Workaround for manglende USB-power
Fra : Esben

Dato : 02-02-08 14:14

Min MBP kan ikke power min USB-scanner op. Findes der et workaround, fx
dobbelt USB-powerudtag eller lign?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 02-02-08 14:23

Esben wrote:
> Min MBP kan ikke power min USB-scanner op. Findes der et workaround, fx
> dobbelt USB-powerudtag eller lign?

En HUB?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Esben

Dato : 04-02-08 14:17

> En HUB?

Ikke så nemt på farten... Kræver strømstik og tager plads.

Spekulerer om kam kan konvereter mini-B til B for der findes 2xA til
mini-B kabler...?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 04-02-08 14:37

Esben wrote:

> Ikke så nemt på farten... Kræver strømstik og tager plads.

Arh nej. Antog at det var en stationær scanner - derfor det flabede svar ;)

> Spekulerer om kam kan konvereter mini-B til B for der findes 2xA til
> mini-B kabler...?

Pas. Jeg har selv kigget efter de der dobbelte kabler, til en ekstern
harddisk uden psu. Det gav intet resultat...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-08 21:13

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Ikke så nemt på farten... Kræver strømstik og tager plads.
>
> Spekulerer om kam kan konvereter mini-B til B for der findes 2xA til
> mini-B kabler...?

Hvad har du behov for at scanne? Til grafik eller text der skal gennem
OCR kommer du ikke uden om en scanner, men hvis der blot er tale om
billag er et lomme digitalt kamera fint.

Fra : Esben

Dato : 04-02-08 21:18

> Hvad har du behov for at scanne? Til grafik eller text der skal gennem
> OCR kommer du ikke uden om en scanner, men hvis der blot er tale om
> billag er et lomme digitalt kamera fint.

Har lavet OCR på min telefon, hvis det ikke er for meget tekst..

Det er mest det at det ksal være bøvlet at sætte den til min MBP.

Kan min MacMini (Intel) trække den? - jeg spør' fordi jeg ikke lige kan
fyre op for den...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-08 22:26

> [...]
>
> Det er mest det at det ksal være bøvlet at sætte den til min MBP.
>
> Kan min MacMini (Intel) trække den? - jeg spør' fordi jeg ikke lige kan

dunno. har ikke rørt ved en flatbed scanner i årevis.

Fra : Esben

Dato : 04-02-08 22:40

> dunno. har ikke rørt ved en flatbed scanner i årevis.

Det var mere om Mini'en leverede mere på porten end MBP?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-02-08 23:28

> Det var mere om Mini'en leverede mere på porten end MBP?

Det ved jeg heller ikke.

Fra : Bruno

Dato : 02-02-08 14:51

Esben wrote:
> Min MBP kan ikke power min USB-scanner op. Findes der et workaround, fx
> dobbelt USB-powerudtag eller lign?

Sådan et kabel findes.

Jeg har et jeg bruger til at kunne oplade min PSP via USB i stedet for
at skulle havde fat i en oplader. Mit er købt hos Lik Sang (R.I.P.), men
mon ikke det kan fås i en velassorteret spillebutik.

Mvh
Bruno

Fra : Esben

Dato : 03-02-08 00:03

Bruno <dont.use@this.address.ever> wrote:

> [...]
> at skulle havde fat i en oplader. Mit er købt hos Lik Sang (R.I.P.), men
> mon ikke det kan fås i en velassorteret spillebutik.

Lik Sang er jo så blevet kvalt af Sony - har ledt efter noget med "Dual
power USB A to B", men ifnder indtil videre kun nogen der ender i mini-B
stik

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-02-08 00:33

Esben wrote:

> Lik Sang er jo så blevet kvalt af Sony - har ledt efter noget med "Dual
> power USB A to B", men ifnder indtil videre kun nogen der ender i mini-B
> stik

Prøv at kigge ind til Brinck. - de har en masse af den slags...

mvh. Erik Eichard

Fra : Esben

Dato : 03-02-08 00:51

> Prøv at kigge ind til Brinck. - de har en masse af den slags...

Hmm, hvor nemt !

(Bor 100 m fra dem)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-02-08 01:20

Esben wrote:

> Hmm, hvor nemt !
>
> (Bor 100 m fra dem)

Det første, man bliver blind på, er øjnene.... (siger den halvblinde).

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-08 05:26

> Hmm, hvor nemt !
>
> (Bor 100 m fra dem)
>
> vh esben

Er du eller Brinck flyttet?

M.

Fra : Esben

Dato : 04-02-08 14:02

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Er du eller Brinck flyttet?

mig, det er ved at være nogle år siden - da jeg lukkede ned...

De havde den heller ikke - det er godt nok skod...

Gad vide om man kan få en scanner der kører på firewire og tager strøm
fra den og vejer under 1,6 kg... Ikke på EDB-priser, der er det kun
motherfuckere over 20.000,- der kører firewire...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Lind

Dato : 04-02-08 16:17

> mig, det er ved at være nogle år siden - da jeg lukkede ned...

Ja, det var vist dengang, Aktuelt også lukkede?

Måske støder vi på hinanden - min kæreste bor i Nansensgade

M.

Fra : Esben

Dato : 04-02-08 21:16

Morten Lind <info@for-ogefternavn.dk> wrote:

> Ja, det var vist dengang, Aktuelt også lukkede?
>
> Måske støder vi på hinanden - min kæreste bor i Nansensgade
>
> M.

Nej det var noget senere, da jeg mødte min tilkommende og hun ikke ville
leve med stakkevis af computere

Måske, jeg går meget i Nansensgade, kig efter en lyserød klapvogn

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-02-08 16:29

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
> Min MBP kan ikke power min USB-scanner op. Findes der et workaround, fx
> dobbelt USB-powerudtag eller lign?

Slige kabler findes. dvs med ét stik i den ene ende og to i den anden.
Er en strømforsynet hun ikke en bedre løsning? Du tøffer vel ikke rund
med scanneren.

Fra : Esben

Dato : 02-02-08 23:39

> Slige kabler findes. dvs med ét stik i den ene ende og to i den anden.
> Er en strømforsynet hun ikke en bedre løsning? Du tøffer vel ikke rund
> med scanneren.

Jo det er scanner der er lige til at tage med i tasken, desværre kun
USB-1 så det kunne også være jeg skule finde en anden lomme-scanner til
formålet, men den vil vel også kræve sådan et kabel (hvis man skal
slippe for andre dingenoter)

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad