Var det ikke bare en tynd kop te, det der ~
Fra : TTGH

Dato : 28-01-08 08:15

Var på Dive Show 2008 i Bella her i weekenden, der var ikke meget
udstyr at kikke på! Syntes mest at det var rejser og teknisk dykning
der var mødt frem. Nu skal man jo ikke bebrejde dem der havde valgt at
udstille men i forhold til sidste år syntes jeg ikke der var meget for
alm. dykkere.
Hvad syntes i andre der har været der om udstillingen?
/Tue

Fra : René kofoed

Dato : 28-01-08 16:34

Syntes mest at det var rejser og alm dykning og uv-foto
Ret tyndt, tror det har overlevet sig selv.

René

der var mødt frem.

Fra : Henrik

Dato : 28-01-08 08:44

Det var ligesom sidste år røve-sygt.
Standende står samme steder og det er mere eller mindre det samme de
har at byde på som sidst.
Vi springer nok over de næste par år - for det har været skuffende et
par år nu.
Men i 2006 var der flere foredrag og stande samt mere aktivitet og der
kunne man bruge en hel dag.

Henrik

Fra : mikael johansen

Dato : 28-01-08 18:45

vi var 4 der kørte til dusseldorf i tyskland i stedet da der er
en masse at kigge på og man kan samtidig gøre en god handel der
nede og ved grænsen på vej hjem hilsen Mik

Fra : TH

Dato : 28-01-08 19:29

Ja,der var ikke meget at se på/høre om,måske skulle DYK,DSF og alle
udstillere droppe ferie messen og arrangere noget sammen med
vragudstillingen.
Det tror jeg ville trække flere dykkere sammen fra alle grene af landet.??

Venligst

Teddy Hansen
"mikael johansen (slet Y185Z)" <mik.johansen@Y185Zget2net.dk> skrev i en
meddelelse news:12015426390.324254438368477@dtext.news.tele.dk...

Fra : Henrik Manley

Dato : 28-01-08 23:12

> [...]
> vragudstillingen.
> Det tror jeg ville trække flere dykkere sammen fra alle grene af landet.??

Vragudstillingen og Dive Show er 2 vidt forskellige ting da vi prøver at
holde http://vragudstilling.dk på et ikke kommercielt plan. Der er ingen der
tjener på den (klubben der afholder det måske en smule) og de kommercielle
udstiller der kommer betaler ikke for at deltage men gør det i den "rette"
ånd. Jeg tror ikke der vil vil være nok "vragudstilling" hvis man skulle slå
de to ting sammen og så vil de fleste vragudstillere nok springe fra.
Vragudstillerne gør det for sjov, ikke for at sælge eller overbevise nogle.

Men kom til vragudstillingen der vil være betydeligt mere kød på den for den
ineteresseret dykker.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Søren Reinke

Dato : 29-01-08 00:07

TTGH wrote:
> [...]
> alm. dykkere.
> Hvad syntes i andre der har været der om udstillingen?

Sagt lige ud spild af tid.

Hvis det ikke var fordi jeg kan komme ind gratis ville jeg bestemt føle
mig godt snydt.

/Søren

Fra : Steffen Munch

Dato : 29-01-08 09:08

Første gang vi var der. Havde forstået at der ville være en del, men blev
ret skuffet.
Det må da kunne gøres bedre.
Måske det skulle flyttes til Herning hallerne.

Steffen

Fra : Johnny Christensen

Dato : 29-01-08 11:12

"Steffen Munch" <info@knarreborg.dk> skrev i en meddelelse
> Måske det skulle flyttes til Herning hallerne.

Jeg tror næppe det vil motivere flere udstillere eller give større
aktivitet.
Dykning i sig selv trækker rent ud sagt ikke en hujende fis af publikum. Det
har i den grad behov for et større arrangement at læne sig op ad.

Fra : Johnny Christensen

Dato : 30-01-08 10:49

De som kedede sig på den danske version af dykkermessen, kunne måske føle
sig bedre underholdt ved at rejse til Stockholm.
http://www.dykmag.net/sv/docs/g_magasinet/dyk_nyhet.php?nyh_id=461

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 22:44

Nu så jeg lige at Johnny Christensen er forbi. Så jeg vil lige benytte
lejligheden til at rose foredragsholderne fra weekendens diveshow.

Det var en meget blandet flok lyttere der var med til foredraget, men det
klarede I let ved at tale om idéer, gode historier og motiver, i stedet for
udstyr. Synes også det var en god idé at dele det op i macro, vidvinkel og
"mere krævende foto".

Og så var det jo nogle fantastiske fotos der blev vist undervejs. Jeg kedede
mig i hvert fald ikke.

Mvh. Peter Stenkilde

Fra : Johnny Christensen

Dato : 31-01-08 14:53

"Peter Stenkilde" <pfs på lightship punktum dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vidvinkel og "mere krævende foto".
>
> Og så var det jo nogle fantastiske fotos der blev vist undervejs. Jeg

Jamen tak for de rosende ord.
Der var stor forskel på publikumsantallet Lørdag / Søndag og lidt forskel på
fordragstypen de forskellige dage.
Personligt, mens jeg så Magnus Lundgreens fordrag samlede jeg et par ting op
som jeg vil arbejde lidt videre med. Af tidsmæssige årsager havde han
primært et varmtvands baseret indlæg, men nogle af de teknikker han nævnte
lyder vældigt interessante i mit vragsammenhæng

Fra : Mikkel

Dato : 31-01-08 09:22

Jeg var så heldig at jeg fik en fribillet af DYK ellers var jeg nu heller
ikke kommet der.
og min tid ved det dykning var nu heller ikke længe da jeg så de lamsebamser
der var over ved Braziliens bod :)

Fra : Johanna

Dato : 05-02-08 10:31

On 29 jan, 11:12, "Johnny Christensen" <johnny_c...@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> Dykning i sig selv trækker rent ud sagt ikke en hujende fis af publikum. Det
> har i den grad behov for et større arrangement at læne sig op ad.

Dykkerudstillingen i Nederland (Duikvaker, finder sted her i
weekenden) læner sig ikke op ad noget andet arrangement, og jeg tror
nu ikke at vi har så mange flere dykkere end I har i Danmark.
Det der diskuteres om hos os er at vi nu de sidste par år ikke har
haft noget salg på vores udstilling (man må godt bestille ting og
sager, men der sælges ikke noget på selve udstillingen), den er kun
til information. Man kan afprøve ting, indhente et tilbud på udstyr
eller rejser, lytte til fordrag, osv.
Der er nogle der savner udsalget, mens andre er glad for at det ikke
længere ligner en loppemarked. Men selv uden 'særtilbud' stadig bliver
folk ved med at komme.