Slå indeksering fra i Mac OS X 10.5.1?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 03-02-08 17:58

Jeg kan ikke finde ud af at slå indeksering fra.

Og gør jeg det ved at trække diske ind i Privat i Spotlight, kan jeg
ikke søge på dem med Command+F.

Det er træls, for jeg forsøger at finde alle mine mp3 filer for at
flytte dem til ekstern disk.

UNIX
Jeg har forsøgt mig lidt i terminalen, men det vil ikke lykkes.

Hvordan søger jeg alle diske for mp3 filer for at kopiere dem til
mp3-mappen på My Book?

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-02-08 19:16

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:
> Jeg kan ikke finde ud af at slå indeksering fra.

sudo mdutil -a -i off

deaktiverer indexering poå alle drev

sudo mdutil -i off /

deaktiverer på bootdisken

sudo mdiutil -i off /Volumes/extern_disk

deaktiverer på disken "extern_disk"

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-02-08 22:38

> [...]
>
> sudo mdutil -i off /
>
> deaktiverer på bootdisken
>
> sudo mdiutil -i off /Volumes/extern_disk

Tusind tak.

Det er helt vildt som der indekseres på alle diske efter jeg tilsluttede
My Book'en. Det virker meget mystisk. Det er ikke normalt.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-02-08 20:28

> [...]

> Jeg har forsøgt mig lidt i terminalen, men det vil ikke lykkes.
>
> Hvordan søger jeg alle diske for mp3 filer for at kopiere dem til

Hvis du slår indeksering fra, er det vel meget naturligt, at du ikke kan
søge. Det er vel det, der er hele formålet med at indeksere. Eller har
jeg misforstået noget. Hvorfor vil du egentlig slå indeksering fra? Det
er jo kun, når man installerer Mac OS X, at det tager lidt tid. Ellers
mærker man ikke noget til det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-02-08 10:04

> Hvis du slår indeksering fra, er det vel meget naturligt, at du ikke kan
> søge. Det er vel det, der er hele formålet med at indeksere. Eller har
> jeg misforstået noget.

Princippet i Mac OS er jo selvstændige apllikationer. Finder er et af
dem. Derfor er det sådan set meget naturligt at tænke i at indeksering
er en applikation og søgefunktionen en anden.

Men det vi oplever viser vel at det er en vis forbundethed.

Almindeligvis er en søgeapplikation jo sådan set bare en programstump
der kan traversere et træ. Hvis træet er indekseringsresultatet så er
det fjollet at man ikke kan få lov at søge i det som er.

Men det viser vel bare, at indekseringsresultatet er en grundlæggende
egenskab ved systemet og filstrukturen.

<slut_på_lyden_at_dybhavsudbåd_der_pinger_overflademanskabet>

Ved brug af Sherlock kunne man søge efter du havde slået indeksering
fra.

> Hvorfor vil du egentlig slå indeksering fra?

Fordi jeg sidder og flytter så mange filer, at indekseringen er gået
helt amok. P.... irriterende. Tidligere kunne man slå det fra i GUI'et,
men den mulihged kunne jeg så sidde og lede forgæves efter.

> Det er jo kun, når man installerer Mac OS X, at det tager lidt tid.
> Ellers mærker man ikke noget til det.

Dér er jeg så ikke enig i. Måske fordi jeg sidder bag en 1,2 GHz-maskine
der er farlig hurtig på sin måde.

Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 04-02-08 10:04

> Hvorfor vil du egentlig slå indeksering fra?

Jeg har allerede oprettet en mappe på en ektern disk, med en bunke af de
samme filer (bunken A), jeg vil flytte rundt med andetsteds.

Jeg vil gerne bruge søgefunktionen til at indkredse bunken A, men jeg
ønsker ikke at den skal finde den bunke A der allerede er oprettet.
Hvorfor jeg har gjort mappen ulæsbar.

Samtidigt vil jeg gerne kunne tilgå en mappe i samme træ.

Men hele manøvren får indekseringen til at gå bananas, med stort tab i
hastighed for mig.

Og det er min generelle erfaring, at når man skal håndtere mange filer,
(over 10.000) så er GUI'et en pestillens.

Jeg er ved at arbejde med JJJ's metode for håndtering af mp3 filer. Søg
dem og ryk dem, lad så iTunes om resten.

Flemming Rubini