Forsikring på vaskemaskine
Fra : Jens K

Dato : 29-01-08 21:36

Hej,

vi købte for ca. 1 år siden en vaskemaskine, Vi fik den leveret direkte fra
importøren.
Vi fik ikke forsikring på maskinen, men har nu ovevejet om det ikke kunne
være en god ide.

Jeg har forsøgt nogle butikker, men alle afviser, da maskinen ikke er købt i
den pågældende butik.
Jeg har googlet, fandt også på et tidspunkt et site, men det virker ikke
mere.

Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?
--
Mvh Jens

Fra : Max

Dato : 29-01-08 21:43

Hej Jens

> Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?

Har du prøvet at tale med din forsikringsmand ?

--
Mvh Max

Fra : Jens K

Dato : 29-01-08 21:45

> Hej Jens

> Har du prøvet at tale med din forsikringsmand ?
>
> --
> Mvh Max

Hej Max,

Ja, vort selskab tilbyder det ikke. Jeg har set at selskabet Alka har en
sådan forsikring, men de kræver, at man skifter familieforsikring, hvilket
vi ikke er interesseret i.

Fra : Max

Dato : 29-01-08 22:27

Hej Jens

> Ja, vort selskab tilbyder det ikke. Jeg har set at selskabet Alka har

Ok, mit forsikringsselskab tilbød også hvidevareforsikring via et
andet selskab før i tiden, men det ser ikke ud til at være tilfældet
mere. Jeg tror forøvrigt også du får svært ved at finde et firma der
for en rimelig præmie vil forsikre en gammel vaskemaskine.

--
Mvh Max

Fra : Jens K

Dato : 29-01-08 22:32

> Hej Jens

> for en rimelig præmie vil forsikre en gammel vaskemaskine.
>
> --
> Mvh Max

Hej Max,

jeg er klar over, at det kan blive svært...men vil gerne prøve.
--
Mvh Jens

Fra : Ivar

Dato : 29-01-08 22:29

Jens K skrev:

> Jeg har forsøgt nogle butikker, men alle afviser

Ja, de vil ikke risikere at apparatet allerede har en fejl når
forsikringen bliver tegnet.

Jeg kan ikke forstå at I ønsker en sådan forsikring. For noget
tid siden så jeg et fladskærms tv hos Fona. Da jeg fandt prisen
alt for høj, spurgte jeg, om jeg kunne få noget rabat. Sælgeren
mente, at han havde alle tiders tilbud, jeg kunne en forsikring
uden beregning til en værdi af 2000 kr. Det var jeg ikke
interesseret i, jeg ville have nedslag i prisen. Så kunne jeg
få 600 kr. Hvilken fik mig til at sige, at værdien af deres
forsikring kun er 600 kr og ikke 2000 kr. Det ville sælgeren
ikke give mig ret i. Det havde han selvfølgelig ret i, da
rabatten selvfølgelig ikke indeholder fortjenesten på forsikringen.
Men 1400 kr fortjeneste på en forsikring til 2000 kr finder jeg
absurd.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Kasper

Dato : 29-01-08 22:41

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> rabatten selvfølgelig ikke indeholder fortjenesten på forsikringen.
> Men 1400 kr fortjeneste på en forsikring til 2000 kr finder jeg

Ja, jeg forstår det heller ikke, de 2 første år bør være dækket af
reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...
vi så på en engang, den kostede vidst 600kr på en maskine til 3000kr, det
kan jo ikke hænge sammen

Kasper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 29-01-08 22:47

Hej!

Kasper wrote:
> [...]
> reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...
> vi så på en engang, den kostede vidst 600kr på en maskine til 3000kr, det

Jo da, for butikken. Og det er jo sådan verdenen af og til hænger sammen... Jeg
køber _aldrig_ tillægsforsikringer.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Max

Dato : 29-01-08 22:50

Hej Kasper

> Ja, jeg forstår det heller ikke, de 2 første år bør være dækket af
> reklamations retten, ellers er det vel ehvervs køb...

Reklamationsretten kan du jo ikke bruge hvis du har f.eks. hældt
cola i din DVD afspiller, men det dækker forsikringen.

--
Mvh Max

Fra : Jens K

Dato : 29-01-08 22:53

> [...]
>
> Reklamationsretten kan du jo ikke bruge hvis du har f.eks. hældt
> cola i din DVD afspiller, men det dækker forsikringen.

Hej igen,
jeg har normalt et princip aldrig at købe tillægsforsikringer. Jeg har dog
lige præcis på vaskemaskiner uhyre dårlige erfaringer. Derfor ønsket om
forsikring.
--
Mvh Jens

Fra : Max

Dato : 29-01-08 23:06

Hej Jens

> jeg har normalt et princip aldrig at købe tillægsforsikringer. Jeg
> har dog lige præcis på vaskemaskiner uhyre dårlige erfaringer. Derfor

Min første vaskemaskine, en BBC blev foræret væk da den var
20 år gammel, den anden, en Vølund, har nu holdt i 15 år, så jeg
har en god statestik med vaskemaskiner :)

Ps: BBC'en vasker faktisk stadigvæk tøj.

Pps: Hvorfor tegnede du ikke forsikringen da du købte den ?

--
Mvh Max

Fra : Jens K

Dato : 29-01-08 23:11

> --
> Mvh Max

Hej Max,
min nuværende maskine kom direkte fra importøren, han kunne ikke tilbyde
forsikring.Jeg havde regnet med at kunne tegne forsikringen på anden vis,
men kom så fra det.
PS. Årsagen til at jeg fik den direkte fra importøren var...en
reklamationssag over en vaskemaskine, der gik to gange i stykker inden for
de første 6 måneder efter at garantien var udløbet....
--
Jens

Fra : Henning

Dato : 29-01-08 22:53

On Tue, 29 Jan 2008 21:36:20 +0100, "Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> wrote:

> [...]
>importøren.
>Vi fik ikke forsikring på maskinen, men har nu ovevejet om det ikke kunne

Hvorfor? Hvor ofte har du oplevet, at en vaskemaskine er gået i
stykker indenfor 4-5 år, som en forsikring typisk dækker? Hvis det
endelig skulle ske, vil en reparation ofte være billigere end præmien
du har betalt.

Fra : Jens K

Dato : 29-01-08 22:58

"Henning" <nej@tak.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykker indenfor 4-5 år, som en forsikring typisk dækker? Hvis det
> endelig skulle ske, vil en reparation ofte være billigere end præmien

Hej Henning,
jeg har desværre en skræmmende statistik. Ud af de sidste fire vaskemaskiner
vi har købt, er de tre gået i stykker i løbet af 3 - 5 år. Den sidste nåede
2 reparationer inden den var fyldt 2.5 år.
To stykker af mærket Bauknecht, een af mærket Blomberg.
--
Mvh Jens

Fra : Michael

Dato : 31-01-08 20:07

"Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> wrote in message

> [...]
> Den sidste nåede 2 reparationer inden den var fyldt 2.5 år.
> To stykker af mærket Bauknecht, een af mærket Blomberg.

Ja det er selvfølgelig uheldigt, men jeg tror dit tilfælde er temmelig
enestående. Langt de fleste fejl på hvidevarer viser sig inden for det
første år. Ikke særlig mange fejl opstår i år 2-5, som tillægsforsikringerne
dækker. Forsikringerne er ALT for dyre ifht. risikoen og
reparationsomkostningerne. Nogle reparationer kan man selv nemt klare som
f.eks. udskiftning af pumpen. Det gjorde jeg selv på vores tidligere (meget
gamle) vaskemaskine og det kostede 370 kr.

Husker stadig mit første køb af digitalkamera. Det kostede 2000 kr. og
manden forsøgte at sælge mig en forsikring til 1000 kr !! LOOL!!

Personligt holder jeg mig til at forsikre mig imod de helt store ulykker:
Nedbrændt hus, stjålen bil osv. Gider ikke det der småtteri med erstatninger
på 2-300 kr.

Fra : Jens K

Dato : 03-02-08 20:40

"Jens K" <jkah@FJERNtdc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere.
>
> Nogle, der kender et sted, hvor dette kan lade sig gøre?

Tak for svarene...jeg må klare mig uden forsikring
--
Mvh Jens