Hvordan sikrer jeg mine data?
Fra : Marianne Larsen

Dato : 01-02-08 17:33

Jeg ved ikke om det er det rette sted at skive til, men med jævne mellemrum
går min PC ned hvorefter jeg må jeg re-installere. Derfor har jeg købt et
eksternt medie til at gemme breve m.m. på, nu er det bare det at jeg gerne
vil flytte outlook ekspres og dokument mappen så at den automatisk gemmer de
ting jeg skal bruge, men kan man flytte mapper ud af C drevet??. Således at
breve og lign automatisk gemmes og ikke går tabt igen.

Fra : Flot Heino

Dato : 01-02-08 18:54

"Marianne Larsen" <Ml@mail.tdc.dk> skrev i en meddelelse
Således at
> breve og lign automatisk gemmes og ikke går tabt igen.

du kan ændre lageringsmappen:
funktioner-->indstilklinger-->vedligeholdelse og vælg lageringsmappe

Hvis du har flere harddiske eller en harddisk som er delt i flere drev, feks
C-drev og D-drev kan
du sætte lageringsmappen til D-drevet

Thomas

Fra : Alex Holst

Dato : 01-02-08 20:31

Marianne Larsen <Ml@mail.tdc.dk> wrote:
> Jeg ved ikke om det er det rette sted at skive til, men med j?vne
> mellemrum g?r min PC ned hvorefter jeg m? jeg re-installere. Derfor
> har jeg k?bt et eksternt medie til at gemme breve m.m. p?, nu er det
> bare det at jeg gerne vil flytte outlook ekspres og dokument mappen s?
> at den automatisk gemmer de ting jeg skal bruge, men kan man flytte
> mapper ud af C drevet??. S?ledes at breve og lign automatisk gemmes og
> ikke g?r tabt igen.

I stedet for at flytte lokationen hvor Outlook gemmer sine data vil jeg
anbefale at du bruger Windows' indbyggede backupprogram til regelmæssigt
at flytte en kopi fra dit C-drev ud til et andet medie.

Så har du data to steder og når den ene harddisk dør - det gør sådanne
nemlig fra tid til anden - har du stadigt dine data som du kan kopiere
på plads når du har modtaget en ny harddisk.

when it's more bare, more hollow. http://a.mongers.org/

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk/