Sunket gulv - ejerskifteforsikring
Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 02-02-08 09:46

Davs

Vi har købt hus for 1.5år siden og idag har jeg i det ene børneværelse
konstateret at betongulvet er revnet på en sådan måde at den ene del
af gulvet er sunket en 3-7mm så der er en kløft/forhøjning ca midt i
gulvet , hvor højdeforskellen langsomt bliver mindre igennem værelset
indtil at det "bare" er en almindelig revne i gulvet. Ved nærmere
eftersyn kan jeg nu se at der i 2/3 af rummet er ca en 5-8mm imellem
gulv og fodliste, så det er åbenbart kun gulvet som er sunket. I det
tilstødende rum (badeværelse) har fugen, hvor væg og gulv mødes givet
sig ca 2mm, altså noget mindre end inde ved siden af.

Da vi købte huset, var der gulvtæppe på og det var møbleret, så vi har
ikke kunnet se skaden. Ved indflytning lossede vi bare møblerne ind og
opdagede det heller ikke der. Nu har jeg så ved en ommøblering omdaget
den lille forhøjning i gulvtæppet og den "forhøjede" fodliste. Man har
endda haft den frækhed at skjule en telefonledning i gabet imellem
gulv og fodliste.

Det er klart en gammel skade og jeg har ikke indtrykket af at huset er
ved at synke i jorden, men mere at det i tidernes morgen har givet sig
engang (bygget i 1969).

Spørgsmålet er nu:

1. Hvad er den korrekte måde at udbedre denne skade på?

2. Er det ikke noget jeg bør anmelde til ejerskifteforsikringen?

Fra : Bjørn Nielsen

Dato : 02-02-08 21:21

<hifiall@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej

Prøv at kontakte Uretek ,de er eksperter i opretning / stabiliserung af
gulve og fundamenter.
har set et par arbejder udført af uretek .

Hvis du har gulvvarme kan de finde slanger i gulv og lave huller uden at
beskadige dem

He er deres hjemmeside
http://www.uretek.dk/

Mvh Bjørn

Fra : SB

Dato : 03-02-08 19:00

<KLIP>

> 2. Er det ikke noget jeg bør anmelde til ejerskifteforsikringen?

jo selvf. skal du det, ikke sikkert du får noget økonomisk ud af det da
selvrisikoen er rimelig høj, men skulle der en dag komme en anden skade, så
har du jo afskrevet på den konto.
Typisk er der 12.000 i selvrisiko pr skade, dog max 28.000 sammenlagt
Så kan du få afskrevet 12.000 nu, eller hvad det vil koste, så er
selvrisikoens max jo det mindre næste gang

Søren

Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 05-02-08 01:22

Tak for svarene.

Bjørn: Tak for tippet. Det lyder som en mulig løsning, hvis gulvet
stadig er i bevægelse. Hvis vi antager det ikke er i bevægelse mere,
skal hele gulvet så op og støbe på ny eller hvad er den rigtige
fremgangsmåde? Der er jo en pæn sprække der hvor der er en niveau-
forskydning, så man kan vel ikke bare udligne højdeforskellen.

Søren: Du har ret, den detalje har jeg overset. Vi har selvrisiko på
10k dog max 28k. Jeg fik måske spurgt lidt kluntet, da jeg egentlig
ville høre om det her kan betegnes som en skjult skade - som så
ejerskifteforsikringen vil dække. Det var jo dækket helt til da vi
gennemgik huset (tæpper + møbler), men nu hvor tæppet er taget af og
rummet tømt er det jo mega-synligt.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 05-02-08 09:30

hifiall@gmail.com wrote:
> [...]
> ejerskifteforsikringen vil dække. Det var jo dækket helt til da vi
> gennemgik huset (tæpper + møbler), men nu hvor tæppet er taget af og

Typisk vil der være et forbehold i tilstandsrapporten om at de gulve,
der er dækket af tæppe ikke kunne tilses. Og dermed vil
ejerskifteforsikringen ikke dække da den ikke dækker ting der er
nævnt/taget forbehold for i tilstandsrapporten.

Men det kan vel aldrig skade at prøve at melde det alligevel.
Forsikringen skal nok fortælle dig om de vil dække og evt. hvorfor de
ikke vil ;)

Mvh Bettina

Fra : N/A

Dato : 05-02-08 09:30

Fra : hifiall@gmail.com

Dato : 11-03-08 13:16

Lige en update: Forsikringen valgte at dække skaderne, så jeg skal ud
og finde nogle håndværkere nu.