Køb af mc
Fra : michaelaab@hotmail.c~

Dato : 28-01-08 12:26

Jeg står i lidt et dilemma, jeg har købt en mc, hvor der er stor
sandsynlighed for at gearkassen er tæt på at være færdig. Sælger har
oplyst mig at cyklen var tip top og der ikke er nogen dele på mcen som
stod for udskiftning. Da jeg tager en kort prøvetur, notere jeg mig en
mislyd ligesom jeg slipper koblingen på den, cyklen kører dog fint og
jeg har en indtrykket af at det er en rigtig fin cykel. Da jeg kommer
tilbage efter min lille tur, fortæller jeg sælger om lyden, og jeg
fremprovokere også lyden for ham. Han siger dog at det er noget der
har været der i den tid han har haft den, og at han ikke ville gøre
noget ved det, medmindre det bliver værre.

Jeg underskriver papirerne og aftaler at hente cyklen og betale
senere.

Da jeg kommer hjem undersøger jeg det med lyde og snakker med flere
værksteder og garvede personer som specielt kender til denne cykel. De
siger alle at den inden for kort tid kan stå med en defekt gearkasse
som er en reparation til en betydelig mængde penge.

Jeg ringer nu til sælger og fremlægger ham mine nye erfaringer, og
dertil at jeg ønsker at hæve handlen da jeg har skrevet under på at
købe cyklen på som han tidligere har skrevet til mig citat" Ingen
mangler og ingenting der står til udskiftning" citat slut. Dertil
siger jeg at jeg stadig gerne vil købe cyklen, men så skal fejlen
udbedres at et certificeret værksted, da jeg ikke mener det kan være
rigtig at jeg kommer til at hænge på fejlen efter kort tid.
Mit spørgsmål er nu, har jeg handlet korrekt?