Europark/Carpark
Fra : Steen

Dato : 30-01-08 22:26

Hvordan har Europark og Carpark juridisk adgang til at få mit navn og
adresse ud fra min bils indregistreringsnummer?

Kan jeg også få oplyst bilejeren af et tilfældigt indregistreringsnummer?

/Steen

Fra : Rea721

Dato : 30-01-08 23:36

"Steen" <steen.j@cutie.dkx> skrev i en meddelelse

> Hvordan har Europark og Carpark juridisk adgang til at få
> mit navn og adresse ud fra min bils
> indregistreringsnummer?

Google 0,13 sek
***
Dersom afgiften ikke bliver indbetalt inden udløbet af den anførte frist,
retter City Parkeringsservice henvendelse til centralregisteret for
motorkøretøjer, der herefter udleverer oplysninger om navn og bopæl på
ejer/bruger.

Det juridiske grundlag for på denne måde at indhente personoplysninger
findes i justitsministeriets forskrifter af 20. Okt. 1999 for
centralregisteret for motorkøretøjer § 31 stk. 1, nr. 3.

City Parkeringsservice opfylder naturligvis de i forskriften anførte
betingelser.

***

Kundgørelse om forskrifter for Centralregisteret for Motorkøretøjer

§ 31. Rigspolitichefen kan videregive oplysninger der er nødvendige ved
sagsbehandlingen i konkrete sager til følgende:

1.. Forsikringsselskaber, der har anerkendelse til at tegne lovpligtig
ansvarsforsikring for motordrevne køretøjer og SOS International A/S, jf.
bilag 3 *).

2.. Falcks Redningskorps A/S, dels til brug for opkrævning af betaling for
transport af køretøjer efter anmodning fra politiet, dels til brug ved
opkrævning af udgifter for afdækning af efterladte, skadede biler, jf. bilag
5, vers. 2 *). Oplysningerne må kun anvendes af Falcks Redningskorps A/S i
forbindelse med udførelsen af disse opgaver.

3.. Firmaer, der driver private parkeringsanlæg, til brug ved opkrævning
af skyldige beløb for parkering, jf. bilag 8 *).
***

> Kan jeg også få oplyst bilejeren af et tilfældigt
> indregistreringsnummer?

Nej, ikke umiddelbart.

--
Rea721 AKA Leon Andrea. Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende
skal overholde hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Bo

Dato : 30-01-08 16:05

On 30 Jan., 23:26, "Steen" <stee...@cutie.dkx> wrote:

> Kan jeg også få oplyst bilejeren af et tilfældigt indregistreringsnummer?
>
> /Steen

Du kan forsøge at ringe til Bilbogen, telefon: 86 12 91 45 og spørge
pænt om der er restgæld i X-bilmærke/farve og X-nr.plade. Du skal
helst kunne oplyse stelnr. men sig at sælgeren vil først oplyse det
når en handel er ved at være på plads. Du kunne også sige at sælgeren
har oplyst at han hedder "Jens" og bor i "Haderslev" og igen spørge
pænt om det kan passe Du kun også shoppe lidt her Http://www.statstidende.dk
det er gratis at lade sig registrere som privatperson, jeg bruger mit
Digitalt Signatur skriv i søgerubrikken: AUDI og i periode ALLE
ÅR, så får du en masse svar incl. stelnr., måske er "din bil" med ?
Netop Statstidende.dk er det største sladderblad i "Kongens" Danmark
(PS! det bliver det engang)
vh Bo