/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Jeg er besluttet! GSX600F..
Fra : Anders Winther


Dato : 15-07-01 17:04

Hej,
Jeg har i dag været ude og prøve en GSX600F..! Den kørte bare super..!
Den har fået monteret en ProArt racer udstødning.. Så den har også en fed
lyd..
Det eneste minus ved den er at den har været nede og ligge i et stormvejr..
Så der er nogle lidt dybe "sår" i kåben..
Bagdækket skal også snart skiftes.. Der medfølger et Kappa taskesæt
(3X45liter)..

Prisen er 68.000 kr..

Synes I at jeg skal prøve at presse citronen..?
Jeg kunne selvfølgelig sige at jeg vil have et nyt bagdæk på..

Hvis Steen Gruby læser dette:
Kunne jeg overtale dig til at tage med ud til dem og se på MC'en?
Vi kan også tales ved om det på skruekurset..

Jeg har sendt en forespørgelse på en forsikring (kasko + ansvar) til TopDK..
Jeg håber på et godt tilbud.. Jeg har nemlig kun haft MC siden september
sidste år..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S



 
 
Anders Winther (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Winther


Dato : 15-07-01 17:09

Måske skulle jeg lige nævne at den har kørt næsten 17.000 km.. Og er fra
1998..

-Anders

"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
news:9ises5$1fpi$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
> Jeg har i dag været ude og prøve en GSX600F..! Den kørte bare super..!
> Den har fået monteret en ProArt racer udstødning.. Så den har også en fed
> lyd..
> Det eneste minus ved den er at den har været nede og ligge i et
stormvejr..
> Så der er nogle lidt dybe "sår" i kåben..
> Bagdækket skal også snart skiftes.. Der medfølger et Kappa taskesæt
> (3X45liter)..
>
> Prisen er 68.000 kr..
>
> Synes I at jeg skal prøve at presse citronen..?
> Jeg kunne selvfølgelig sige at jeg vil have et nyt bagdæk på..
>
> Hvis Steen Gruby læser dette:
> Kunne jeg overtale dig til at tage med ud til dem og se på MC'en?
> Vi kan også tales ved om det på skruekurset..
>
> Jeg har sendt en forespørgelse på en forsikring (kasko + ansvar) til
TopDK..
> Jeg håber på et godt tilbud.. Jeg har nemlig kun haft MC siden september
> sidste år..
>
> Mvh.
> Anders Winther
> XJ600S
>
>



origo@earthling.net (15-07-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 15-07-01 17:14


"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
news:9isf6n$1gg6$1@news.cybercity.dk...
> Måske skulle jeg lige nævne at den har kørt næsten 17.000 km.. Og er fra
> 1998..
Det var lav kjørelengde med tanke på at den er brukt i 3½ sesong, og selges
med komplett taskesett for langtur. Hvor mange eiere?

JS



Anders Winther (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Anders Winther


Dato : 15-07-01 17:22

> Det var lav kjørelengde med tanke på at den er brukt i 3½ sesong, og
selges
> med komplett taskesett for langtur. Hvor mange eiere?
1 ejer..
De har næsten ikke brugt den i denne sæson.. Og den har været en langtur til
Frankrig.. Ellers har den vist været brugt mest til at køre mellem Ballerup
og Kastrup..
De skiller sig af med den pga. familieforøgelse..

-Anders Winther

>
> JS
>
>



Claus Rittig (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 15-07-01 17:39

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9isfhi$dev$1@sunsite.dk...

> > Måske skulle jeg lige nævne at den har kørt næsten 17.000 km.. Og er fra
> > 1998..
> Det var lav kjørelengde med tanke på at den er brukt i 3½ sesong, og
selges
> med komplett taskesett for langtur. Hvor mange eiere?

Tjah.
Min GS500 er fra 1997 og har gået 15.000 km. (Heraf ca. 10.000 på
ferieture).

Rittig



origo@earthling.net (15-07-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 15-07-01 17:57


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3b51c702$0$69738$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min GS500 er fra 1997 og har gået 15.000 km. (Heraf ca. 10.000 på
> ferieture).
Ja, men du har jo også et halvt dusin andre MC'ere du skal nå å kjøre på,
eller hva?

JS



Claus Rittig (16-07-2001)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 16-07-01 20:45

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9isi2a$hct$1@sunsite.dk...
>
> "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> news:3b51c702$0$69738$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Min GS500 er fra 1997 og har gået 15.000 km. (Heraf ca. 10.000 på
> > ferieture).
> Ja, men du har jo også et halvt dusin andre MC'ere du skal nå å kjøre på,
> eller hva?

Ja, ja, jooo.
Men der er nu flere på mit arbejde som kører væsentligt færre kilometer på
nyere cykler end min. De har typisk en bil der skal køres en masse i, og
bruger kun motorcyklen som hobby, og så bliver det faktisk ikke til så mange
kilometer.

Rittig



origo@earthling.net (16-07-2001)
Kommentar
Fra : origo@earthling.net


Dato : 16-07-01 21:09


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3b53475a$0$902$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men der er nu flere på mit arbejde som kører væsentligt færre kilometer på
> nyere cykler end min. De har typisk en bil der skal køres en masse i, og
> bruger kun motorcyklen som hobby, og så bliver det faktisk ikke til så
mange
> kilometer.
Jeg mente da heller ikke å si at det var umulig at den var kjørt så lidt.
Men når jeg kikker på salgsaonnonser, er det utrolig hvor mange MC'ere som
er til salg med meget lav kjørelengde. Ofte er kjørelengden 4000km om året
eller mindre. Det er sannelig ikke meget, jeg har kjørt mere på min i år, på
tross av at den står parkert i Tyskland...

JS



Steen Persson (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen Persson


Dato : 15-07-01 21:30


"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
news:3b51c702$0$69738$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse
news:9isfhi$dev$1@sunsite.dk...
>
> > > Måske skulle jeg lige nævne at den har kørt næsten 17.000 km.. Og er
fra
> > > 1998..
> > Det var lav kjørelengde med tanke på at den er brukt i 3½ sesong, og
> selges
> > med komplett taskesett for langtur. Hvor mange eiere?
>
> Tjah.
> Min GS500 er fra 1997 og har gået 15.000 km. (Heraf ca. 10.000 på
> ferieture).
>
> Rittig
>
>

....og jeg har kørt ca. 3000 km på min GSX600 på ca. 15 måneder (..og min BSA
har kørt 5000 km på 4 år....) så vi er nok nogen rundt omkring som ikke
ligefrem bruger Mc'en dagligt......

Steen Persson
BSA A10 Golden Flash 1955
Suzuki GSX600F 1998




Thomas Kornerup Jaco~ (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Thomas Kornerup Jaco~


Dato : 15-07-01 17:51


> Hej,
> Jeg har i dag været ude og prøve en GSX600F..! Den kørte bare super..!
> Den har fået monteret en ProArt racer udstødning.. Så den har også en fed
> lyd..

Du synes den er flot, du synes at den kører godt, jamen den passer jo lige
til dig
En god lyd er virkelig noget som jeg værdsætter, da jeg skiftede potten ud
på min Hornet blev jeg mere end dobbelt så glad for den.

> Det eneste minus ved den er at den har været nede og ligge i et
stormvejr..
> Så der er nogle lidt dybe "sår" i kåben..
> Bagdækket skal også snart skiftes.. Der medfølger et Kappa taskesæt
> (3X45liter)..
> Prisen er 68.000 kr..

Lyder da som en god pris....også på trods af kåben, men du må lige presse et
nyt bagdæk på §

> Synes I at jeg skal prøve at presse citronen..?
> Jeg kunne selvfølgelig sige at jeg vil have et nyt bagdæk på..

God ide´


Thomas
VTR-1000
ex. Hornet
ex. ER-5



Morten Christensen (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 15-07-01 20:26


"Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
news:9ises5$1fpi$1@news.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Prisen er 68.000 kr..
>
> Synes I at jeg skal prøve at presse citronen..?
> Jeg kunne selvfølgelig sige at jeg vil have et nyt bagdæk på..
>

Harj Anders

Jeg synes helt klart, at du skal forsøge at presse et bagdæk på frem for en
citron :c))
-Helt uden tvivl, vil du opleve langt større nydelse *G*

Prisen lyder ganske favorabel (læs: billig), så jeg tror ikke du vil
fortryde det.

At den har været nede at ligge på siden engang, skyldes måske den lidt
lavere pris end markedet.

Du skal bare være sikker på, at du kan leve med de ridser, der måtte være i
kåben.

Da jeg købte min fra Tyskland havde den også nogle triste nogle på begge
sider af kåben. Dengang kunne jeg leve med det - men det kan jeg snart ikke
mere :-/
(min store lid sættes til en gang plastic-padding, eller hvad man nu end
bruger til den slags "åbne sår" på kåbe-dele)
Dernæst er vinter-gøremålet at få den malet op i friske og frække farver

Held og lykke med handelen - vi ses vel på tirsdag


--
Have a good ride
Morten, Københavnstrup
GSX 600 F, '91



Frederik (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Frederik


Dato : 15-07-01 21:12

"Morten Christensen" <mochr@worldonline.dk> wrote in message
news:pam47.451$oH6.24394@news010.worldonline.dk...
>
> "Anders Winther" <anders@cybercity.dk> wrote in message
> news:9ises5$1fpi$1@news.cybercity.dk...
> > Hej,
> >
> > Prisen er 68.000 kr..
> >
> > Synes I at jeg skal prøve at presse citronen..?
> > Jeg kunne selvfølgelig sige at jeg vil have et nyt bagdæk på..
> >
>
> Harj Anders
>
> Jeg synes helt klart, at du skal forsøge at presse et bagdæk på frem for
en
> citron :c))
> -Helt uden tvivl, vil du opleve langt større nydelse *G*
>
> Prisen lyder ganske favorabel (læs: billig), så jeg tror ikke du vil
> fortryde det.
>
> At den har været nede at ligge på siden engang, skyldes måske den lidt
> lavere pris end markedet.
>
> Du skal bare være sikker på, at du kan leve med de ridser, der måtte være
i
> kåben.
>
> Da jeg købte min fra Tyskland havde den også nogle triste nogle på begge
> sider af kåben. Dengang kunne jeg leve med det - men det kan jeg snart
ikke
> mere :-/
> (min store lid sættes til en gang plastic-padding, eller hvad man nu end
> bruger til den slags "åbne sår" på kåbe-dele)
> Dernæst er vinter-gøremålet at få den malet op i friske og frække farver

>
> Held og lykke med handelen - vi ses vel på tirsdag
>
>
> --
> Have a good ride
> Morten, Københavnstrup
> GSX 600 F, '91
>
>

Nu vi snakker plastic padding etc. Hvordan reparerer man egentlig en ridset
kåbe? Jeg har lige selv været nede at ligge i et sving (ca. 30 km/t) og har
fået en del ridser i den ene side, det var dog heldigvis også det eneste der
skete med den. Jeg selv fik kun lidt hudafskrabninger. Anyway, kan det
lade sig gøre at "spartle" plastic'en op igen og male det over?

Frederik



RpR (15-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 15-07-01 21:51

> Nu vi snakker plastic padding etc. Hvordan reparerer man egentlig en
ridset
> kåbe? Jeg har lige selv været nede at ligge i et sving (ca. 30 km/t) og
har
> fået en del ridser i den ene side, det var dog heldigvis også det eneste
der
> skete med den. Jeg selv fik kun lidt hudafskrabninger. Anyway, kan det
> lade sig gøre at "spartle" plastic'en op igen og male det over?

Det er ikke noget problem:

Få fat i noget polyester spartelmasse i en malerbutik. Motip laver noget der
er billigt, nemt at arbejde med og lige så nemt at slibe på når det er tørt.

Først sliber du overfladen omkring ridserne lidt med noget fint sandpapir,
derefter spartler du ridserne ud med spartelmassen. Pres godt til så massen
kommer helt ned i revnerne, ellers går det galt når du skal slibe senere (du
kan altid lave det om, men det er trist at skulle vente et par timer på
grund af det).
Så lader du det tøre i den tid som der står skrevet på dåsen til
spartelmassen (gerne lidt længere, better safe than sorry).
Bagefter skal der slibes så overfladen der hvor du har "lappet" er 100% jævn
med resten af kåben.
Så går du ind og drikker en kop kaffe eller andet der behager (drop øller,
dem kan du gemme til du har fået kåben lakket ), og går ud og mærker
efter igen om den nu også er slebet rigtigt. Så har du nemlig fået ro i
fingerne igen. Du vil næsten altid kunne finde noget der lige skal ha' lidt
mere.
Bagefter skal der grundes, tørre, slibes glat, lak til det dækker og er
jævnt (sprøjt på afstand, og flyt sprøjten HELE tiden, ellers giver det
løbere), tørre igen, og så ellers nogle lag klarlak.

Og drop spraydåser med mindre det kun er små ridser, ellers bliver det
aldrig ordentligt, slet ikke på plastic.

Hvis det er slemt, så er det bedste nok at få kåben lakket fuldstændigt ved
en autolakker. Her kan du spare mange penge ved at slibe og spartle selv. De
fleste gør det desuden gerne sort.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Dennis Hellan Peders~ (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 15-07-01 22:22


"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3b520202$0$884$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk..
..
> Her kan du spare mange penge ved at slibe og spartle selv. De
> fleste gør det desuden gerne sort.
>
> >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Øv! det du'er ikk', maskinen er rød !!

*LOL*


--
Hilsen
Dennis Pedersen
Moto Guzzi Nevada 750 Club





RpR (16-07-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 16-07-01 07:37

> Øv! det du'er ikk', maskinen er rød !!
>
> *LOL*

Hmm, ja så er han nok ikke at hjælpe =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Steen S. Schmidt (15-07-2001)
Kommentar
Fra : Steen S. Schmidt


Dato : 15-07-01 23:50

[kæmpe snip]

Ellers flot citeret Frederik

Mvh
Steen



Ghadaffi (17-07-2001)
Kommentar
Fra : Ghadaffi


Dato : 17-07-01 08:56

hvis du er vild med 'cyklen' så køb den.
der er lige så mange forskellige meninger om motorcykler som der er
mennesker på jorden. efter et par år er du måske 'vokset' fra den - så køb
en ny!
jeg havde en f'er fra '93 og kørte europa tynd på den med både stor og lille
oppakning og et par gange med passager. jeg havde aldrig problemer af nogen
art, den bare kørte og kørte. bagdæmperen på max, ordentlige dæk, det
rigtige dæktryk og du er bare kørende.
god fornøjelse.

klaus
zx6r



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177526
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408689
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste