Jordslåede fuger
Fra : Margit

Dato : 28-01-08 12:07

Har lige været i gang med en kraftig rengøring af
brusekabinen. Ved I, hvad jeg skal bruge til at fjerne
det jordslåede fra hvide fuger med. Og kan det
overhovedet fjernes.
Hilsen Margit

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-08 13:34

"Margit" <has@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> brusekabinen. Ved I, hvad jeg skal bruge til at fjerne
> det jordslåede fra hvide fuger med. Og kan det

Klorin.
Forebyggende: Gummiskraber efter bad samt god udluftning.

Hilsen Inger

Fra : Margit

Dato : 28-01-08 16:37

Klorin tager det godt nok, men det er jo ikke
til at arbejde med - jeg tænker på lugten.
Det er vel heller ikke særlig sundt.
Har prøvet med ren klorin. Pyh....

Hilsen Margit

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-01-08 17:11

> Klorin tager det godt nok, men det er jo ikke
> til at arbejde med - jeg tænker på lugten.
> Det er vel heller ikke særlig sundt.
> Har prøvet med ren klorin. Pyh....
>
> Hilsen Margit

Har du prøvet med den klorin med fyrrenåleduft ? Den er knapt så
slem.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Armand

Dato : 28-01-08 21:37

Margit skrev:
> [...]
> brusekabinen. Ved I, hvad jeg skal bruge til at fjerne
> det jordslåede fra hvide fuger med. Og kan det

Efter at have nøjes med halvgodt resultat v.h.a. knofedt fik vi her i
huset ved lejlighed fingrene i et produkt som hedder Mould-away og hvis
effekt er forrygende!
Det var den lokale rengørings-service, som også sælger over disken, der
havde det på hylden, så prøv nærmeste ækvivalent.

--
Armand.

Fra : Anders

Dato : 29-01-08 10:15

> [...]
> Det var den lokale rengørings-service, som også sælger over disken, der
> havde det på hylden, så prøv nærmeste ækvivalent.

-Og sidder der kalk, så sørg for at fjerne det først - det er god grobund
for alger, mug, "jordslået-hed" osv.
Matas marmorrens (eller hvad det nu hedder) er godt hvor man ikke kan bruge
syre (på klinker ol.) (Og husk nu aldrig at blande klorin og syre, hvis du
bruger det - det udvikler klorgas!!!!!)
MVH Anders