Spar på vandet ;o)
Fra : Bjarne K.

Dato : 30-01-08 15:05

Det er ikke så tit der er links til noget her i gruppen, men her er en
opfindelse, der kan sparre lidt på vandbudgettet.

http://www.flabber.nl/archief/022953.php

Gad vide om det også kommer til Ifø modeller

Bjarne K.

Fra : Zillyink

Dato : 30-01-08 16:48

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i meddelelsen
> Det er ikke så tit der er links til noget her i gruppen, men
> her er en opfindelse, der kan sparre lidt på vandbudgettet.
>
> http://www.flabber.nl/archief/022953.php
>
> Gad vide om det også kommer til Ifø modeller

Har set denne funktion flere steder i Japan

--
Baumann

Fra : Ivan

Dato : 30-01-08 18:50

"Bjarne K." <nej@niet.ne> skrev i en meddelelse
> Det er ikke så tit der er links til noget her i gruppen, men her er en
> opfindelse, der kan sparre lidt på vandbudgettet.
>
> http://www.flabber.nl/archief/022953.php
>
> Gad vide om det også kommer til Ifø modeller

Det er da vældig smart, hvad gør man hvis det ikke er nok med et skyld til
at vaske hænder? Trykker en gang til, så er fidusen vel væk?

Fra : Bjarne K.

Dato : 30-01-08 19:03

"Ivan" <virker@ikke.nu> wrote in message

> Det er da vældig smart, hvad gør man hvis det ikke er nok med et skyld til
> at vaske hænder? Trykker en gang til, så er fidusen vel væk?

6 eller 8 liter burde da være nok, med mindre man er en bigfoot.

Bjarne K.

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 07-02-08 08:06

> 6 eller 8 liter burde da være nok, med mindre man er en bigfoot.

Nu er det der et amerikansk toilet - De tager mellem 16 og 22 liter per
skyl...
Det hele skal helst vaere lidt stoerre og "bedre"...

Mvh
Allan

Fra : Max

Dato : 30-01-08 19:27

Hej Bjarne

> Det er ikke så tit der er links til noget her i gruppen, men her er en
> opfindelse, der kan sparre lidt på vandbudgettet.

Der er jo ingen grund til at spare på vand, der er jo nok af det,
det eneste der mangler er et ekstra forsyningsnet så vi kan få
adskildt brugsvand og drikkevand, det er jo direkte tåbeligt at
bruge drikkevand til at skylle toiletter med.

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 19:42

> [...]
> adskildt brugsvand og drikkevand, det er jo direkte tåbeligt at
> bruge drikkevand til at skylle toiletter med.

Jeg syntes nu den var fin.
Ja så fin enda så jeg leder efter et link til brugte små håndvaske

Er der nogle der har link til noget genbrug der er billigt, så jeg kan få en
ny-brugt og ekstra vask?

Mine katte vil elske den Men op den skal.

Mvh Allan

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-01-08 19:49

Allan G wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der har link til noget genbrug der er billigt, så jeg
> kan få en ny-brugt og ekstra vask?
>
> Mine katte vil elske den Men op den skal.

så glæd dig til rengøringsarbejdet af toilettet og mekanikken når det efter
nogle måneders brug er rigtig godt fedtet ind i sæberester... hvis du er i
tvivl om hvordan det er så prøv at skille vandlåsen under din håndvask ad...

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 20:00

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

Hellere sæbesnask end gamle grøndalger fra nedløbsrøret

Mvh Allan

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-01-08 20:42

Allan G wrote:

> Hellere sæbesnask end gamle grøndalger fra nedløbsrøret

ehh... det er da vist ikke meningen at der skal komme "ting" fra
nedløbsrøret op i cisternen...???

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 21:00

> ehh... det er da vist ikke meningen at der skal komme "ting" fra
> nedløbsrøret op i cisternen...???
>
> --
> mvh
> Rasmus

der er jo dem der har leget med vand fra taget til deres toiletter
Såe det her er vist en fin og ren løsning.
Fin palletank der står i solen.

Denne løsning koster kun brugt vand, + penge til at lave det

Mvh Allan

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 30-01-08 22:24

Allan G wrote:

> der er jo dem der har leget med vand fra taget til deres toiletter
> Såe det her er vist en fin og ren løsning.
> Fin palletank der står i solen.
>
> Denne løsning koster kun brugt vand, + penge til at lave det

enig... der er jo heller ikke sæbe i vel... det var ligesom det jeg
reagerede på...

Rasmus - som også mener man bør indføre to-strenget vandfremførelse...

Fra : Nielsen

Dato : 30-01-08 22:25

> [...]
> opfindelse, der kan sparre lidt på vandbudgettet.
>
> http://www.flabber.nl/archief/022953.php
>
> Gad vide om det også kommer til Ifø modeller

Vaske hænder i koldt vand? Blev det ikke forbudt i middelalderen...?

/Ths

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 02-02-08 16:59

Bjarne K. wrote:
> Det er ikke så tit der er links til noget her i gruppen, men her er en
> opfindelse, der kan sparre lidt på vandbudgettet.
>
> http://www.flabber.nl/archief/022953.php
>
> Gad vide om det også kommer til Ifø modeller

Hvad bruge en spand vand fra regntønden til at skylle med når der er
rigelige mængder og så vaske hænder i håndvasken.
Brugt badevand kan også genbruges til at skylle med. Det er bare lidt
trælls at stå med en spand imellem benene mens man bader hvis der kun er
brusebad.

/Lars