Støbeform
Fra : Joachim Munch

Dato : 23-01-08 11:41

Hej
Nogen som hved hvor man kan købe støbeforme, så man selv kan støbe sine
blybælter, fx. 2 & 3 kg.

Fra : JL

Dato : 23-01-08 04:50

Hej Joachim,

On 23 Jan., 11:40, "Joachim Munch" <joac...@knarreborg.dk> wrote:
> Nogen som hved hvor man kan købe støbeforme, så man selv kan støbe sine
> blybælter, fx. 2 & 3 kg.

Jeg kiggede også på det på et tidspunkt fordi klubben havde støbeforme
liggende men jeg endte med at konkludere at risikoen ved at håndtere
bly samt besværet og det at man ender med at have bly der ikke er
coated som man så efterfølgende kommer i kontakt med. Alt dette giver
ikke mening i forhold til prisen på coated bly i en dykkerbutik.

Hvis du insisterer på at støbe dit eget bly kan du lave formene af en
papæske og noget gips det kræver lidt øvelse før man får en form der
er pæn og de holder typisk ikke til så mange støbninger. Husk at bly
er ret giftigt og ophobes i kroppen vær derfor meget forsigtig med
det.

mvh
Jonas

Fra : Lars Skov-Dethlefsen

Dato : 23-01-08 15:32

Hejsa

> Hvis du insisterer på at støbe dit eget bly kan du lave formene af en

Nu er der jo nogle der mener, at man ikke kan være ordentlig
klubdykker uden selv at støbe bly, snitte overfladebøjer og lave
Gardena makkerliner. Ja, det kan alt sammen købes færdiglavet, men det
er jo 'snyd'. Jeg syntes jo at man skal bruge tiden på dykning i
stedet og så lave kineserne lave det kedelige arbejde for os i
stedet

Mvh
Lars Skov-Dethlefsen

Fra : Poul Olesen

Dato : 24-01-08 09:53

Nemlig.
Man kunne bare dykke og samle de blybælter op man finder rundt omkring
(det skulle være muligt at låne noget bly til man selv finder noget).
Jeg har fundet 3-4 blæbælter gennem tiden, så det har ikke været aktuelt
at købe eller lave nyt bly i mange år

MVH
Poul

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 26-01-08 01:25

"Lars Skov-Dethlefsen" <lars@skov-dethlefsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er jo 'snyd'. Jeg syntes jo at man skal bruge tiden på dykning i
> stedet og så lave kineserne lave det kedelige arbejde for os i

hej Lars nu er det jo ikke altid at vejeret tillader at dykke og det kan jo
også være at der er nogle der rent faktisk syntes det er sjovt at sysle med
den slags.

jeg syede da en våd dragt til min sønd da han var 3-4 år, fordi det var
dårlig vejer en weekend, og jeg ikke havede andet at give mig til, og jeg er
da sikker på at jeg hunne købe den lige så billigt ved den lokale, som
matriale prisen når man køber neoprem i meter mål, men det var da meget
hyggeligt, og så lavede jeg da noget dykker relateret den weekend.
det er vel ikke meget andeledes end folk der laver model fly mm. ))))

mvh Morten

Fra : N/A

Dato : 24-01-08 09:53

Fra : Jürgens

Dato : 24-01-08 07:38

On 23 Jan., 11:40, "Joachim Munch" <joac...@knarreborg.dk> wrote:
> Hej
> Nogen som hved hvor man kan købe støbeforme, så man selv kan støbe sine
> blybælter, fx. 2 & 3 kg.

Jeg vil holde mig ude af diskussionen, om det forsvarlige i selv at
støbe men komme med en adresse hvor du kan købe diverse forme:

http://www.gmcscuba.com/

Beslutter du dig til at købe skal du være velkommen til at henvende
dig, da vi så kan bestille vare sammen, da jeg selv står og skal bruge
nogle småting, samt at jeg er registreret som forhandler (hvad firmaet
af lidt uforklarlige årsager kræver).

Jürgens

Fra : tz@cdnet.dk

Dato : 24-01-08 15:53

On 24 Jan., 15:37, "Jürgens" <hetebrue...@googlemail.com> wrote:

> [...]
> dig, da vi så kan bestille vare sammen, da jeg selv står og skal bruge
> nogle småting, samt at jeg er registreret som forhandler (hvad firmaet

Så vil jeg lige oplyse jer at de kun sælger til virksomheder.

mvh
TZ

Fra : Jürgens

Dato : 25-01-08 00:40

On 24 Jan., 23:53, t...@cdnet.dk wrote:

> Så vil jeg lige oplyse jer at de kun sælger til virksomheder.
>
> mvh
> TZ

Netop derfor er jeg registreret som forhandler, og kan uden problemer
handler der.

mvh

Jürgens

Fra : Oxe

Dato : 27-01-08 05:58

Hvis man søger på Vintage Scuba på eBay. com er der p.t. en del
forskellige forme billigt til salg.

Oxe