Vista Home må nu virtualiseres
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-02-08 00:27

Det ser ud til, at Microsoft nu tillader, at Windows Vista Home Basic og
Home Premium nu må bruges som "gæste-operativsystem" på en computer. Det
vil sige, at man gerne må køre dem som virtuelle operativsystemer, som
mange ønsker at gøre på deres Intel-Mac. Det har ofte været diskuteret
herinde, så jeg formoder, at det interesserer nogle.

<http://db.tidbits.com/article/9426>
<http://www.news.com/8301-13860_3-9854621-56.html>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-08 08:45

> [...]
> mange ønsker at gøre på deres Intel-Mac. Det har ofte været diskuteret
> herinde, så jeg formoder, at det interesserer nogle.

Ja, jeg klarer mig nu ganske udmærket med XP Pro på min MacBook. Gennem
Parallels.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 01-02-08 10:39

On 2008-02-01 00:26:40 +0100, henrik@muenster.dk (Henrik Münster) said:

> [...]
> mange ønsker at gøre på deres Intel-Mac. Det har ofte været diskuteret
> herinde, så jeg formoder, at det interesserer nogle.

Men vel ikke uden licens?

Thomas Schreiber

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-02-08 18:04

Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> Men vel ikke uden licens?

Hvis jeg f.eks. vil have Windows Vista på min Mac, skulle jeg før ud at
købe en af de dyre udgaver. Nu kan jeg nøjes med at købe en af de
betydeligt billigere Home-udgaver. Det er da en stor fordel. Det må vel
være licens nok at købe Vista. Eller tænker du på en bestemt situation?
--
Henrik Münster
Esbjerg