Problem med synk. af PDA med Outlook2007?
Fra : Peter Jensen

Dato : 31-01-08 19:15

Når jeg vha. ActiveSync 4.5 vil synkronisere min PDA får jeg meddelelsen:
"Synkroniseringen kan ikke startes, da Pc'en ikke kan opnå adgang til de
nøvendige oplysninger. Genstart Pc'en og synkroniser igen. Hvis problemet
fortsætter og Microsoft Outlook 2000 findes på Pc'en skal du starte Outlook
2000 og vælge Find og ret fejl i menuen hjælp."

Pc'en har aldrig haft andet end Outlook 2007 installeret og har i øvrigt
Windows XPpro SP2 som styresystem. Jeg har kikket både her og der uden at
kunne finde løsningen?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : CC

Dato : 31-01-08 22:42

"Peter Jensen" skrev i en meddelelse
> [...]
> Windows XPpro SP2 som styresystem. Jeg har kikket både her og der uden at

Har du prøvet "Find og ret fejl" i hjælpe menuen i Outlook?
Har du opdateret Windows XP til sidste nye version ?
Har du opdateret MS-office til sidste nye version (de har en hjemmeside a la
XP) ?
Har du opdateret ActiveSync til sidste nye version ?
Da du installeret "pda" må den have lagt nye knapper i Oulook. Har du
forsøgt at synkronisere fra Outlook ?
Har du installeret det sidste nye software til styring af dine USB porte ?
Har du set egenskaber for ActivSync igennem og vinget de rigitge funktioner
af ?

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-02-08 16:04

"CC" <cc@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har du installeret det sidste nye software til styring af dine USB porte ?
> Har du set egenskaber for ActivSync igennem og vinget de rigitge

Jeg synes ikke jeg få øje på find og ret fejl i Outlook 2007 og Windows XP
er 100 % opdateret. Vi bruger Office 2003 og Outlook 2007 og da vi brugte
Outlook 2003 havde jeg ingen synk. problemer. Jeg bruger ActiveSync 4.5 og
er ikke helt med på hvad du mener med "nye knapper i Outlook". Jeg har både
prøvet at vælge at synkronisere med "denne Pc" og med Exchangeserveren med
korrekt brugernavn og password. I går installerede jeg de nyeste drivere til
USB portene og har sat de rigtige flueben i AtiveSync. Tidligere brugte vi
Groupwise som postsystem og havde SyncML på PDA'erne og her var der ikke
problemer. I dag kom jeg så langt at mine aftaler i PDA'en blev slettet. Det
er som om noget er sket efter overgangen fra Outlook 2003 til 2007.

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Lars E. P.

Dato : 01-02-08 09:05

Thu, 31 Jan 2008 19:15:07 +0100, skrev "Peter Jensen"
<peter.oeberg@gmail.com> :

> [...]
>Windows XPpro SP2 som styresystem. Jeg har kikket både her og der uden at

Jeg havde også problemer med version 4.5, så jeg gik tilbage til 4.2
som virker upåklageligt.

Du skal være opmærksom på at der er nogle programmer der muligvis skal
tillades adgang til forskellige porte i din firewall. Det drejer sig
om

Wcesmgr.exe
Rapimgr.exe
Wcescomm.exe