D&D 3: hvordan stacker angrebsbonus?
Fra : Jesper Stein Sandal

Dato : 15-07-01 13:22

Løsningen er formentlig triviel, men alligevel:

Warathur er en 7 fighter / 5 wizard

Hans angrebsbonus består af: +7/+2 fra fighter og +2 fra wizard.

Nu er spørgsmålet, hvordan stackes de to?

a) +9/+4
b) +9/+2

Løsning a) forekommer mest indlysende, men jeg kan ikke finde noget i
reglerne om det (muligvis ligger svaret indirekte i, at en angrebsbonus skal
lægges til alle angreb - men på den anden side, så skal bonussen være mindst
+6 for at få et ekstra angreb med +1)

- Jesper

Fra : Peter Kristiansen

Dato : 15-07-01 13:42

"Jesper Stein Sandal"
> [...]
>
> Warathur er en 7 fighter / 5 wizard
>
> Hans angrebsbonus består af: +7/+2 fra fighter og +2 fra wizard.
>
> Nu er spørgsmålet, hvordan stackes de to?

A er korrekt ifølge Players Handbook s. 55 "Add the base attack
bonuses for each class to get the character's base attack bonus. If
the resulting value is +6 or higher, the character gets multiple
attacks.." også noget om at man skal slå op i en tabel for at se hvad
værdien for efterfølgende attacks er. Alternativt kan man selvfølglige
også bare trække 5 fra base attack bonusen da det giver samme
resultat. Den eneste der falder lidt udenfor det her er en multiclass
monk eftersom hans ubevæbnede angreb ikke kan kombineres med ekstra
base attack bonus fra andre klasser (stadig s. 55).

Peter.