Ibook er hurtigere til at finde netværk en~
Fra : Steen

Dato : 05-02-08 22:35

Det undrer mig en smule, at min gamle iBook er lynhurtig til at
finde/koble sig på netværket, via min Airport Express, hver gang jeg
letter på "låget" - og min nye MacBook derimod skal tænke et par
sekunder, før den er klar til at tjekke mail mm!

Er der en måde jeg kan gøre dette hurtigere?

Fra : Jon

Dato : 06-02-08 14:07

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> sekunder, før den er klar til at tjekke mail mm!
>
> Er der en måde jeg kan gøre dette hurtigere?

Det vet jeg ikke, men de metall-baserte PowerBook/MacBook-chassisene har
alltid vært langsommere til å finne og oppnådd svakere signal på
trådløst enn de plast-baserte iBook/MacBook har. Den verste var kanskje
PowerBook G4 Titan (aka. "TiBook"). Det er vel rett og slett så enkelt
at metallet i konstruksjonen ikke er gunstig for radiomottak.

FWIW, så er min PowerBook (AluBook 12") som regel på nett innen jeg har
nådd å taste passordet for å låse maskinen opp, så noe stort problem er
det jo ikke... (Og vi låser maskinene våre i dvale, gjør vi ikke??
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : Steen

Dato : 06-02-08 14:53

On 2008-02-06 14:06:44 +0100, see_signature@mac.com.invalid (Jon) said:

> Og vi låser maskinene våre i dvale, gjør vi ikke??

Ikke her