Flexrør af metal til varmeflytning
Fra : Jakob Griffel

Dato : 28-01-08 10:46

Hej

Jeg har en træpilleovn, hvor der kan tilsluttes et rør til flytning af
udblæsningsluften til et andet rum.
Til dette formål har jeg tænkt mig at benytte et flexibelt rør, der minder
om dem man sætter på en emhætte. Det skal bare kunne tåle ret varm luft, og
jeg mener at have set an slags slange af metal (aluminium?) et sted en gang.
Diameteren skal være Ø10cm.
Mit lokale byggemarked har desværre ikke sådan en slange, så derfor
tilspørger jeg jer: Vil i, med al jeres uudtømmelige viden, hjælpe mig med
at foreslå, hvor jeg mon kan finde en fexibel varmebestandig slange?

--
Hilsen Jakob

Fra : Monty\(7000\)

Dato : 28-01-08 16:16

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilspørger jeg jer: Vil i, med al jeres uudtømmelige viden, hjælpe mig med
> at foreslå, hvor jeg mon kan finde en fexibel varmebestandig slange?

Hej Jakob

Silvan sælger sådan et system og det gøre Harald-nyborg også

Monty

Fra : SB

Dato : 28-01-08 17:23

"Monty(7000)" <diverse@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Jakob
>
> Silvan sælger sådan et system og det gøre Harald-nyborg også
>
> Monty

HT Defta har dem også.

Søren

Fra : Jakob Griffel

Dato : 29-01-08 13:48

Hej alle

> Silvan sælger sådan et system og det gøre Harald-nyborg også

Jep, det så jeg idag, da jeg tilfældigvis kom forbi en Silvan
Købte en flexslange Ø102mm på 3m i aluminium. Jeg skulle bruge det til at
teste hvordan det nu virker med varmeflytningen fra træpilleovnen fra stuen
til 1.sal inden jeg evt. begynder at lægge faste rør osv. Det ser ud til at
virke, så jeg må udtænke en snedig (og ikke alt for grim) model til
opbygning af en rørføring.

Tak for hjælpen

--
Hilsen Jakob

Fra : Armand

Dato : 28-01-08 21:33

Jakob Griffel skrev:
> [...]
> tilspørger jeg jer: Vil i, med al jeres uudtømmelige viden, hjælpe mig med
> at foreslå, hvor jeg mon kan finde en fexibel varmebestandig slange?

Biltilbehørs-forretninger!
Men det er i relativt korte længder

--
Armand.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-01-08 22:20

On Mon, 28 Jan 2008 10:45:52 +0100, "Jakob Griffel"
<NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> wrote:

> [...]
>tilspørger jeg jer: Vil i, med al jeres uudtømmelige viden, hjælpe mig med
>at foreslå, hvor jeg mon kan finde en fexibel varmebestandig slange?

Jeg så sådan et rør i Jem og Fix i dag, så ud til at være lavet af noget
aluminium. Der stod et stykke på en meters penge.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/