Newsreader ala Outlook Express
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-02-08 00:16

Hej, jeg er jo i fuld gang med at skifte ham, fra PC til min nye Imac
24"....

Jeg har modsat mange i PC verdenen været fint tilfreds med Outlook express,
når det handler om at læse news, og nu leder jeg efter en erstatning på min
nye Mac.

Jeg har hentet en del efterhånden, men grundlæggende, synes jeg, jeg nøder
et problem.

Når man åbner en tråd i OE, så åbner man hele tråden, i en del af dem jeg
har haft forbi min Mac, der kan jeg godt åbne en tråd, men hvis der er svar
på kryds og tværs herunder, så ender det med en ordentlig omgang, "åbne nye
tråde", som jeg synes er vildt irriterende.

Nogle der kan anbefale en fornuftig newsreader, eller skal jeg evt. tvinge
mig selv til at fortsætte med in OE, via Vmware Fusion.

Mvh

Kim

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-02-08 00:23

Kim Jørgensen <kj@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>
> Nogle der kan anbefale en fornuftig newsreader, eller skal jeg evt. tvinge
> mig selv til at fortsætte med in OE, via Vmware Fusion.

MacSOUP har nok den bedste tråd håndtering af alle ...

/thomas

Fra : Palle Jensen

Dato : 03-02-08 17:56

On 2008-02-03 00:22:42 +0100, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> MacSOUP har nok den bedste tråd håndtering af alle ...

Har prøvet MacSOUP et par gange og har givet op lige så mange gange.
Jeg tror at en der leder efter en Outlook Express lignende ting bliver
skuffet over MacSOUP.

--
Venlig hilsen / Best regards
Palle Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-08 05:47

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Har prøvet MacSOUP et par gange og har givet op lige så mange gange.
> Jeg tror at en der leder efter en Outlook Express lignende ting bliver
> skuffet over MacSOUP.

Du ville elske den, så snart du får lært alle tastatur-genvejene.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-02-08 16:34

On 2008-02-05 05:46:45 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Du ville elske den, så snart du får lært alle tastatur-genvejene.

Når jeg skal læse manualen bare for at abonnere på en gruppe tror jeg
at der er meget lang vej til genvejene der

Fra : Per Rønne

Dato : 05-02-08 17:04

Palle Jensen <laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> wrote:

> Når jeg skal læse manualen bare for at abonnere på en gruppe tror jeg
> at der er meget lang vej til genvejene der

Speciel->Vis liste over alle grupper.

Træk den pågældende grupe over i »hovedvinduet«, det med alle de
grupper, man abonnerer på.

Kan det være lettere?

Og skal du navigere mellem forskellige artikler i en tråd bruger du det
numeriske tastatur. 8: gå op, 2: gå ned, 6: gå til højre, 4: gå til
venstre, 7: gå skråt op til venstre, 9: gå skråt op til højre, 1: gå
skråt ned til venstre, 3: gå skråt ned til høre, 0: gå til trådens rod.

Det er da også dejligt nemt ... og tråddiagrammet er fænomenabelt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-02-08 17:08

On 2008-02-05 17:04:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Speciel->Vis liste over alle grupper.
>
> Træk den pågældende grupe over i »hovedvinduet«, det med alle de
> grupper, man abonnerer på.
>
> Kan det være lettere?

Nej. Men pointen var at jeg kan lide intuitive programmer som jeg kan
anvende uden at læse en bog. MacSOUP irriterede mig fordi jeg ikke bare
kunne komme til at teste det. Skulle først trækkes igennem opsætning af
mailkonto, som jeg slet ikke bruger eller vil bruge i min reader.

> [...]
> skråt ned til venstre, 3: gå skråt ned til høre, 0: gå til trådens rod.
>
> Det er da også dejligt nemt ... og tråddiagrammet er fænomenabelt.

Ikk' til mig

Men overvejer at prøve igen. Bare for sjov så

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 05-02-08 17:05

On 2008-02-05 16:33:59 +0100, Palle Jensen
<laboratoriexGEORGE.W.BUSH@gmail.com> said:

> Når jeg skal læse manualen bare for at abonnere på en gruppe tror jeg
> at der er meget lang vej til genvejene der

Jeg bruger Unison og syntes den er ret simpel.. Den virker for mig.

Hilsen Henrik

Fra : Palle Jensen

Dato : 05-02-08 17:08

On 2008-02-05 17:04:39 +0100, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> Jeg bruger Unison og syntes den er ret simpel.. Den virker for mig.

Gør jeg så også

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-02-08 00:38

Hej Kim

Prøv Mozilla thunderbird 2.0.0.9. den arbejder lidt i retning af OE, og
svjh. kan den også importere mails fra OE konti...
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20359

mvh. Erik Richard

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 03-02-08 13:14

Erik Richard Sørensen skrev:
> Hej Kim
>
> Prøv Mozilla thunderbird 2.0.0.9. den arbejder lidt i retning af OE, og
> svjh. kan den også importere mails fra OE konti...
> http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/20359

Den tester jeg lidt på... jeg er sgu nok ikke helt skarp

Er det muligt at sætte den op, så alle grupper, bliver grupperet ens,
lige nu, virker det som om, at jeg skal forbi hver gruppe, og sætte den
til, om jeg ænsker view med tråde, ulæste og lign.

Jeg leder lidt efter en setting "dette fixer alle grupper"

Men den ligner nok det tætteste på Outlook, jeg har haft Macsoup inde,
og den kan jeg sgu ikek lige greje

Mvh

Kim

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-02-08 14:19

Kim Jørgensen <k7@get2net.invalid> wrote:

> Men den ligner nok det tætteste på Outlook, jeg har haft Macsoup inde,
> og den kan jeg sgu ikek lige greje

Du skulle tage og give MacSOUP en chance.

Vi er mange Macbrugere, der har været en del nyhedslæsere igennem og
endt med MacOUP.
Læg mærke til, hvor mange indlæg i denne gruppe, der er skrevet med
MacSOUP.

Programmet er såre simpelt, men har en stejl indlæringskurve.
Her er en illustreret gennem af opsætning og brug:
<http://www.faqintosh.com/risorse/en/guides/apps/zuppa/>

/Preben
--
The crazy ones, who think they can change the world
- are often the ones who do.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 03-02-08 18:30

Preben Bødker Nielsen skrev:

> Du skulle tage og give MacSOUP en chance.
>
> Vi er mange Macbrugere, der har været en del nyhedslæsere igennem og
> endt med MacOUP.

Der er også en del der har været mange nyhedslæsere igennem og kasseret
MacSoup.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-02-08 17:05

Kim Jørgensen wrote:

> [...]
> til, om jeg ænsker view med tråde, ulæste og lign.
>
> Jeg leder lidt efter en setting "dette fixer alle grupper"

Hm, jeg bruger den ikke selv - bruger den kombinerede browser/mail/news,
der hedder SeaMonkey, - men svjh. er der et sted i
Indstillinger/Preferences, hvor man kan sætte den i newsdelen til altid
at åbne news som 'Threaded'/'Trådet'.

> Men den ligner nok det tætteste på Outlook, jeg har haft Macsoup inde,
> og den kan jeg sgu ikek lige greje

Den kan jeg heller ikke li'.!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 03-02-08 17:39

On 2008-02-03 00:16:24 +0100, "Kim Jørgensen" <kj@invalid.invalid> said:

> [...]
>
> Nogle der kan anbefale en fornuftig newsreader, eller skal jeg evt. tvinge
> mig selv til at fortsætte med in OE, via Vmware Fusion.

Unison.

Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-02-08 21:02

On 2008-02-03 17:39:08 +0100, Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> said:

> Unison.

Unison.
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Steen

Dato : 04-02-08 00:49

On 2008-02-03 21:01:36 +0100, David Blangstrup <no@no.no> said:

> Unison.

Det mente jeg også jeg svarede i går, men nu kan jeg ikke se min egen post.
Er det ikke muligt at se sie sendte poster i Unison?

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-02-08 11:28

On 2008-02-04 00:49:09 +0100, Steen <isteen@gmail.com> said:

> Det mente jeg også jeg svarede i går, men nu kan jeg ikke se min egen post.
> Er det ikke muligt at se sie sendte poster i Unison?

Måske skal du bare slå "show read" til?
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : Steen

Dato : 04-02-08 20:21

On 2008-02-04 11:27:35 +0100, David Blangstrup <no@no.no> said:

> Måske skal du bare slå "show read" til?

Næh, det har jeg gjort.
Jeg har sgu' nok bare sendt til en anden gruppe/adresse/hvadvedjeg.....

Det jeg skrev var:

Jeg synes stadig MacSOUP er det klart bedste valg til at holde styr på
tråde, egne indlæg etc.

Unison er et godt alternativ, der kommer med en masse forindstillinger
med mere. Den evner at afvikle filer direkte fra serveren, hvad suppen
ikke gør - fx spille musik, vise billeder mm.

OP spurgte om et godt forslag til en nem newsreader. Unison kan prøves
gratis i en periode, og de få basseører den koster, er givet godt ud.

Kan hentes her: http://www.panic.com/unison/

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 04-02-08 23:14

"Steen" <isteen@gmail.com> wrote in message

> OP spurgte om et godt forslag til en nem newsreader. Unison kan prøves
> gratis i en periode, og de få basseører den koster, er givet godt ud.

Har testet diverse forslag, men er nok mest varm på Thunderbird, så den
prøver jeg at blive gode venner med.

Tak for hjælpen, everyone

// Kim

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-02-08 11:31

On 2008-02-04 00:49:09 +0100, Steen <isteen@gmail.com> said:

> [...]
>
> Det mente jeg også jeg svarede i går, men nu kan jeg ikke se min egen post.
> Er det ikke muligt at se sie sendte poster i Unison?

Ellers kan du dobbelt-klikke den grå pil der indikerer, at du har
svaret på et indlæg - den er at finde til venstre for posten.
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-02-08 11:34

On 2008-02-04 11:30:40 +0100, David Blangstrup <no@no.no> said:

> Ellers kan du dobbelt-klikke den grå pil der indikerer, at du har
> svaret på et indlæg - den er at finde til venstre for posten.

Og det sidste svar med pilen passer alligevel ikke.
--
Læs min blog
http://david.blangstrup.info