Varmegenvinding og Brandalarmer
Fra : Rune Brahe Bjerregaa~

Dato : 01-02-08 01:58

Hej,

jeg har fået installeret et Genvex GE 390 AC i mit hus på 120 kvm for
1½ år siden. I huset er installeret en brandalarm i hvert rum, og de
er forbundet med hinanden og elnettet. Ind i mellem sker der det, at
en af brandalarmerne aktiveres(og derved dem allesammen), uden at der
burde være årsag til det. Det sker oftes om aftenen, natten eller
tidligt om morgenen, og det er min opfattelse at det kun sker om
vinteren/efteråret.

Genvex har ikke kendskab til forudgående tilfælde af problemer af
denne art. Der er ikke brændovne i umiddelbar nærhed af mit hus, og
der kan heller ikke lugtes noget i huset eller udenfor når det opstår.

Nogle af alarmerne hænger mindre end en meter fra udblæsningsdyserne.
Alle alarmerne er forsøgt skiftet, så det udelukker forhåbentlig
defekte alarmer.

Er der nogen der har erfaringer med, eller har oplevet problemer med
brandalarmer kontra varmegenvindings- eller ventilationsanlæg?

Hilsen Rune

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 01-02-08 16:34

Rune Brahe Bjerregaard wrote:
> [...]
>

> Er der nogen der har erfaringer med, eller har oplevet problemer med
> brandalarmer kontra varmegenvindings- eller ventilationsanlæg?

støv / pollen? blot et gæt...

Rasmus

Fra : Kasper

Dato : 03-02-08 14:14

"Rune Brahe Bjerregaard" <rune.bjerregaard@gmail.com> wrote in message
Hej,

jeg har fået installeret et Genvex GE 390 AC i mit hus på 120 kvm for
1½ år siden. I huset er installeret en brandalarm i hvert rum, og de

Er det Røg, eller varme sensor, er det optisk eller de der ion-ting ?

Kasper

Fra : Rune Brahe Bjerregaa~

Dato : 06-02-08 03:29

On 3 Feb, 14:13, "Kasper" <kas...@kasper.kasper> wrote:
> [...]
> 1½ år siden. I huset er installeret en brandalarm i hvert rum, og de
>
> Er det Røg, eller varme sensor, er det optisk eller de der ion-ting ?

Hej Kasper. Det er en røgalarm.

Rune