Er der nogle der har tip til dykning i Agd~
Fra : helge

Dato : 26-01-08 21:15

Hej.

Det jeg søger er klubber eller lignende, hvor der kan snakkes engelsk.

Hilsen Helge

Fra : Svend Erik Østergaar~

Dato : 27-01-08 05:26

Hej helge
Vi var der i 2006 på camping i 14 dage.

Hvis det er for at dykke så tag et andet sted hen.
Der er kun et lille rev ved pynten udenfor byen. Det er en
samling sten på 50x100 m med en maxdybde på 14 m, hvor der er
lagt bøjer ud udenom til bådene fra de par dykkercentre der er
i byen.
Vi så lidt småfisk og et par lille 8 armede blæksprutter.
Sigten var omkring 10 m. Du kan sagtens se det hele på et dyk
eller evt kun snorkle der.

På centrene snakker de kun meget lidt engelsk, og laver stort
set kun prøvedyk , børnedyk og lidt open water kurser.
Hele kysten mange km på begge sider af Agde er kun lavvandet
sandbund. der er heller ingen vrag i nærheden ifølge centrene,
jeg købte også et søkort for at tjekke det .

Selve byen er rigtig god til campingferie, vi boede på en plads
med egen strand hvor vi kunne gå direkte ind i bymidten og ned
på den store havn hvor der om aftenen er rigtig meget liv.

Hvis du vil dykke i middelhavet skal du længere østpå hvor der
er mange steder med rigtig flot UV liv og mange flotte vrag.

Jeg har positioner på de fleste efter at have været der hvert
år siden 1990.

MVH
Svend Erik

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-01-08 09:57

> Det jeg søger er klubber eller lignende, hvor der kan snakkes engelsk.

Der er ikke meget at byde på der, jeg var der i 1996 dykkede kun et dyk da
der ikke var noget som var værd at bruge tid på. Da jeg var der ledte de
efter et vrag som skulle ligge på 35 meter vand men det var ikke lykkedes at
finde det.

Hvis du vil have lidt dykning er det bedre at tage en dagstur ned til
Collioure.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : M Jensen

Dato : 27-01-08 16:18

Hej Helge

Jgg har været i Agde de seneste 4 år, og har hver gang dykket hos
Jean Michel i Abyss Plongee i Cap d´Agde. Han tager både CMAS, PADI og
alle andre slags certifikater og desuden snakker både han og hans
instruktører
et forståeligt engelsk. Dykkene er der ikke noget at råbe hurra for. Der
dykkes 2 - 3
steder på dybder fra 11 - 18 meter, et enkelt vrag kan man dog prale med:
det hedder
L`Oberon og er et gammelt stålskib der ligger på 15 m vand. Er der god sigt,
kan man
se masser af fisk, deriblandt "Congas" et blåt murænelignende uhyre på en
11/2 - 2 meter.
Masser af blæksprutter og andet godt. Er man til de mere krævende dyk,
bliver jeg dig svar skyldig...
God tur alligevel...

M Jensen