Der lå en lønseddel
Fra : Kim2000

Dato : 28-01-08 20:46

Jeg har tænkt mig at tage min lønseddel med til min tillidsmand i morgen,
men vil lige høre herinde for moralsk opbakning

Sagen er den at jeg har hver uge været ansat (af kommunen) til at have en
elev til specialundervisning, nemlig hver mandag-tirsdag-onsdag morgen i 2
timer. Det har stået på i 14 arbejdsuger, men tøsen er kun mødt op til
sammenlagt 5 lektioner, nogle gange har forældrene meldt afbud (altid efter
kl. 8, timen starter 755), andre gange er pigen blevet væk. Det er forældre
der bragte hende, så det er i hvert fald ikke pjæk uden forældrenes viden.

Kommunen er blevet orienteret (flere gange) om at forældrene særdeles groft
har misbrugt den ordning som de ellers brugte mange kræfter på at få tildelt
sig.

Anyway for 3 uger siden blev hun så overflyttet til en anden kommune (hvor
samme stunt så kan gentage sig), og alle timerne er blevet sammentalt (det
var mit ønske at få alle de ekstratimer udbetalt på samme tid) og kommunen
mener åbenbart at de kun skal betale 5x2 timer, jeg mener derimod at jeg
trofast har siddet 42x2 timer og været klar til undervisning af pigen. Kun
een gang har forældrene meldt afbud dagen i forvejen og det er måske nok
fair nok at jeg ikke får penge for den gang 1x2 time fordi jeg kunne blive i
sengen.

Hvad siger I andre? Jeg har været til rådighed i 42x2 timer (41x2 time) og
bør vel derfor også have penge for dem?

mvh
Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-01-08 21:01

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> wrote in message

> Hvad siger I andre? Jeg har været til rådighed i 42x2 timer (41x2 time) og
> bør vel derfor også have penge for dem?

Ja, det lyder ret oplagt. Med mindre I har aftalt en lavere takst for at
være tilrådighed. Hvis du ikke havde ventet, havde du jo kunnet tage et
andet job i stedet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-01-08 22:03

Kim2000 skrev:

> Jeg har tænkt mig at tage min lønseddel med til min tillidsmand i morgen,
> men vil lige høre herinde for moralsk opbakning

Det lyder da underligt. Det er ikke tillidsmanden du skal slås
med. Han vil hjælpe dig.

--
Bertel

Fra : Holst

Dato : 28-01-08 22:37

Bertel Lund Hansen wrote:

> Det lyder da underligt. Det er ikke tillidsmanden du skal slås
> med. Han vil hjælpe dig.

Det er vel også derfor, Kim vil gå til sin tillidsmand i morgen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-01-08 00:49

Kim2000 skrev den 28-01-2008 20:46:

> Hvad siger I andre? Jeg har været til rådighed i 42x2 timer (41x2 time) og
> bør vel derfor også have penge for dem?

Og hver eneste gang hun ikke dukkede op, så har du naturligvis ikke haft
en "nødplan" så du kunne bruge din tid mere fornuftigt fx forberedelse
til anden undervisning eller andet arbejdsrelevant?

Eller gjorde du det negative stereotypiske for en offentlig ansat: bare
sidde stille og endelig ikke bruge tiden til noget mere konstruktivt.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 29-01-08 08:08

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Eller gjorde du det negative stereotypiske for en offentlig ansat: bare sidde stille og endelig
> ikke bruge tiden til noget mere konstruktivt.

Om Kim trillede tommelfingre eller reddede hele verden i den spildte tid er irrelevant. Han har
indgået aftale med kommunen. Når der ikke er en passende frist for afbud, så skal der betales ved
kasse1.

Det er ikke i nogens interesse at have uordnede arbejdsforhold, så folk kan være til grin for deres
egne penge.

Men det er vel overenskomstsnak og ikke jurasnak det her... Kims TR kan svare ham, eller også kan
hans lokale fagforeningskontor.

Anders Hyltoft

Fjern "FJERNDETTE" ved svar på email. Eller lad være, men så får jeg den ikke