Udpantning
Fra : Niels Kallehauge

Dato : 26-01-08 23:57

En bekendt bor til fremleje i en andens persons lejelejlighed.
Der er ikke skrevet lejekontrakt.
Min bekendte betaler sin leje punktligt, men lejeren betaler ikke
husleje for lejligheden.
Nu er min bekendte så blevet udpantet af fogeden, og fik at vide:
"Du bor her, og derfor er det dig der bliver udpantet"
Er dette korrekt ..... kan man det??
Mvh
Niels

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-01-08 04:06

Niels Kallehauge wrote:

> [...]
> Nu er min bekendte så blevet udpantet af fogeden, og fik at vide: "Du
> bor her, og derfor er det dig der bliver udpantet" Er dette korrekt

Hvad mener du? Bliver han smidt ud af lejligheden eller gør de udlæg i
hans ejendele?

--
Jesper Lund

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 27-01-08 19:52

Jesper Lund:

> Hvad mener du? Bliver han smidt ud af lejligheden eller gør de udlæg i
> hans ejendele?

Begge dele
Niels

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-01-08 19:53

Niels Kallehauge wrote:

> Begge dele
> Niels

Han kan blive udsat af lejligheden, da lejeren ikke har betalt husleje.
Men eftersom han ikke hæfter for lejerens forpligtelser overfor for
udlejer, kan der ikke gøres udlæg i hans ejendele.

--
Jesper Lund

Fra : Niels Kallehauge

Dato : 27-01-08 20:19

Jesper Lund kom med følgende:

> Han kan blive udsat af lejligheden, da lejeren ikke har betalt husleje.
> Men eftersom han ikke hæfter for lejerens forpligtelser overfor for
> udlejer, kan der ikke gøres udlæg i hans ejendele.

Kan du henvise til noget tekst???
Fogeden pantede glad løs, og meldingen var:"Du bor der du skal betale"
Mvh
Niels

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-01-08 22:18

Den 27-01-08 20.19 skrev Niels Kallehauge følgende:
> Jesper Lund kom med følgende:

> Kan du henvise til noget tekst???

Jeg kan ikke henvise til de relevante paragraffer, andre kan måske.

> Fogeden pantede glad løs, og meldingen var:"Du bor der du skal betale"

Fogeden går selvfølgelig ud fra, at ejendele på en persons bopæl
tilhører personen. Din bekendte skal godtgøre, at de pågældende ejendele
er hans. Det kan gøres ved fx at fremlægge kvitteringer på tingene eller
ved at afgive en skriftlig erklæring herom. Din bekendte kan henvende
sig til fogedretten for at høre nærmere.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Net Snippets kan gemme hele hjemmesider eller udklip fra dem i et

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-01-08 20:23

Jesper Lund <usenet@jesperlund.com> writes:

> Han kan blive udsat af lejligheden, da lejeren ikke har betalt husleje.
> Men eftersom han ikke hæfter for lejerens forpligtelser overfor for
> udlejer, kan der ikke gøres udlæg i hans ejendele.

Hvad med forbrug af el og varme?

--
// Wegge
<http://geowiki.wegge.dk/wiki/Forside> - Alt om geocaching