Erik Ricard sørensen
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 04-02-08 16:16

hej Erik
Har du set politiken idag
http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article466479.ece

Kunne du ikke lige skrive til mig, så jeg får din emali adresse+
hilsen Hanne

www.macbruger.dk
____________________
Største og ældste forening
for MacBrugere i Danmark

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-02-08 17:30

Hanne Hertzog <Hanne@enterpol.dk> wrote:

> Har du set politiken idag
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article466479.ece

Som en der dagligt bevæger sig i MS-land (læs: Den danske folkeskole)
glæder dig mig at "adgang for alle" talesyntesen nu kan bruges på flere
platforme. Vi har lige købte 3 Macbooks til alt det sjove it-arbejde
dvs. multimediearbejde og flere at vores lærere har fået øjnene op for
hvor godt OS X + iLife virker. Nu kunne maskinerne også indgå i
specialuv.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 04-02-08 18:14

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> dvs. multimediearbejde og flere at vores lærere har fået øjnene op for
> hvor godt OS X + iLife virker. Nu kunne maskinerne også indgå i

Dejligt at høre! Min skoleleder har forbudt de 4 musiklærere at indføre
mac (ville ha' Garageband mv): Den såkaldte it-support i kommunen kan
ikke klare at supportere andet end Windows.

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik

Dato : 05-02-08 13:50

"Martin Ammentorp" <martinx@yzammentorp.org> wrote in message
> mac (ville ha' Garageband mv): Den såkaldte it-support i kommunen kan
> ikke klare at supportere andet end Windows.

Typisk platforms racisme, og frygt for det man ikke kender, jeg kan blive så
forbandet, når min kommune f.eks. sender et brev pr e-mail i Word........
Selvfølgelig kan jeg da læse det, og den stakkels sagsbehandler gør det ud
af uvidenhed. Men det er fandeme bare for meget. Underligt at konkurence
styrelsen ikke kaster sig over det, der er stort set ingen steder hvor de
supportere Mac... Men det kan selvfølgelig også være fordi Mac brugere ikke
behøver support, så det er noget der er forbeholdt........

Henrik

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-02-08 17:18

> [...]

> mac (ville ha' Garageband mv): Den såkaldte it-support i kommunen kan
> ikke klare at supportere andet end Windows.

Din stakkels skoleleder gør vel sagtens ikke andet end at viderebringe
den besked, som kommunen har pålagt ham/hende: at skolen hverken kan
eller må tilslutte netværket andre eller flere computere end dem, som
it-afdelingen har påtaget sig at supportere efter selv at have sat dem
op til det.
Selv hvis Mærsk skænkede min skole hardware for millioner, ville vi ikke
få lov at slutte maskinerne til netværket.
Jeg har fundet en vej til at sprænge en af berænsningerne. Under min
egen profil har jeg lagt idisk utility for Windows. Nu kan jeg kontakte
min idisk, hvor jeg opbevarer dokumenter, som jeg ønsker at arbejde med
både på skolen og hjemme (billeder, Office, mp3, pdf og andet, som kan
bruges på begge platforme). Så har jeg (for egen regning) 5 gb til
rådighed i stedet for de 100 mb, kommunen tilbyder.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-02-08 19:38

Hej Hanne

Hanne Hertzog wrote:
> Har du set politiken idag
> http://politiken.dk/tjek/digitalt/internet/article466479.ece

Nej, men det har jeg nu... spændende, om det så er bedre end tidl. ver..

> Kunne du ikke lige skrive til mig, så jeg får din emali adresse+
> hilsen Hanne

Har sendt dig en mail. Svjh. virker den her adresse, men du får den også
via MacBruger...

> www.macbruger.dk

Men apropos MacBruger... Kan det virkelig være rigtig, at siderne udover
forsiden ikke kan ses, medmindre man bruger MSIE 6.x eller 78.x til windows?

Jeg bruger Mozilla SeaMonkey og kan sagtens komme ind på forsiden, men
såsnart jeg forsøger at klikke videre, får jeg kun tomme sider. Skifter
jeg UserAgent til MSIE 7.x til Windows, er der fri adgang til alt, der
ikke kræver log ind koder.

mvh. Erik Richard

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 04-02-08 21:22

Erik Richard Sørensen skrev:

> Men apropos MacBruger... Kan det virkelig være rigtig, at siderne udover
> forsiden ikke kan ses, medmindre man bruger MSIE 6.x eller 78.x til
> windows?

Nej, det kan ikke være rigtigt. De virker fint i både Firefox og Safari.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 05-02-08 17:39

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

>Men apropos MacBruger... Kan det virkelig være rigtig, at siderne udover
>forsiden ikke kan ses, medmindre man bruger MSIE 6.x eller 78.x til
>windows?

Nej det har jeg aldrig hørt, at der skulle være problemmer.
Så det er helt uforståeligt.
Hilsen hanne

www.macbruger.dk
Største og ældste forening