/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Perspektiv Bredbaand udfald
Fra : hogsberg@gmail.com


Dato : 28-01-08 14:16

Hej

Jeg har en PB 24mbit forbindelse. Jeg har det problem, at forbindelsen
falder ud i en kort periode (1-2 min) med jævne mellemrum (hver halve
til hele time). Har prøvet med nu 3 forskellige ADSL modems (Netgear,
3COM, Linksys og den de anbefaler fra Billion), og problemet er det
samme. Det er p...irriterende da det gør det svært at bruge
forbindelsen til telefoni eller ip-tv. Når forbindelsen er oppe kører
den derudad med 20-21mbps, så jeg tror ikke det er kobberet...

Andre har lignende erfaringer? Løsninger? Er det PB der ikke leverer
ordenlig kvalitet, eller hyr? Jeg fyrer dem snart og prøver en anden
udbyder hvis det ikke løser sig (har tidligere været hos TDC, som var
klippestabil i sammenligning)... Jeg ville blive glad for
tilbagemeldinger om andres erfaringer.

Mvh.
Frederic

 
 
Sune (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 28-01-08 22:24

On Mon, 28 Jan 2008 13:15:36 -0800 (PST), hogsberg@gmail.com wrote:

>Andre har lignende erfaringer? Løsninger?

Ring derind og få dem til at sætte din hastighed ned for at se om det
bliver bedre.

Jeg vil vædde min højre arm på at din linie er for dårlig til den
hastighed.

Log ind i modemet og find data for din linies dæmpning.
Så kan vi tale videre når du kender de data.

> Jeg fyrer dem snart og prøver en anden
>udbyder hvis det ikke løser sig

Vil sikkert ikke hjælpe.

>(har tidligere været hos TDC, som var
>klippestabil i sammenligning)...

Også med 20-21 mbit?

Mvh
Sune

Michael Rasmussen (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Michael Rasmussen


Dato : 28-01-08 22:26

On Mon, 28 Jan 2008 13:15:36 -0800 (PST), hogsberg@gmail.com wrote:

>Jeg har en PB 24mbit forbindelse. Jeg har det problem, at forbindelsen
>falder ud i en kort periode (1-2 min) med jævne mellemrum (hver halve
>til hele time). Har prøvet med nu 3 forskellige ADSL modems (Netgear,
>3COM, Linksys og den de anbefaler fra Billion), og problemet er det
>samme. Det er p...irriterende da det gør det svært at bruge
>forbindelsen til telefoni eller ip-tv. Når forbindelsen er oppe kører
>den derudad med 20-21mbps, så jeg tror ikke det er kobberet...

Hvordan er findelsen opsat: DHCP baseret, PPPoe eller noget helt
tredie ?

3 forskellige ADSL modems, skriver du ?! Men er det ikke
bredbåndsroutere (evt med indbygget ADSL-modem), eller er maskinerne
koblet direkte til ADSL-modem og internettet ?

Hvad fortæller loggen i routeren / computerne ?

<mlr>


Henning (28-01-2008)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 28-01-08 22:46


>Andre har lignende erfaringer? Løsninger? Er det PB der ikke leverer
>ordenlig kvalitet, eller hyr? Jeg fyrer dem snart og prøver en anden

Samme problem, supporten kunne se der var store pakketab. Jeg blev
omlagt til Annex M, dvs. ~16M ned og 2M i stedet for de tidligere
20/1. Nu kører det problemfrit igen

hogsberg@gmail.com (29-01-2008)
Kommentar
Fra : hogsberg@gmail.com


Dato : 29-01-08 14:46

On Jan 28, 10:24 pm, Sune <april2...@tdcadslw.dk> wrote:
> On Mon, 28 Jan 2008 13:15:36 -0800 (PST), hogsb...@gmail.com wrote:
> >Andre har lignende erfaringer? Løsninger?
>
> Ring derind og få dem til at sætte din hastighed ned for at se om det
> bliver bedre.
>
> Jeg vil vædde min højre arm på at din linie er for dårlig til den
> hastighed.
>
> Log ind i modemet og find data for din linies dæmpning.
> Så kan vi tale videre når du kender de data.
>
> > Jeg fyrer dem snart og prøver en anden
> >udbyder hvis det ikke løser sig
>
> Vil sikkert ikke hjælpe.
>
> >(har tidligere været hos TDC, som var
> >klippestabil i sammenligning)...
>
> Også med 20-21 mbit?
>
> Mvh
> Sune

Hej Sune

Her er data. Hvad er dommen?

ADSL Link Downstream Upstream
Connection Speed 23485 kbps 1302 kbps
Line Attenuation 9.0 db 1.2 db
Noise Margin 6 4 db 6.7 db

Mvh.
Frederic

Sune (30-01-2008)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 30-01-08 09:11

On Tue, 29 Jan 2008 13:46:18 -0800 (PST), hogsberg@gmail.com wrote:

>Hej Sune

Hej Frederic

>Her er data. Hvad er dommen?

Nu er jeg ikke ekspert men...

>ADSL Link Downstream Upstream
>Connection Speed 23485 kbps 1302 kbps
>Line Attenuation 9.0 db 1.2 db
>Noise Margin 6 4 db 6.7 db

Den Noise Margin er ret lav og det kan være den der er problemet.

Så vidt jeg har forstået bliver den større og dermed bedre hvis din
hastighed bliver sat ned.

Ved en hurtig søgning på nettet, fandt jeg dette:
6dB or below is bad and will experience no synch or intermittent synch
problems
7dB-10dB is fair but does not leave much room for variances in
conditions

Hvis du er kommet så langt at du har logget ind i modemmet, kan du
sikkert også se andre stats. Her tænker jeg især forskellige fejlstats
omkring fejl-pakker etc.

Jeg har selv haft problemet.
Alt over 4mbit og min Noise Margin bevæger sig tæt på NUL, og routerens
log over fejl-pakker ryger i vejret. Desuden bliver jeg smidt af, alt
fra 5 til 40 gange i døgnet.

CPH undersøgte og undersøgte, og sendte ikke mindre end 3 teknikere + 1
CPH tekniker ud før de fandt ud af den simple årsag, at jeg var for
langt væk fra centralen til at få over 4mbit.

Jeg _tror_ at du er for langt væk fra din central til at få en stabil
21-23 mbit forbindelse. Du bliver nødt til at 'leve' med feks 16mbit.

Og da de andre udbydere benytter samme telefonlinie, skal du ikke
forvente mirakler hvis du skifter udbyder.

Mvh
Sune

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste