Outlook VIL være mit default mailprogram -~
Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-01-08 16:33

Jeg er lige gået over til Vista på en ny pc. Der er et udmærket
mailprogram Windows Mail (jeg har før brugt Outlook Express). Jeg
installerede derefter Microsoft Office 2003. Og hver gang jeg klikker
på en mailadresse, popper Outlook 2003 op. Hvordan får jeg den til at
holde sig væk?

Jeg kunne selvfølge afinstallere hele Officepakken, og installere på
ny med Outlook fravalgt, men er der ikke en nemmere måde?

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe 4652
http://www.varpelev.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-08 18:00

"Kirsten Bjorneboe" <varpelev-delete@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg kunne selvfølge afinstallere hele Officepakken, og installere på
> ny med Outlook fravalgt, men er der ikke en nemmere måde?

Det behøver du ikke
I Start / Standardprogrammer / Angiv dine standardprogrammer.
Her vælger du Windows Mail som mail program.
Du skal lige være klar over at der ingen dansk stavekontrol er

--
med venlig hilsen
Bc

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 30-01-08 19:03

On Wed, 30 Jan 2008 17:59:43 +0100, "Bjarne Chr" <No_No> wrote:

>Det behøver du ikke
>I Start / Standardprogrammer / Angiv dine standardprogrammer.
>Her vælger du Windows Mail som mail program.
>Du skal lige være klar over at der ingen dansk stavekontrol er

Mange tak! Måske skulle jeg gøre en alvorlig indsats for at få fat i
et hæfte om Vista (jeg bor på landet).

Og måske er Outlook 2003 et fremragende program, jeg har bare aldrig
sat mig ind i det.

Venlig hilsen
Kirsten

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-01-08 20:11

> On Wed, 30 Jan 2008 17:59:43 +0100, "Bjarne Chr" <No_No> wrote:
>

> Og måske er Outlook 2003 et fremragende program, jeg har bare aldrig
> sat mig ind i det.

Du kan godt afinstallere outlook uden at afinstallere resten af
officepakken.
Start-kontrolpanel-Programmer og funktioner.
Find mikrosoft office på listen og marker det. Tryk på Rediger. Vælg Tilføj
eller fjern funktioner - Næste. I næste billede får du alle programmerne fra
officepakken frem. Fjern flueben ved Outlook og tryk på Opdater.
Voila.

Kurt