forsvarlig aflåst
Fra : Lars Raaby

Dato : 31-01-08 20:42

I mine forsikringsvilkår står der, at boligen skal være
forsvarlig aflåst.
Hvad betyder det mere præcist?
--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Bo

Dato : 31-01-08 14:12

On 31 Jan., 21:41, Lars Raaby <Lars.Ra...@kabelmail.dk> wrote:
> I mine forsikringsvilkår står der, at boligen skal være
> [...]

Vinduer, der står på klem, anses ikke som forsvarligt aflåste, selvom
der er monteret sikringsbeslag.

vh Bo

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 31-01-08 22:45

Den Thu, 31 Jan 2008 20:41:55 +0100 skrev Lars Raaby:

> I mine forsikringsvilkår står der, at boligen skal være forsvarlig
> aflåst.
> Hvad betyder det mere præcist?

Det betyder at de normale lukkebeslag på vinduer skal være lukkede, og
døre skal være forsynet med lås - i begge tilfælde gælder, at hvis ingen
er til stede i boligen, skal vinduer være lukkede og yderdøre skal være
aflåst.
Det ville være nemmere at svare, hvis du gav et konkret eksempel. Det
hjælper jo ikke meget med en lås på døren, hvis døren er i så dårlig
stand, at den vælter når store stygge ulv puster.
Har du fået afslag f.eks. pga. alarmanlæg, skal dette være aktiveret, når
der ikke er nogen hjemme.
Du kan se nogle af forsikringsselskabernes regler her:
http://www.fpsikring.dk/upload/SIK_forside.pdf

MVH.
Karl Erik.