Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lightroom .. hjælp
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 29-01-08 22:23

Hjælp....

Efter at have reinstalleret en pc - vil alle mine indstillinger i Lightroom
ikke virke mere.

Har med tiden rettet en HEL del billeder men efter at jeg ført billeder OG
mappen med Lightroom databasen retur
kan/skal jeg åbentbart begynde helt forfra igen - SUK!

Kan se at det nok har noget at gøre med at jeg tidligere havde billederne på
drev d - men nu ligger på drev c.

Strukturen på alle mapper er ENS - fra tidligere installering.

Er der er smutvej ?

Mvh
Claus Rasmussen

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-01-08 22:41

Claus Rasmussen skrev i YOMnj.51$s33.41@news.get2net.dk dette:

> Strukturen på alle mapper er ENS - fra tidligere installering.
>

> Er der er smutvej ?

I Folder-view, højreklik på en folder og vælg 'Locate missing folder' og
browse dig frem til den ny placering.

vh
jan

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 30-01-08 23:32

"Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> wrote in message
> [...]
> på drev d - men nu ligger på drev c.
>
> Strukturen på alle mapper er ENS - fra tidligere installering.

Om du har reinstallert pc'en, så er det nok ikke noen vei tilbake. Dersom du
har hatt bildene lagret på en annen harddisk, så kan det være at lightroom
har laget en folder for bildeinformasjon på denne.
Uansett så er det en grunn til at lightroom har backup system, slik at man
ikke skal miste den informasjonen du nå har mistet. Bruk den.. det er det
eneste rådet jeg kan gi videre.

mvh
Gunnar Laurhammer

Fra : Jan Boegh

Dato : 31-01-08 14:58

Gunnar Laurhammer skrev i pKednTIFQOJ2Zz3a4p2dnAA@lyse.net dette:

> Om du har reinstallert pc'en, så er det nok ikke noen vei tilbake.

Jo, hvis han har både Lightroom databasen 'Lightroom Catalog' og
billedfilsbibliotekerne er der intet problem i at parre dem sammen igen -
også selv om billedfilerne flytter sti.

> Uansett så er det en grunn til at lightroom har backup system, slik
> at man ikke skal miste den informasjonen du nå har mistet. Bruk den..
> det er det eneste rådet jeg kan gi videre.

Jeg foretrækker mit 'normale' backupsystem - men Lirghtrooms indbyggede er
sikkert udmærket. Men altså ikke en nødvendighed.

vh

Jan Bøgh | http://jan.boegh.net
In the beginning God made 'the light.' Shortly thereafter God made three big
mistakes. The first mistake was called MAN, the second mistake was called
WO-MAN, and the third mistake was the invention of THE POODLE.

Fra : Hans Kruse

Dato : 31-01-08 00:21

> [...]
> på drev d - men nu ligger på drev c.
>
> Strukturen på alle mapper er ENS - fra tidligere installering.

Har du fået ordnet det?
Mvh,
Hans

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 31-01-08 20:03

On 2008-01-29 22:23:00 +0100, "Claus Rasmussen" <claras@post10.tele.dk> said:

> [...]
> drev d - men nu ligger på drev c.
>
> Strukturen på alle mapper er ENS - fra tidligere installering.

Jeg har netop skulle lave noget lign., men mit fungerer fint. Første
gang du ser dit bibliotek, vil billederne se ud som RAW filen uden
edits, men trykker du på et billede - og har genimporteret alle
settings vel og mærke - vises dine billeder med ændringer.

Thomas Schreiber