/ Forside / Interesser / Fritid / Dykning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Dykning
#NavnPoint
Arnvig 1184
LeifHansen 762
Teil 722
sorenw 460
Melander 460
PARKENSS 250
michaelmo.. 200
guffy 200
lawitt 200
10  TIMO_J 140
Varme mave bælte
Fra : Sune Jørgensen


Dato : 22-01-08 22:41

Jeg synes snart det er sjældent man køber noget, som man virkelig synes er
pengene værd, men det sker heldigvis engang imellem

Et eks. er "Typhoon Heated Waist Belt":
http://www.divelife.co.uk/product_info.php?products_id=1362

Købte et sådan i november og har nu brugt det på 15 dyk med stor varm
tilfredshed.
Hvem siger man ikke kan svede i 1 grad varmt vand ;)

/Sune



 
 
kenneth andersen (23-01-2008)
Kommentar
Fra : kenneth andersen


Dato : 23-01-08 16:38

Hej.

Jeg fik et par sokker i fødselsdagsgave, efter samme princip. Jeg har dog
ikke prøvet dm endnu, jeg venter til vandet bliver rigtig koldt

kenneth
"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:479662b4$0$2090$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg synes snart det er sjældent man køber noget, som man virkelig synes er
> pengene værd, men det sker heldigvis engang imellem
>
> Et eks. er "Typhoon Heated Waist Belt":
> http://www.divelife.co.uk/product_info.php?products_id=1362
>
> Købte et sådan i november og har nu brugt det på 15 dyk med stor varm
> tilfredshed.
> Hvem siger man ikke kan svede i 1 grad varmt vand ;)
>
> /Sune
>
>



JL (23-01-2008)
Kommentar
Fra : JL


Dato : 23-01-08 11:33

On 22 Jan., 22:40, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> Jeg synes snart det er sjældent man køber noget, som man virkelig synes er
> pengene værd, men det sker heldigvis engang imellem

Hvad er grunden til at du valgte bæltet og ikke vesten?

mvh

Sune Jørgensen (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Sune Jørgensen


Dato : 24-01-08 07:31

Hej Jonas

En vest koster 4-5000 kr. og kræver normalt strøm fra et eksternt batteri,
som derfor kræver en gennemføring typisk igennem indblæsningsventilen.
Jeg købte den nu ikke pga. kulde, fordi normalt fryser ikke jeg mærkbart,
men til at bruge på deko i koldt overfladevand.
For i teorien opvarmer den nyerne og dermod blodet og dermed forbedre
afgasningen, af forhåbenlig de ydre lag så jeg undgå skinbends som jeg har
haft nogle gange.
At jeg så også vil bruge det på alle kolde dyk (under 8 grader) uden deko er
bare ren luksus

/Sune

"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45300c4d-2cfa-4dce-9cde-cc30e59adeb1@s19g2000prg.googlegroups.com...
On 22 Jan., 22:40, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> Jeg synes snart det er sjældent man køber noget, som man virkelig synes er
> pengene værd, men det sker heldigvis engang imellem

Hvad er grunden til at du valgte bæltet og ikke vesten?

mvh



Henrik Manley (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 24-01-08 08:23

> For i teorien opvarmer den nyerne og dermod blodet og dermed forbedre
> afgasningen, af forhåbenlig de ydre lag så jeg undgå skinbends som jeg har

Har du drukket urtethe?????? Drik noget alkohol det får leveren til at
arbejde og dermed varmer blodet op..... Lyder det ikke lige så dumt.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk



Johnny Christensen (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Johnny Christensen


Dato : 24-01-08 10:16


"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45300c4d-2cfa-4dce-9cde-cc30e59adeb1@s19g2000prg.googlegroups.com...
>Hvad er grunden til at du valgte bæltet og ikke vesten?


Der skal man også være klar over at i den pakke løsning som vesten sælges
som, har batteripakken en _meget_ dårlig track record.
Hellere købe selve vesten som reservedel og så bruge et ordentlig 12V
batterikanister selv. Dermed har du også mulighed for at undgå BIRNS stik og
betale 300 kr mere for et ordentlig SubCon. Det er betydeligt billigere i
længden...




JL (24-01-2008)
Kommentar
Fra : JL


Dato : 24-01-08 00:41

On 24 Jan., 07:30, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> En vest koster 4-5000 kr. og kræver normalt strøm fra et eksternt batteri,
> som derfor kræver en gennemføring typisk igennem indblæsningsventilen.

Kan du slukke og tænde for den under dykket?

mvh
Jonas

Sune Jørgensen (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Sune Jørgensen


Dato : 24-01-08 19:51

Nej, medmindre du kan presse en Manley ned i din tørdragt og lege switch
operator.

/Sune

"JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1cacefb3-d6bd-4dd2-b8b8-e5985ab1b66a@n20g2000hsh.googlegroups.com...
On 24 Jan., 07:30, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
> En vest koster 4-5000 kr. og kræver normalt strøm fra et eksternt batteri,
> som derfor kræver en gennemføring typisk igennem indblæsningsventilen.

Kan du slukke og tænde for den under dykket?

mvh
Jonas



Sune Jørgensen (24-01-2008)
Kommentar
Fra : Sune Jørgensen


Dato : 24-01-08 20:05

Citat fra manualen:

"After charging for 1 hour an empty barrery wil be 80% charged."

"The Waistbelt will reach 42 C in a few minutes, warming the kidneys, which
in turn warms your blood as it flows around the body."

Mit bælte holder varmen ca. 2.5 time.

/Sune

"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4798de0f$0$2105$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Nej, medmindre du kan presse en Manley ned i din tørdragt og lege switch
> operator.
>
> /Sune
>
> "JL" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1cacefb3-d6bd-4dd2-b8b8-e5985ab1b66a@n20g2000hsh.googlegroups.com...
> On 24 Jan., 07:30, "Sune Jørgensen" <sune.jorgen...@mail.dk> wrote:
>> En vest koster 4-5000 kr. og kræver normalt strøm fra et eksternt
>> batteri,
>> som derfor kræver en gennemføring typisk igennem indblæsningsventilen.
>
> Kan du slukke og tænde for den under dykket?
>
> mvh
> Jonas
>



Henrik Manley (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 25-01-08 09:12

> "The Waistbelt will reach 42 C in a few minutes, warming the kidneys,
> which in turn warms your blood as it flows around the body."
>

Prøv at læse hvad der står om f. eks. anti rynkecrem, sikkert noget om
påsmøres og dine rynker forsvinder.

> Mit bælte holder varmen ca. 2.5 time.
>

Hvor mange AH er det batteri på? Efter hvad man kan se på billedet ligner
det 2,5 ah og det giver jo ikke mere end 10-12 watt output.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk



Henrik Manley (25-01-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Manley


Dato : 25-01-08 09:08

> Nej, medmindre du kan presse en Manley ned i din tørdragt og lege switch
> operator.

Nu er vi vist kommet ud i noget som høre til i en _helt_ anden gruppe.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk



morten@rudedyk.dk (24-01-2008)
Kommentar
Fra : morten@rudedyk.dk


Dato : 24-01-08 04:55

On 24 Jan., 08:23, "Henrik Manley" <m...@nley.dk> wrote:
> > For i teorien opvarmer den nyerne og dermod blodet og dermed forbedre
> > afgasningen, af forhåbenlig de ydre lag så jeg undgå skinbends som jeg har
>
> Har du drukket urtethe?????? Drik noget alkohol det får leveren til at
> arbejde og dermed varmer blodet op..... Lyder det ikke lige så dumt.
>
> --
> Henrik Manley
> m...@nley.dkhttp://bends.dk

Det lyder sjovere :)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408169
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste