Udryddelse af muldvarpe!
Fra : Celine

Dato : 15-07-01 12:43

Er der nogen der har et godt råd til at udrydde muldvarpe,vores græsplæne er
snart helt ødelagt.
Hvis I vil sende svarene til min mail adresse vil jeg blive glad, jeg er
nemlig ikke abonnent på gruppen.
På forhånd tak

--
MUH
Hanne Klausen

Fra : Borge

Dato : 15-07-01 15:50

Celine <hanne_k@post12.tele.dk> skrev i en

> Er der nogen der har et godt råd til at udrydde muldvarpe,vores græsplæne
er
> snart helt ødelagt.

Jeg så engang Søren Ryge Petersen udrydde muldvarpe (eller var det
mosegrise?). Det var noget med at de blev gasset ud. Der er sikkert et firma
der kan gøre sådan noget.

> jeg er nemlig ikke abonnent på gruppen.

Hvordan kan du så skrive her?

> Hvis I vil sende svarene til min mail adresse vil jeg blive glad,

Det der er meningen med sådan en gruppe er at alle kan få glæde af de svar
der bliver givet, og det kan vi jo ikke når det kun bliver sendt til din
mail.

Altså, abonner på gruppen! Så kan du måske også finde svar på samme
spørgsmål fra tidligere indlæg.

Fra : Anders Larsson \(Rem~

Dato : 15-07-01 16:53

"Borge" <borge_jensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg så engang Søren Ryge Petersen udrydde muldvarpe (eller var det
> mosegrise?). Det var noget med at de blev gasset ud. Der er sikkert et

I dir lokale byggemarked, kan du købe en konserves dåse hvortil hører en
plast boks, hvorpå der kan monteres en plast slange.
Dåsen indeholder Karbid. Dette er en stenlignende stof, hvoraf du kommer
lidt i plast boksen, samt lidt vand. Herefter placerer du slangen i et af
muldvarpens skud, og der udvikles nu en giftgas som ledes ned i dens gange.

Det er MEGET effektivt - og løste vores problem hurtigt.
Husk at træde alle skuddene flade inden du begynder - find første skud den
laver og stik slangen derned. På den måde kan du se om der stadig er liv
dernede i jorden, og må så gentage processen ved det nye skud.

Produktet hedder "Gå Væk", og vi gav Kr. 175 for en dåse med 300g Karbid,
samt plastdåse og slange.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Anders Larsson

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-07-01 21:02

> Er der nogen der har et godt råd til at udrydde muldvarpe,vores græsplæne
er
> snart helt ødelagt.

Hos os har vi Boris, som klarer det næsten perfekt. Dog kommer der gerne en
4-5 "skud" inden han fanger (og dræber) den - Boris er en brunstribet
huskat, så måske kan du "låne" en hos en af naboerne?

Mvh Maria

Fra : Peder K. Laustsen

Dato : 15-07-01 21:32

Hvis det er under ti meter fra bygninger er der ikke andet at gøre end at
sætte fælder. Er det over ti meter fra bygninger kan de få et skadedyrsfirma
til at lægge nogen pellets ned i gangene, de udvikler fosforbrinte og
muldvarpene dør øjeblikkeligt. Det er en meget giftig gasart som er tungere
end luft og bliver nede i jorden, derfor er der ikke nogen risiko ved at få
det lagt ud.

Peder K. Laustsen

Celine <hanne_k@post12.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b51827e$0$260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...