Dykning på Bali - gode råd søges
Fra : Ukendt

Dato : 26-01-08 07:43

Hej Gruppe

Jeg regner med i næste uge at tage en tur til Bali for at dykke, men jeg
har ikke ret meget kendskab til dykningen i på Bali! Er der nogen, som
har nogle råd og måske endda nogle forslag til, hvordan man får den
bedste dykkeroplevelse.

Mvh.
Henrik

Fra : KB

Dato : 26-01-08 08:34

Op til Tulamben og dyk i bugten. Der er så mange fede ting at kigge på.
Masser af underlige små ting. Og så er der vraget af USS Liberty. Og så
mener jeg det er på vestspidsen at man dykker med Mola Mola - Klumpfisk.

Mvh.
Kenneth Bang

Fra : Mila018@gmail.com

Dato : 26-01-08 02:55

Kan kun tilslutte mig iden med Tulamben. Vraget er rimeligt stort og
der er også mulighed for drop-off deroppe. Der er bare altid mange
dykkere deroppe. Klumpfisk ses for det meste ude ved Nusa Penida.
Vandet er rimeligt koldt derude i forhold til resten af Bali. Blev
lidt træt af denne jagt efter mola molaer, da vandet var koldt og man
skulle hele tiden holde øje med "horisonten", hvis der nu kom en ind.
Da vores guide så så en, gav han signal til os. Derefter gik der nok
et 1 min før det vrimlede med 30-50 dykkere som jagtede det stakkels
dyr. Ærgerligt. Har nogle billeder af en plance over vraget, hvis det
skulle være noget.

Se evt. www.aquamarinediving.com

Allan

Fra : M0rtimer

Dato : 26-01-08 03:29

Hej Henrik

Jeg var på bali i 2004 og dykkede USS Liberty ved Tulamben på den
nordlige kyst. Det står stadigvæk som en de federe vragoplevelser jeg
har haft i Asien.

Udover vraget er der også et fint husrev som er en wall godt 40-50
meter fra kysten. Alt dykningen i Tulamben foregår ud fra stranden,
byen i sig selv har meget lidt at byde på og vist kun 2 resorts - et
dyrt og et billigt, men det var selvfølgelig 4 år siden.

Mvh.
Morten Raun

Fra : Ole N.

Dato : 27-01-08 12:26

Hej

Kommer an på hvad du vil. Nordkysten omkring Tulamben har det meste Flot
vrag, muck diving og væg dykning. Der er også fin dykning ude på nusa
panida. Jeg tror nok at på denne årstid er der gode muligheder for at se
Mantas

Du kan se billeder på min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/oletine under Bali og Lembongan.

Hvis du skal være på Sanur så kan jeg kun anbefale Crystal divers som er 2
danske kvinder som har et dykkercenter.

VH
Ole

Fra : clausm

Dato : 31-01-08 05:46

> [...]
> har ikke ret meget kendskab til dykningen i på Bali! Er der nogen, som
> har nogle råd og måske endda nogle forslag til, hvordan man får den

Omkring selve Bali har jeg dykket ved Tulamben og Pemuteran. Gode
steder, men det suverænt
bedste var på den lille ø Lembongan, der ligger ca. 1 times sejlads
fra Denpasar. Her dykker man omkring Lembongan og Penida og der er
lidt
for enhver smag.
Prøv evt. at se på www.world-diving.com. Dette dykkercenter er et
meget afslappet center med meget
kompetente Divemaster's af lokal herkomst. Man kan samtidig bo på
hotellet der ligger lige op af dykkercentret ( for 4 år siden: 4
mennesker i 2
værelser til små 100 kr. i døgnet incl. morgenmad ).
Værelserne ligger 5 mtr. fra vandet og efter dykningen er det total
afslapning, næsten ingen turister og tingene koster ikke
nogen. For godt 4 år siden var prisen for 2 dyk fra båd ca. 40$. Der
er rabat alt efter hvor mange dyk man tager.
Er du til Mola-Mola'er er Crystal Bay godt, det tager ca. ½ time at
sejle dertil fra dykkercenteret.

Held og lykke.

Claus