statsamtet
Fra : lars

Dato : 26-01-08 15:02

hej

hvis man skal skilles og man ikke kan blive enige hvor børnene skal bo, hvor
langtid tager det så stats ammtet at komme frem til en beslutning? og hvis
man ender med 14 dage til hver pr måned hvordan deles børnepengene så. jeg
kunne forstå at den som har bopælsregisteringesaddresen får pengene. og er
det så denne person der skal give den anden part ½ delen. man må vel gå ud
fra at når de er hos begge forældre ½ måned afgangen så skal den anden part
vel ha del i pengene?

hilsen jan

Fra : Bo

Dato : 26-01-08 15:50

On 26 Jan., 16:01, "lars" <levithannSLETDE...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> fra at når de er hos begge forældre ½ måned afgangen så skal den anden part

Statsamterne blev nedlagt 1.1.2007 så du skal have fat i
http://www.statsforvaltning.dk/ find din statsforvaltning i
2.kolonne Vi kan hjælpe....
får du direkte svar på dine spm. loven og hvem du skal klage til.

Fra : Brian K

Dato : 27-01-08 15:25

"lars" <levithannSLETDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man må vel gå ud fra at når de er hos begge forældre ½ måned afgangen så
> skal den anden part vel ha del i pengene?

Hej Jan

Ja..... Det ville være rart hvis det var sådan det foregik.... Men du har
en overraskelse tilgode...... Statsforvaltningen tilgodeser kun mor! (selv
om loven "praktisk" siger noget andet)

mvh
brian

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 28-01-08 09:02

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen

> Ja..... Det ville være rart hvis det var sådan det foregik.... Men du har
> en overraskelse tilgode...... Statsforvaltningen tilgodeser kun mor! (selv
> om loven "praktisk" siger noget andet)

Måske er det kommet nye boller på suppen. Der er kommet en ny lov.

Sørg for at få børnene halvdelen af tiden, ellers scorer din x kassen med
børnepenge fra dig, penge fra staten og penge fordi hun er single. Det er en
guldgrube! Jeg kender kvinder som har det økonomisk skidt over deres
børn/barn bliver 18, fordi så er støten fra staten væk!!

--
Per
CV sælges: ´91 Wilk 500, 7 meter lang, totalvægt 1200 kg, fortelt, gasvarme,

Fra : Brian K

Dato : 28-01-08 09:57

"Per Henneberg Kristensen" <phk@fjern_klikpost.dk> skrev i en meddelelse

> "Brian K" <spam@noway.dk> skrev i meddelelsen

> Måske er det kommet nye boller på suppen. Der er kommet en ny lov.

Næppe.....

> Sørg for at få børnene halvdelen af tiden, ellers scorer din x kassen med
> børnepenge fra dig, penge fra staten og penge fordi hun er single.

Det er ingen garanti for at x'en ikke skal modtage BP:

1. der skal være fællesforældermyndighed
2. Statsforvaltningen skal dømme at BP skal bortfalde (og gæt selv
sandsynligheden for det)

Og alle bidrag går til den der har adressen (læs: Mor) - uanset hvor mange
dage børnene er hos den ene og den anden.

>Det er en guldgrube! Jeg kender kvinder som har det økonomisk skidt over
>deres børn/barn bliver 18, fordi så er støten fra staten væk!!

Altså om det er en guldgrube afhænger jo af om man bruger pengene til/på
børnene - men jeg er da bevist om at nogle mødre fordre sig selv før
børnene, når der udbetales børnepenge/checks. Men det er dog stadig mit
indtryk at flertallet bruger pengene på børnene (heldigvis)

Mvh
Brian (som syntes der findes mange fantastiske forældre derude - både mødre
og fædre)