Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så er der nyt fra nikon :o)
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 29-01-08 10:34

www.dpreview.com

Thomas Schreiber

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-01-08 10:55

In article <479ef311$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>,
Thomas Schreiber <fornavn@macfly.dk> wrote:

> www.dpreview.com

Jeg brækker mig snart...

Og hvorfor så det? Fordi jeg "lige" har købt et D40X ... nå, men jeg
lærer det vel nok en dag - når priserne er faldet langt under intropris
så er det tegn på der er noget nyt på vej

Fra : Robert Piil

Dato : 29-01-08 11:07

Martin Johansen [6000] skrev:

> Og hvorfor så det? Fordi jeg "lige" har købt et D40X ... nå, men jeg
> lærer det vel nok en dag - når priserne er faldet langt under intropris
> så er det tegn på der er noget nyt på vej

Tja, som jeg ser det, er det eneste du skal være ked af, at D40x måske
falder lidt yderligere i pris indtil D60 er til at få.

Hvis der ikke er mere nyt i det, end artiklen fortæller, så er du da
ikke gået glip af meget.

Robert Piil

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-01-08 11:10

> Tja, som jeg ser det, er det eneste du skal være ked af, at D40x måske
> falder lidt yderligere i pris indtil D60 er til at få.

Det kan jeg overleve.

> Hvis der ikke er mere nyt i det, end artiklen fortæller, så er du da
> ikke gået glip af meget.

Nej ved det godt.. er bare typen der gerne vil have det nyeste af det
nye hvis muligheden er tilstede. Jeg har ikke noget professionelt behov
som tvinger mig til, at købe hurtigt - kun min egen utålmodighed

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-01-08 11:37

> Jeg brækker mig snart...

Så, så rolig nu, hvis du bare skal bruge kameraet til at tage billeder med,
så er det du har vel godt nok.

Det er som med så meget andet grej, du kan få noget rigtigt godt brugt til
rimelige penge, eller du kan købe nyt hver gang der kommer nye modeller, det
at købe nyt hele tiden koster rigtig mange penge, og kun få kan udnytte de
marginaler der er til forskel fra de nye og til de allernyeste modeller.

Så smut ud og tag nogle billeder med dit gamle "prisreducerede" kamera

Langgaard

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-01-08 11:45

> Så, så rolig nu, hvis du bare skal bruge kameraet til at tage billeder med,
> så er det du har vel godt nok.

Det var meningen med det

> [...]
> marginaler der er til forskel fra de nye og til de allernyeste modeller.

Du har ret.

> Så smut ud og tag nogle billeder med dit gamle "prisreducerede" kamera

Vejret er for kedeligt

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-01-08 12:35

Martin Johansen [6000] wrote:

> Vejret er for kedeligt

Min erfaring siger mig, at der ikke kommer mere godt vejr, fordi man
anskaffer et nyere/dyrere kamera

Bo //

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-01-08 12:48

In article <479f0f50$0$2972$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,
Bo Bjerre <Bo@fjernes-sarek.dk> wrote:

> Min erfaring siger mig, at der ikke kommer mere godt vejr, fordi man
> anskaffer et nyere/dyrere kamera

Det gør der i det her tilfælde da det vil være forår hvis jeg købte et
D60.. lol

Fra : KsK

Dato : 30-01-08 00:10

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i meddelelsen
cut

> Min erfaring siger mig, at der ikke kommer mere godt vejr, fordi man
> anskaffer et nyere/dyrere kamera

klog ord fra en vis mand

Måske Bo med sit nye D3 ha solskin .. i øvrigt mærkligt vi ikke ha hørt/
set noget mere til ham

KsK

Fra : Bo Hellum

Dato : 30-01-08 08:55

"KsK" <kxk@allg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> cut

> klog ord fra en vis mand
>
> Måske Bo med sit nye D3 ha solskin .. i øvrigt mærkligt vi ikke ha hørt/

Ja beklager, men jeg vil vente til 24-70'eren og 14-24 ankommer før jeg
tester i bund. Jeg har haft sindsygt travlt de sidste par uger med
reklameshots og udstilling så jeg har udsat den store test lidt. Så I må
desværre væbne jer med tålmod.

Men jeg kan da kort sige at D3'eren er et fantastisk kamera, i forhold til
mit D2xs er der dog ikke den store visuelle forskel. Billedmæssigt er der
forskel, D3'eren måler farver og lys meget bedre, så efterbehandling af
billederne er minimal. Hastigheden kan ikke forklares det skal opleves. ISO
støj er minimal selv ved iso 6400. Har været til et skolefodboldsstævne i
vores idrætshal, og der kørte jeg på iso 2500 og der er ikke meget støj at
spore. Her et par eksempler.

http://hellums.dk/indefodbold/content/D30_0678_large.html
http://hellums.dk/indefodbold/content/D30_0765_large.html
http://hellums.dk/indefodbold/content/D30_0769_large.html
http://hellums.dk/indefodbold/content/D30_0835_large.html

Jeg vender tilbage når jeg får de rigtige objektiver.

Hygge

Bo

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-01-08 11:48

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message

> [...]
> det at købe nyt hele tiden koster rigtig mange penge, og kun få kan
> udnytte de marginaler der er til forskel fra de nye og til de allernyeste

Det er generelt rigtigt nok, men en gang imellem kommer der et kamera, som
bryder med tidligere modeller. Sidste eksempel herpå er Nikon D3, som
markant bryder med, hvad Nikon folket havde til rådighed. Der er en del
andre eksempler.
Mvh,
Hans

Fra : Robert Piil

Dato : 29-01-08 11:58

Hans Kruse skrev:

> [...]
> bryder med tidligere modeller. Sidste eksempel herpå er Nikon D3, som
> markant bryder med, hvad Nikon folket havde til rådighed. Der er en del

....men vi kan godt blive enige om at en sensorvibrator og D-lighting som
eneste fornyelser ikke kommer i den kategori, ikke?

Robert Piil

Fra : Leif Langgaard

Dato : 29-01-08 12:08

> [...]
> bryder med tidligere modeller. Sidste eksempel herpå er Nikon D3, som
> markant bryder med, hvad Nikon folket havde til rådighed. Der er en del

Ja, rigtigt, men en D2Xs er stadigvæk et aldeles udemærket kamera!

Langgaard

Fra : Hans Kruse

Dato : 29-01-08 12:27

> Ja, rigtigt, men en D2Xs er stadigvæk et aldeles udemærket kamera!

Jo selvfølgelig og dem er der en del af, men de skelsættende er der kun få
af.
Mvh,
Hans

Fra : Jakob

Dato : 29-01-08 23:58

In article <martinlj-DB0DDC.10543929012008@news.sunsite.dk>,
martinlj@tiscali.dk says...
> Og hvorfor så det? Fordi jeg "lige" har købt et D40X ... nå, men jeg
> lærer det vel nok en dag - når priserne er faldet langt under intropris
> så er det tegn på der er noget nyt på vej

Så kan du glæde dig over at der jo stort set ingen forskel er ud over
nummeret på huset.

Det er en fuser.

Hygge

Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-01-08 00:07

> Så kan du glæde dig over at der jo stort set ingen forskel er ud over
> nummeret på huset.

Ja der er ikke meget nyt.. ved ikke om den sensorshake virker efter
hensigten og aner ikke hvad D-Lighting er.

Fra : Robert Piil

Dato : 30-01-08 00:20

Martin Johansen [6000] skrev:

> Ja der er ikke meget nyt.. ved ikke om den sensorshake virker efter
> hensigten og aner ikke hvad D-Lighting er.

Sensorshake kan vel nogenlunde det samme som man kan klare med en
øresprøjte, nemlig at flytte støvet fra sensoren til et andet sted i
huset. Nu synes jeg også jeg så en kommentar der tydede på at der var
noget luft indblandet også - det bliver det sikkert ikke ringere af, men
det er vist stadigvæk mest en feature der er anvendelig i markedsføringen.

D-ligthing kan bruges til at sikre detaljer i mørke områder af
billederne, men (så vidt jeg har forstået) kun hvis du bruger Nikons
software til at hente dem fra kameraet, eller skyder i JPEG.

Den har så åbenbart også en ny processor, men om det betyder noget i
praksis ved jeg ikke.

Robert Piil

Fra : HKJ

Dato : 30-01-08 17:03

Robert Piil wrote:
> [...]
> det er vist stadigvæk mest en feature der er anvendelig i markedsføringen.

Der er lidt animering her og der kan også ses et par lufthuller ind til
spejlkammeret:

http://www.nikon-image.com/jpn/products/camera/slr/digital/d60/features01.htm

Fra : Jakob

Dato : 29-01-08 23:58

In article <479ef311$0$90267$14726298@news.sunsite.dk>,
fornavn@macfly.dk says...
> www.dpreview.com

DEN VILDESTE FUSER..

Det er næsten en hån mod folks intelligens. Det er jo et faceliftet
D40x, ja det er sgu næsten en overdrivelse at kalde det faceliftet.

Synes det er meget tyndt fra Nikons side, og da helt specielt i forhold
til både Canon og Pentax nyheder.

Pinligt.

Hygge

Jakob