre højlydte "klik" jeg havde hørt

(undskyld, men det er sgu en god historie)