PeterBP <ask@me.com> wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > PeterBP <ask@me.com> wrote:
> >
> > > tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:
> > >
> > > > On 4 Feb., 14:59, Thomas Schreiber <forn...@macfly.dk> wrote: > Min
> > > > helt nye 23" ACD er begyndt at flimre. Ikke noget vildt, men >
> > > > sporadisk begynder den at flimre meget roligt. Hvis jeg tænder og >
> > > > slukker skærmen forsvinder det igen. Der står ikke noget i nærheden
> > > > der > kan forsage det gennem elektronsk eller magnetisk støj. > >
> > > > Jeg har kontaktet Fona og de siger de sender den ind til Infocare
> > > > (tror > jeg). Apple selv siger jeg selv skal køre den ned til Apples
> > > > > servicepartner i vejle. Humac siger at når den ikke er købt hos
> > > > dem, > vil de ikke hjælpe mig. Fona og Serviceparter siger at finder
> > > > de intet > bonger de mig. Som sagt er det sporadisk, og jeg kan ikke
> > > > > fremprovokerer det. Hvis jeg sender den på værksted tvivler jeg på
> > > > at > de finder fejlen, og så skal jeg betale for intet. > > Jeg har
> > > > ikke prøvet skærmen på andre computere da jeg ikke har > muligheden
> > > > herfor, og som sagt opstår flimmeret sporadisk. Jeg har haft > andre
> > > > skærme sat til min MacBook og der har jeg aldrig oplevet noget >
> > > > lign. Jeg har tænkt på om jeg skal se om jeg kan filme flimmeret med
> > > > > min fætters Canon 2XLi video kamera, så de kan se at jeg ikke bare
> > > > > lukker varm luft ud. > > Hvad hulen gør jeg? Skærmen er købt 17-1
> > > > 2008
> > -- > mvh > Thomas Schreiber
http://thsch.com
> > > >
> > > > Det er korrekt at Fona sender den til Infocare som er apples
> > > > servicepartner. Det er heller ikke Humac du skal til, men ring til
> > > > Apple Assistance på 7010 2007
> > >
> > > Som en anden debattør her i forummet har nævnt, så er vi ved at være
> > > derude hvor kvaliteten på forbrugerelektronik er så ussel, at alt over
> > > 500 kr bør forsikres i 3 år for at få nogen holdbar glæde ud af
> > > produktet.
> >
> >
> > eller vælge et produkt med 5 års garanti ...
> >
> > /thomas
>
> Det er ligegyldigt (tror jeg). Jeg købte før Jul en 750 Gb harddisk som
> skulle bruges som backup for min søsters data. Efter 1 uge fejler
> mekanismen totalt, og 110 GB data er i limbo.
>
> Computecity tilbyder mig en ny, samt at sende den fejlede enhed til
> destruktion..
min pointe er ikke at det nødvendigvis er bedre produkter, men jo
længere garantitid, jo nemmere er det i min eferaring at få produktet
igennem garanti proceduren relativt nemt.
/thomas