"Glemt" at omregistrere trailer?
Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 19:32

Hvad gør man i denne situation?
Trailer solgt til person der ikke er den han udgav sig for at
være (falsk navn og adresse).
Traileren skulle omregistreres og synes for at den lovligt måtte
køre videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via
betalingsservice.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/

Fra : John

Dato : 30-01-08 19:38

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
> Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via

Meld skidtet stjålet, så ka´ han lære det

--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.

Fra : Martin

Dato : 30-01-08 19:40

Huh? Jeg fik engang en trailer foræret og for at undgå syn lod vi den blot
stå i giverens navn, idet jeg fik at vide at der ikke var
vægtfgift/forsikring på en trailer idet det dækkes via bilen som trækker
den...?

Har jeg så "ulovligt" haft trailer i årevis?

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 19:43

Martin tastede:

> Har jeg så "ulovligt" haft trailer i årevis?

Kommer an på vægten. Over 500kg = vægtafgift

Fra : Martin

Dato : 30-01-08 20:58

> Kommer an på vægten. Over 500kg = vægtafgift

Nå ok. Den er netop til 500 kg. Bare så jeg ikke "hustler" på ejer så han
går og betaler det på den - det er nemlig sjælendt jeg bruger den. Det er
vel ikke ulovligt at jeg bruger den en gang imellem blot fordi det ikke er
min på papiret?

Fra : Kent Nielsen

Dato : 30-01-08 19:45

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> den...?
>
> Har jeg så "ulovligt" haft trailer i årevis?

Hej
Jeps, dem er der en del af rundt omkring, specielt de små, som du skriver,
er uden vægtafgift.
Jeg mener at der står i registringsbekendtgørelsen at man har 3 uger til at
ejerskifte (Eller afmelde)

Kent Nielsen

Fra : alexbo

Dato : 30-01-08 20:03

"Martin" <jadahva@hotmail.com> skrev

> Har jeg så "ulovligt" haft trailer i årevis?
Ja.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 19:44

John tastede:

> Meld skidtet stjålet, så ka´ han lære det

Narh så skal jeg stadig betale vægtafgift.

Fra : Henning

Dato : 30-01-08 20:30

On Wed, 30 Jan 2008 19:43:53 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:

>John tastede:

>Narh så skal jeg stadig betale vægtafgift.

Gå på motorkontoret og forklar dem problemet, sammen med kopi af
salgsseddel el.lign.

Fra : alexbo

Dato : 30-01-08 21:08

"Henning Lund" skrev

> Narh så skal jeg stadig betale vægtafgift.

Hvis du melder den stjålet er du først for alvor i vanskeligheder, først
skal du beslutte dig til hvornår den er stjålet, det er meget vanskeligt at
forklare at den er stjålet for 10 mdr. siden men du melder det først nu.

Så melder du den stjålet i weekenden, når den så bliver fundet kan politiet
konstatere at "tyven" har haft traileren i mange mdr.

Så du opfinder en forklaring om at den har stået ved dine forældres
sommerhus og nu er den væk, og du ved ikke hvornår den er fjernet, derefter
ringer en politimand til dine forældre for at høre hvornår de sidst har set
traileren, det går ikke godt.

Har den nye ejer en kvittering er det selvfølgelig helt håbløst at melde den
stjålet.

Er man i vanskeligheder, er første trin at undlade at gøre dem værre.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 21:19

alexbo tastede:

> [...]
> meget
> vanskeligt at forklare at den er stjålet for 10 mdr. siden men

Det kunne jeg heller ikke drømme om.
Jeg vil bare gerne kende den rette fremgangsmåde da Skat sikkert
ikke ved meget om sagen, politiets svar kunne jeg ikke bruge til
ret meget, såee.

Fra : SB

Dato : 01-02-08 20:17

> [...]
> meget om sagen, politiets svar kunne jeg ikke bruge til ret meget, såee.

Nøjes med at melde nummerpladen stjålen, gjorde jeg ved en der købte en bil
af mig med plader på hvor adresse og navn heller ikke var i overensstemmelse
med virkeligheden.
Traileren har han sådan set købt jo

Søren

Fra : John

Dato : 30-01-08 23:26

> Er man i vanskeligheder, er første trin at undlade at gøre dem værre.
>
> mvh
> Alex Christensen

Måske - men Henning så smid da reg. nummeret på traileren her ud i gruppen
evnt. med en adresse på køber, så vil der givetvis være en del der holder
øje med DIN trailer.

Og så prøv lige at spørge ved polisen om deres mening m.h.t. anmeldelse om
tyveri, for det er det
--
M.V.H.

John

Fjern "no_spam." ved mail.jo næsten.

Fra : Henning Lund

Dato : 31-01-08 06:43

John tastede:

> [...]
> en
> del der holder øje med DIN trailer.
>
> Og så prøv lige at spørge ved polisen om deres mening m.h.t.

OM.4318 det er en 3m lang Dantrailer med boogie.

Fra : alexbo

Dato : 30-01-08 20:02

"Henning Lund" skrev

> [...]
> videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
> Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via

Du går op på motorkontoret som nu er på kommunen, og forklarer dem sagen, er
du heldig får du fat i een der ved hvordan man gør.
Du skal for øvrigt betale vægtafgiften det er jo stadig din trailer og dit
ansvar ifølge centralregistret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 20:34

alexbo tastede:

> [...]
> sagen, er du heldig får du fat i een der ved hvordan man gør.
> Du skal for øvrigt betale vægtafgiften det er jo stadig din

Hehe ja det er lige med om de ved noget om sagen, derfor spurgte
jeg her, måske nogle havde været i samme situation som jeg.
Politiet kunne ikke give et svar da jeg ringede her i
eftermiddags. Damemennesket der tog telefonen sagde, at jeg
skulle afmelde den på Skat og lade være med at betale
vægtafgiften, men det er ikke så lige en sag, ved afmelding skal
nummerplade jo indleveres samt vægtafgiften trækkes over
betalingsservice som man ikke lige sådan kan stoppe.

Fra : Hauge

Dato : 30-01-08 20:40

Henning Lund wrote:
> .. samt vægtafgiften trækkes over
> betalingsservice som man ikke lige sådan kan stoppe.

Det kan du nemt gøre via netbank eller ved at ringe til din bank. Det tager
10 sekunder.

Mvh Hauge

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 21:01

Hauge tastede:

> Det kan du nemt gøre via netbank eller ved at ringe til din
> bank. Det
> tager 10 sekunder.
>
> Mvh Hauge

Jøsses det er for sjældent jeg bruger homebank, jow mellem den 1
og 7 kan jeg afvise betalingen. Tak for det hr. Hauge.

Fra : alexbo

Dato : 30-01-08 21:13

"Henning Lund" skrev

> Jøsses det er for sjældent jeg bruger homebank, jow mellem den 1 og 7 kan
> jeg afvise betalingen. Tak for det hr. Hauge.

Så kommer der bare en rykker fra centralregistret med et gebyr oven i, så
længe den trailer står i dit navn, skal centralregistret nok få deres penge.

mvh
Alex Christensen

Fra : alexbo

Dato : 30-01-08 20:54

"Henning Lund" skrev i

> Hehe ja det er lige med om de ved noget om sagen, derfor spurgte jeg her,
> måske nogle havde været i samme situation som jeg.

Mange,
der startede en tråd 5 august 2007 med emnelinien S*T*NS biltyve, det er om
en bil men systemet er det samme,

Du ved så ikke engang hvem køber er, de bliver ikke rigtig glade på dit
motorkontor.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim2000

Dato : 30-01-08 21:05

> [...]
> videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
> Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via

Det er helt utroligt, hvor tålmodig man kan være. Du burde selvfølgelig for
8-9 måneder siden have afmeldt din trailer og oplyst du har solgt den.

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 21:17

Kim2000 tastede:

> Det er helt utroligt, hvor tålmodig man kan være. Du burde
> selvfølgelig for 8-9 måneder siden have afmeldt din trailer og
> oplyst
> du har solgt den.

Helt ærligt så var jeg ikke klar over om jeg fik besked på om
traileren blev synet eller omregistreret, og senere har jeg ikke
spekuleret en bønne på sagen.

Fra : Peter

Dato : 30-01-08 21:58

> Helt ærligt så var jeg ikke klar over om jeg fik besked på om traileren
> blev synet eller omregistreret, og senere har jeg ikke spekuleret en bønne
> på sagen.

Det havde du heller ikke fået, og havde du ringet over for at spørge om den
var blevet omregistreret, havde du fået den besked, at "det må vi ikke
oplyse".
Prøvede det for mindre end et år siden.

Jeg formoder du har et stykke papir på salget.

Skriv et brev til Centralregistret, og forklar dem sagen.
Vedlæg en kopi af salgs papirerne (hvis du har nogen)
Stop betalingen af den vægtafgift du har liggende.

Så skulle den sag være klaret og helt uden løgn historier.

Herefter vil traileren blive efterlyst af politiet, og nuværende ejer
modtage en bøde + vægtafgift, når/hvis de finder ham.

Ang. det med at "glemme" at omregistrere en lille ældre trailer, må man
selvfølgelig ikke, og man skal huske på, at den dag man bliver stoppet fordi
man mangler en baglygte eller to, så får man selv en bøde for at køre med
defekt lys, med den tidligere ejer risikerer ligeledes at få en bøde, for
manglende vedligeholdelse, og/eller for at have "udlånt" en defekt trailer.

Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 22:31

Peter tastede:

> Jeg formoder du har et stykke papir på salget.

Ja men navnet er ikke at finde nogen steder på div. oplysninger,
krak mv, telefonnummeret var et taletidskort uden oplysning om
ejeren.

> Stop betalingen af den vægtafgift du har liggende.

Så rykker de jo bare.

Fra : Peter

Dato : 31-01-08 02:24

> Ja men navnet er ikke at finde nogen steder på div. oplysninger, krak mv,
> telefonnummeret var et taletidskort uden oplysning om ejeren.

Det er sådan set ikke dit problem, at manden har opgivet falsk navn.
Du sender dem blot salgspapirerne, og lader dem om at finde den nuværende
ejer.

Jeg har selv oplevet noget lignende, og så snart de havde modtaget en kopi
af salgspapirerne, blev traileren (var nu en combicamp) afmeldt, så jeg
tror ikke du modtager en rykker for vægtafgift.

Peter

Fra : Leif Langgaard

Dato : 31-01-08 00:15

> Det er helt utroligt, hvor tålmodig man kan være. Du burde selvfølgelig
> for 8-9 måneder siden have afmeldt din trailer og oplyst du har solgt den.

Problemet er jo nok at man skal bruge registreringsattesten for at afmelde
et køretøj, og denne er nok solgt med traileren?

Langgaard

Fra : Henning Lund

Dato : 31-01-08 06:43

Leif Langgaard tastede:

> Problemet er jo nok at man skal bruge registreringsattesten for
> at
> afmelde et køretøj, og denne er nok solgt med traileren?

Yep.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 31-01-08 06:50

> Yep.

Bestl en ny, det koster kr 50
Men du mangler så stadig nummerpladen for at kunne afmelde?

Kent Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 21:28

> [...]
> videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
> Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via

Der er ingen problemer i det. Heller ikke selvom der er gået så lang tid.
Du melder pladerne stjålet (det er de reelt, for de står i dit navn og du
betaler) og så er den ged barberet... Skriv ca. dato på anmeldelsen, hvis
ikek du kan huske den nøjagtige dato.
Og selvom de er nye på SKAT, så har de alligevel nok stiftet bekendstskab
med den problematik...
Mvh Tommy

Fra : Bo

Dato : 30-01-08 14:24

On 30 Jan., 22:58, "Peter" <doc_0...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> manglende vedligeholdelse, og/eller for at have "udlånt" en defekt trailer.

Centralregisteret for Motorkøretøjer blev NEDLAGT 1.1.2008. SKAT har
overtaget alt nr.plader og reg.opkrævning.
Du skal henvende dig i et Skattecenter.
Kørekort og Pas blev overtaget af kommunerne 1.1.2007
vh Bo

Fra : alexbo

Dato : 30-01-08 22:44

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev

>Centralregisteret for Motorkøretøjer blev NEDLAGT 1.1.2008.

Nedlagt og nedlagt er nok så meget sagt, de har bare fået en anden
arbejdsgiver og en anden adresse.

Fra borger.dk
Alle motorkøretøjer skal registreres i Centralregisteret for motorkøretøjer.
Det sker efter 1. januar 2008 hos SKAT.

mvh
Alex Christensen

Fra : Bo

Dato : 30-01-08 14:27

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720100

Fra : Bo

Dato : 30-01-08 14:37

On 30 Jan., 23:30, "Henning Lund" <fa...@fakeadresse.com> wrote:
> [...]
>
> Ja men navnet er ikke at finde nogen steder på div. oplysninger,
> krak mv, telefonnummeret var et taletidskort uden oplysning om

mod betaling af 52 DKK kan du på ethvert Folkeregister i Borgerservice
på Kommunen få oplysninger om personen og adressen, hvis ikke
vedkommende har hemmelig adresse.
vh Bo

Fra : Henning Lund

Dato : 30-01-08 22:49

Bo tastede:

> [...]
> Borgerservice
> på Kommunen få oplysninger om personen og adressen, hvis ikke

Jeg ringede til naboen til oplyste adresse, der bor ingen på
adressen og har ikke gjort det i flere år.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-01-08 22:13

> [...]
> videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
> Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via

I gamle dage var det politiets motorkontor man henvendte sig til (prøvet det
samme med en bil) men det er jo overtaget af kommunerne.

Men det at køber har givet falske oplysninger gør det vel stadig til en
politiopgave. Jeg ville ringe til vagthavende hos det loakle politi og bede
om yderligere anvisnigner

Fra : Henning Lund

Dato : 31-01-08 12:43

Anders Majland tastede:

> [...]
> stadig til
> en politiopgave. Jeg ville ringe til vagthavende hos det loakle
> politi og bede om yderligere anvisnigner

Og det har jeg gjort igår og igen her idag, selv FDM svarer det
er politiets opgave, men hver gang jeg har snakket med politiet,
henviser de til et motorkontor.

Jow jow så ringede jeg til det lokale motorkontor her i
formiddags, jeg fortalte historien og spurgte hvordan jeg skulle
tackle sagen.
Du skal have fat i et motorkontor, svarede damen i røret, HVA?
jeg har da ringet til det af Skat anviste motorkontors
telefonnummer, ja men dette er et callcenter du nu taler med.
Jøsses livet er ikke let.

Nå men calldamemennesket vidste pludselig at jeg skulle gå ind på
denne side
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=56099&vId=0&type=Borgere og
udfylde blanket 2164 og 2165, de skulle så sendes til
motorkontoret (hvis det da ikke også er et callcenter).

Så nu vil jeg så se om der sker noget i sagen.

Fra : Gamle

Dato : 31-01-08 18:13

Henning Lund wrote:
> [...]
> udfylde blanket 2164 og 2165, de skulle så sendes til
> motorkontoret (hvis det da ikke også er et callcenter).

Henning, så uheldig som du er, er det nok et callgirlcenter du får fat i

Mvh.
Torben

Fra : Henning Lund

Dato : 31-01-08 18:57

Gamle tastede:

> Henning, så uheldig som du er, er det nok et callgirlcenter du
> får
> fat i

Nej det var det desværre ikke, så havde jeg da haft noget
fornuftigt at tage mig til i eftermiddags.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 31-01-08 20:03

On Thu, 31 Jan 2008 12:43:27 +0100, "Henning Lund"
<falsk@fakeadresse.com> wrote:
Klip

> [...]
>motorkontoret (hvis det da ikke også er et callcenter).
>
>Så nu vil jeg så se om der sker noget i sagen.

Hvis de sender en callgirl, kan det blive endnu dyrere

Fra : Henning Lund

Dato : 31-01-08 21:21

Ebbe Hansen tastede:

> Hvis de sender en callgirl, kan det blive endnu dyrere

Men sjovere.

Fra : Gamle

Dato : 31-01-08 21:30

"Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse
> Ebbe Hansen tastede:

> Men sjovere.

Du kan risikere at få en større regning efter 9 mdr.

Mvh.
Torben

Fra : Leif Neland

Dato : 03-02-08 23:42

Gamle skrev:
> "Henning Lund" <falsk@fakeadresse.com> skrev i en meddelelse

> Du kan risikere at få en større regning efter 9 mdr.

Er det nu også rigtigt?

(Og det er et seriøst (men dog teoretisk) spørgsmål...)

Hvad sker der, hvis hun indsender en liste med sine kunder i perioden
omkring undfangelsen som mulige fædre?

Leif

Fra : Sten Bo

Dato : 10-02-08 13:05

> [...]
> videre, men det er ikke sket 10 mdr. efter salget.
> Hvordan forholder man sig her? Der er netop kommet vægtafgift via

Jeg "ejer" faktisk stadig en camp-let årgang 1984 350 kg, ingen vægtafgift,
(det hedder årlig afgift) der blev solgt til familie i 1998.

Fik i 2002 brev fra Politimesteren i Lyngby der med trussel om bøde bad mig
fjernene omtalte campingkøretøj der ulovligt i henhold til § xxx holdt
langtidsparkeret og til gene på offentlig vej. Et sted på Østerbro. (Kamp om
p-pladserne sur nabo? )

Ringede til familien der i mellemtiden havde solgt ( til ven, et
byrådsmedlem ) der omgående ringede. Det ordner jeg, tænk ikke på
det... Hvor? Jeg lidt sur... bøden... Min vogn åbenbart. HVEM!!... Øh.
Hans, Østerbro. Jeg har glemt resten. Meget surt ingen kvittering kan ikke
huske. Herregud kr. 2000. kontant.

Jeg hørte ikke mere.

Jeg var forleden på motorkontoret i anden anledning og ville lige tjekke.
Hvad står jeg som ejer af. Jo altså...

Åh. Vil du af med den? Tja. ... Her er formularen, fyld lige ud - så kører
den.

Jeg tænker stadig. Pligt. Loven er klar. Der skal omregistreres. Og den kan
jo være skrottet uden at aflevere pladen - eller pladen flyttet til andet,
solgt videre.

Værre roderi. Jeg er ved at sælge en anden trailer og har tænkt mig selv at
omregistrere først. Så er jeg da sikke på ikke at skulle stå til ansvar for
den senere.

Sten

Fra : claus b.p.

Dato : 23-02-08 23:38

> Værre roderi. Jeg er ved at sælge en anden trailer og har tænkt mig selv
> at omregistrere først. Så er jeg da sikke på ikke at skulle stå til ansvar
> for den senere.

Rigtigt, men myndighederne beder næsten om at der fuskes med ejerskifter.
Først 400+ kr. for et syn, (Tager 2 minutter for en trailer uden bremser)
samt 380 kr. for ejerskifte... Derudover er det troligt at der skal et par
nye dæk eller andet på ved samme lejlighed. Så er der ikke mange penge at
handle for. Grotesk! Sidst jeg havde en brugt trailer jeg skulle af med,
endte den på skrotpladsen. Jeg ønskede jo ikke den skulle blive stående i
mit navn, og så var der ingen penge at hente ved at sælge den.

/Claus

Fra : Sten Bo

Dato : 25-02-08 14:21

"claus b.p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> med, endte den på skrotpladsen. Jeg ønskede jo ikke den skulle blive
> stående i mit navn, og så var der ingen penge at hente ved at sælge den.

Kan man tjekke hvad man ejer på nettet?

Hmm, moral og politik.

Ja - og det tar lidt tid.

Hvis du skrottede, var den vel bare skrotning værd!

Det med nye dæk er vel rimeligt nok? Og sagen uvedkomne.

Man kan jo bare tjekke om der er omregistreret - og hvis ikke, så foretage
det fornødnene. Så er den potte ude.

Men det kræver at man udveksler oplysninger og har en kvittering. Men der
et vel også en lille pris for at udlevere reg attesten. Det er vel ikke et
filantropisk foretaegene med mindre det er til ven eller familie.

Ellers er det da bare at forlange det mere. Trailer kr. og papir kr.
Slut.

Men humlen er nok at man i konkurance med ligeglade, "kapitaliserer" og
deler den manglende omreg og dårlige vedligeholdelse i højere pris.